Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko lapsillanne suunnilleen sama keskiarvo kuin teillä vastaavassa iässä?

Vierailija
05.06.2010 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla lailla: lukee ja yrittää ja osaa - mutta aina on niitä huolimattomuusvirheitä, jotka laskevat arvosanaa.

Mietin aina, millainen ihminen ei niitä huolimattomuusvirheitä koskaan tee?? Mitä taitoa se vaatii?

Vierailija
2/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla selvästi huonompi kuin nuorimmalla ekaluokkalaisellamme.

Mulla kutosella keskiarvo 9.3, tytöllämme 9.0.

Mulla nelosella 9.0, pojallamme 8.6.

Mulla ykkösellä keskiarvo 7.4, tytöllämme sanallisessa arvostelussa kaikki erinomaisessa eli parhaimmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli 9 keskiarvo.

Lapsillani 7 keskiarvo.

Kävin itse alle 50 oppilaan kyläkoulua,

lapseni käyvät 1000 oppilaan yhteiskoulua.

Vierailija
4/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keskiarvo suunnilleen 8 koko kouluajan, lapsilla 9.2 - 9.8.

Vierailija
5/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksumpia ovat muutenkin, ymmärtävät että koulu pitää käydä kunnolla jotta saa kunnon jatkokoulutuksen ja voi itse valita minkä ammatin haluaa

mä en ymmärtänyt ja olen katunut sitä ikäni

Vierailija
6/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan toivoton koulussa, keskiarvot olivat silloisen ala-asteen jälkeen aina, jotakin kutosen luokkaa. Tytöllä sentään on keskiarvo 8.2

Vierailija
7/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen keskiarvo nyt viidelle siirryttäessä 9,0. Mulla oli muistaakseni 7,7. Ei miehelläkään noin hyvä keskiarvo ollut.

Lapsella on hyvä muisti, mutta kyllä mä olen huolehtinut että lapsi tekee läksynsä ja hyvin, kuulustellut kokeisiin jne.

Vierailija
8/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoin luokalla (ei älyn vaan vilkkauden vuoksi), yo todistuksen ka 6,7 - lapsilla 7.8, 8.4 ja 9,2

Vierailija
9/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee paljolti siitä että minulla ja miehellä ei vanhemmat yhtään patistelleet tekemään läksyjä tai muutenkaan juuri olleet kiinnostuneita miten meillä koulu sujuu! Me sen sijaan olemme tsempanneet ja katkaisseet kierteen ja tietoisesti tuemme lastemme koulunkäyntiä.

Miehen kanssa ollaan kyllä myöhemmin menestytty opinnoissamme, kun vaan olemme liki aikuisina oppineet että lukeakin joskus täytyy ja nähdä vaivaa. Sitä emme lapsena tehneet.

Vierailija
10/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka valitsevat sukkien väriä 10 minuuttia ettei vaan riitele muun vaatetuksen kanssa, kotona ei ole koskaan pölyhiukkastakaan ja kengät on just järjestyksessä eteisessä! Palstalla puuttuvat muiden pilkku- ja yhdyssanavirheisiin.

ihan samalla lailla: lukee ja yrittää ja osaa - mutta aina on niitä huolimattomuusvirheitä, jotka laskevat arvosanaa. Mietin aina, millainen ihminen ei niitä huolimattomuusvirheitä koskaan tee?? Mitä taitoa se vaatii?

Vierailija
11/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mitä vanhemmilla. Mua itseäni ei ole koskaan koulunkäynti kiinnostanut... Silti ihan ammatin olen saanut itselleni luettua. :)

Vierailija
12/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on myös vanhemmat jotka huolehtivat heistä ja heidän koulunkäynnistään.

Vierailija
13/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mä en edes muista minkälaisia todistuksia mä olen saanut koulussa!

kuinka joku voi muistaa mitä keskiarvoja oli?

Vierailija
14/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lukihäiriötä, kuten omillani

Vierailija
15/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin magnan paperit ylioppilaana

Vierailija
16/16 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä päivää ja 80-luvun alkua on vaikea verrata. Mikäli muistan oikein, saimme ensimmäisen luokan jouluna sanallisen arvion, mutta jo keväällä numeroarvosanat. Keskiarvoni oli koko ala-asteen 8.5-9.2 välillä. Yli yhdeksän vain yläasteen päättötodistuksessa ja lukiossa lukuaineiden osalta.

Poikani ei saanut jouluna mitään todistusta. Eka todistus, nimeltään välitodistus, tuli ennen hiihtoloman alkua. Ja tänään vastaava kevättodistuksena. Arvosteltava asioita oli huikeat 19, joista 6 arvosanalla godkänd, 5 god ja 8 utmärkt. Utmärkt asioihin kuului mm. 3 matematiikan osaamista arvioivaa kohtaa ja kirjoittaminen, muttei esim. käsiala, joka oli "vain" god.

Niin, mieheni kohdalta on pakko sanoa, että hänen vanhemmilleen ehdotettiin tokaluokan hyppäystä yli, mutta fiksut vanhemmat eivät onneksi suostuneet. (Ja tämä siis pojalle, joka ei osannut kouluun tullessaan lukea, mutta oppi nopeasti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi