Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä paljon verenpainetta? 160/99?

Vierailija
05.06.2010 |

Kävin lääkärissä ja hän vaan totesi että verenpainettakin on paljon.

En siinä huomannut kysyä onko se aika paljon, paljon vai tosi paljon?

39-vuotiaalle normaalisti terveelle naiselle? En tiedä paljonko verenpaineeni normaalisti on kun ei tule mittailtua ja käyn harvoin lääkärissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäisellesi. 120/80 alkaa olla normaalin ylärajoilla. Eikö määrätty lääkitystä/seurantaa?

Vierailija
2/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy nyt joku kuukausi säännöllisesti verenpainemittaukesessa. Outo lääkäri, jos ei sitä ehdottanut.

http://www.instru.fi/hyvaolo_asiantuntija.php

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on korkea. taisi olla jos alapaine yli 90 niin seurataan tarkasti ja tuo sinun arvo ja viittaa sairauteen.

ei sitten lääkäri kehoittanut tulemaan uudestaan tai seuraamaan arvoja? kannattaisi käydä vaikka terveyskeskuksella itse mittauttamassa vaikka muuton viikon ajan ja pyytää merkkaamaan ylos omiin tietoihin niin on lääkärille jotain näyttöä että mikä keskimäärin on. voihan se olla että nyt olit ennen mittausta:

-olttanut tupakan

-juonut kahvia

-urheillut

-jännittänyt mittausta (minä voin saada näin huimiinkin korkeuksiin)

-väsynyt

kannattaa selvittää tilanne.verenpainetauti altistaa muille sydän-ja verisuonitaudeille tai on niiden oire.

Vierailija
4/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se olla että nyt olit ennen mittausta:

-olttanut tupakan

-juonut kahvia

-urheillut

-väsynyt

ei tupakkaa, kahvia tai urheilua. Väsynyt olen, selkä on jumissa (lihasärky) ja olen nukkunut todella huonosti. Esim. viime yönä heräsin kipuun kello 4 yöllä enkä saanut enää unta sen jälkeen.

Uusinta käynti sovittiin, lähinnä selästä.

terv. ap

Vierailija
5/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se olla että nyt olit ennen mittausta:

-olttanut tupakan

-juonut kahvia

-urheillut

-väsynyt

ei tupakkaa, kahvia tai urheilua. Väsynyt olen, selkä on jumissa (lihasärky) ja olen nukkunut todella huonosti. Esim. viime yönä heräsin kipuun kello 4 yöllä enkä saanut enää unta sen jälkeen.

Uusinta käynti sovittiin, lähinnä selästä.

terv. ap

jatkan vielä...monessa terveyskeskuksessa on siis semmoinen koppi missä voi käydä itse mittaamassa digitaalisella mittarilla arvonsa. henkilökunnalta voi varmasti kysyä apua. merkkauskortinkin saat henkilökunnalta johon voit merkata arvot/henkilökunta voi merkata.

t:lähihoitaja

Vierailija
6/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi luulen että lääkäri ei vielä sen kummemmin puuttunut. Jatkokäynnillä sitten uusi mittaus.

t sh