Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyykö koululaisten lukea kesällä kirjoja? Painostatteko?

Vierailija
05.06.2010 |

Tarkoitan lähinnä 1.-2. luokan päättäneitä, miksei muitakin. Jos ei ole lukemisessa kovin hyvä niin pitääkö harjoitella kesällä vaikkei itse oma-aloitteisesti tahtoisi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos eivät lukisi, en painostaisi, vaan kannustaisin. Luetusta kirjasta aina joku kiva palkinto.

Vierailija
2/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kirjaa olisi hyvä lukea kesän aikana, ja tehdäjokaisesta muutaman sanan arvostelu. Eli siis ehdottomasti kannattaa sekä lukea, että kirjoittaa. meillä taidetaan laskeakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri esim. palkinto kun on tietyn aikaa lukenut.

Vierailija
4/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavasti lapsi leireilee, käy ulkomaila, matkustaa muutenkin, käy huvipuistossa jne

Vierailija
5/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaalle tytölle, joka on perus-räppääjät lukenut. Ei tykkää Lindgreneistä, snif.

Vierailija
6/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä ihan kaikille lapsille lukemista. Siitä on vain yksinkertaisesti niin paljon hyötyä kirjoitustaidon kehittymiselle.

Vierailija
7/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukeminen vielä vaikeaa ja kyllä kannustan lukemaan kesän aikana. Vaikka lahjon jos muuta keinoa ei ole.

Vierailija
8/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetää pää irti kirjasta. :D Jos lapsen lukutaito takkuaa vielä, niin ei se lukematta petraannu. Kesällä on paljon luppoaikaa ja ehtii ihan rauhassa tutustua monenlaisiin vaihtoehtoihin ja etsiä sitä mieluisinta. Sarjakuvatkin ovat lukemista, niitä voi kantaa vinon pinon kirjastosta. Samoin erilaisia tietokirjoja kannattaa kokeilla.

Vierailija
9/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on innostunut valtavasti lukemaan Aku Ankkoja, pitempiä kirjoja harvemmin lukee. Mutta koska Akut kiinnostavat ja niitä jaksaa lukea tuntitolkulla, niin olen ostanut pokkareita vinon pinon kirppareilta, eipä sillä ole minulle mitään väliä mitä lukee, kunhan lukee. Eli kannattaa kokeilla muitakin vaihtoehtoja, jos lapset pitävät jostain muusta kuin "peruskirjoista".

Vierailija
10/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoi ottaa Aapisen mukaan, kun lähtee viikoksi serkkujen luo, koska ope oli käskenyt lukea lomankin aikana:)

Luulen kyllä, että kirja unohtuu kotiin...

Vierailija
11/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä "pakottaisin" lapseni lukemaan myös kesällä jos ei olisi lukutaidossa kehumista.

Esikoiseni pääsi 2-luokalta ja lukee kehoittamattakin, tällä hetkellä Viisikko-kirjaa, muuten menee isänsä 70-80-luvun Roope-Setä ja Aku-Ankka-pokkareita noin 1 pokkarin tahtia/pvä.

Vierailija
12/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tosi lämpimästi 10-vuotiaille niin tytöille kuin pojillekin Roald Dahlin kirjoja! Ne ovat tosi hauskoja myös aikuisten "ääneen lukukirjaksi", uskomattoman anarkistisia ja räävittömia. Kirjastosta löytyy kirjailijan nimellä monta tosi hyvää kirjaa: Nilviöt, Kuka pelkää noitia, Matilda ym.

Vierailija
13/13 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustaa tokaluokalle siirtyvää poikaa lukemaan kesän aikana. itse olen aina rakastanut lukemista ja luen paljon, mutta poikani eivät ole hirveän innostuneita olleet.

kannustan ja ehkä jopa painostan. lahjon ja kiristän.

siis, jos vielä lomalle jäätyäni muistan...