Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin esikoisesta siirryit äitiysvaatteisiin? Kokosi ja pituutesi?

Vierailija
05.06.2010 |

Itse olen pitkä ja hoikahko, noormaalipainoinen kuitenkin, bmi 22. Raskausviikkoja on nyt 9 ja risat ja alkaa jo omat housut alavatsalta ahdistaa. Menevät kyllä kiinni, mutta istuessa painavat ikävästi alavatsaa. Vielä en toisaalta haluaisi ostaa vaatetta kun jotenkin odotan ensin niskapoimu-ultraa, jotta tietäisin kaiken olevan ok eikä vaatetta tulisi sitten hankittua "turhaan". Yläosia en varmaan edes pitkään aikaan tarvi, mutta noihin housuihin vois olla pikkuhiljaa tarvetta.

Suosittele edullista nettikauppaa, jossa nättejä farkkuja, capreja tms.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äippä vaatteisiin siiryin vasta viikolla 18

pituus 170

paino ennen raskautta 52

Vierailija
2/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysvaatteita. 172/62 ennen raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt paljon enemmän, siis painoa...

Vierailija
4/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysvaatteita. 172/62 ennen raskautta.

Millaisia vaatteita ja mitä kokoa sitten käytit raskauden loppuaikoina???

Vierailija
5/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisiin äitiysvaatteisiin siirryin varmaan vasta rv19 maissa. Joskus rv11 maissa siirryin täysin stretch-housuihin (joita siis oli kaapissa muutenkin).

Paino ennen raskautta 68,5kg (pituus 169cm). Paino loppuraskaudessa 75kg.

En nyt edullisuudesta tiedä mutta nettikaupoista mieleen tulee vain bebes.fi

Vierailija
6/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta aloin käyttää äitiyshousuja viikolla 14, pyöräilin töihin ja se etukumara asento yhdistettynä farkkujen puristukseen alavatsalla ei vaan tuntunut hyvältä.

Nyt odotan meidän toista lasta viikolla 13+ eikä mistään vastaavasta ole vielä tietoakaan. Eli kai ne raskaudet jotenkin voi olla erilaisia - tällä kertaa ei jotenkin ole vatsa niin turvonnut ja pinkeä.

Vierailija
7/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli voimakas turvotus heti raskauden alussa ja se jatkui melkein siihen asti, kun vauvamaha pullahti esiin. Käytin äitiyshousuja ehkä viikolta 11+? Mutta silloin housumuoti oli aika korkeavyötäröistäkin. Kuopusta odottaessa housujen vyötäröt olivat matalaa mallia, joten pärjäsin tavallisilla housuilla paljon pidempään, vaikka maha pullahti aiemmin esiin! :)

Olin esikoisen raskausajan alussa vähän alipainoinen ja lyhyt, kuopusta odottaessani normaalipainon alarajalla.

Vierailija
8/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 174cm ja paino alkuraskaudesta 55kg.

Vierailija
9/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan mä ihan hullu jos nyt parin viikon sisään hankin housut? Mut kai se pakko on, mukavuussyistä. Ei ole kiva kun housut puristaa istuessa.

ap

Vierailija
10/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotuksen vuoksi olin jo kärsinyt kireistä housuista koko alkuraskauden. Vauvamaha tuli esiin varhain, ja olin ehkä sen verran jo "pyöristynyt" ennen raskautta, että vaatteeni olivat valmiiksi miltei pieniä. Bmi ennen raskautta varmaan 19, eli hoikansorttinen.

Vierailija
11/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 168cm.

Housut alkoi kinnata vatsan kohdalta rv 10 paikkeilla, sinnittelin pari viikkoa kaapista löytyneillä liian isoilla housuilla, mutta sitten luovutin ja siirryin mammahousuihin kokonaan rv 12 tasan.

Ennen kuopuksen odotusta bmi oli enää 21 ja sama tilanne tuli eteen rv 9. Eli mulla oli käytössä 36-koon vaatteet muuten ja ei ne housut vaan menneet enää millään kiinni vatsasta.

Kummallakin kerralla mun sf-mitta on mennyt yläkäyrän yläpuolella ja maha on ollut muutenkin silminnähden VALTAVA.

Vierailija
12/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko että tarviikaan. pidän istuvia tyylikkäitä vaatteita.

koko ennen raskautta 165cm ja 58kg. nyt paino noussut 8kg.

Vierailija
13/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut äitiyskamoja lainkaan, painoa tuli vain vajaa 7kg. Nappia piti housuissa pitää auki loppuaikana. Kun menin Kättärille 10 päivän yliaikakontrolliin, minulta kysytttiin, olinko tulossa rakenneultraan.. Vauva painoi syntyessään 3200g.

Vierailija
14/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalien farkkujeni nappia pidin auki, mahatuubia siinä päällä ja pitkää toppia tms istuvaa, ihan kuten muutoinkin pukeuduin!

tosiaan farkkujen nappi auki ja tuubi siihen napakoittamaan, niin sa apitää mieleisiään mukavia omia vaatteitaan.

Mammalinjalle en ole lähtenyt, mutta ihan siis siksi koska oma tyyli ja omat vaatteet käyvät j aovat mukavia pienin muunteluin.

(ostin yhdet mammafarkut, mutta eivät istuneet hyvin evätkä pysyneet ylhäällä napakasti)

Vierailija
15/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pituus on 171 cm ja paino oli aina raskauksien alussa 61 kg. Mulle mahtui normaalit vaatteet ihan hyvin odotusten loppuun asti.

Vierailija
16/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa rv 21 ja viikon verran oon pitäny äitiysvaatteita, pitempiä paitoja jo pari viikkoa, että saa mahan peitettyä ( ei siis piilotettua).

raskauden alussa olin 165/60. nyt painoa 63,5..

Viime viikolla huomasin, että suurin osa farkuista joutaa tauolle, ei mee kiinni lähimainkaan, paidat tosiaan jääny lyhyiksi kun maha pullottaa jo tuossa tissien etupuolella :)

Siirrytty siis suosiolla pitkiin toppeihin, tunikoihin ja legginseihin..

Vierailija
17/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tais olla reippaasti yli rv 30, kun aloin käyttämään äitiyshousuja.

Vierailija
18/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut hankkimaan kanssa aika varhain aina äitiysvaatteet.

Ap: äitiysvaatetarve ei riipu omista kiloista, vaan lähinnä kohdun asennosta ja lapsiveden määrästä. Ne määrittävät suurimmaksi osaksi vauvamahan koon. Jos kohtu on taaksepäin kallistunut, niin mahasta ei tule koskaan kovin isoa ja lapsen potkutkin saattavat tuntua selässä. Jos taas on eteenpäin kallistunut kohtu, niin koko vauvamaha on kuin liimattu rantapallo normaalikropan päälle.

Toki voi tietysti lihoa valtavasti, mutta se näkyy sitten muuallakin.

Mulla kaksi lasta ja maha hyvin ulkoneva kohdun asennon vuoksi. Alkuun tosiaan turvotus ahdisti ja sitten se mahakin alkoi työntyä jo ekalla kolmanneksella ulospäin. Kiloja ei kummassakaan raskaudessa tullut kuin 12 (58-->70), mutta en voinut kuvitellakaan pitäväni omia housujani tai edes tavallisia tunikoita, koska ne eivät peittäneet sitä vatsaa.

Vierailija
19/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan.

Paino ennen raskautta 47kg.

pituus 162.

synnyttämään mennessä paino 61 :)

Oon niin onnellinen kun ei tarvinut ostaa muita :D

Vierailija
20/20 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa siirryin äitiyshousuihin rv 10 lähtien (normihousut puristivat inhottavasti mahan kohdalta, muutenkin kuin istuessa). Lähtöpainoni oli silloin 68kg, pituutta on 170cm.