Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen maailman kamalin äiti. 8v tyttö itkee, kun huomautin käytösarviosta todistuksessa

Vierailija
05.06.2010 |

Nelipaikkaisessa arvioinnissa oli toiseksi ylimmällä. Sanoin, että käytöksen täytyy olla aina paras, koska siihen minä sitä kasvatan. Samat säännöt oltava koulussa ja kotona.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais lastensuojeluviranomaiset tulla ja ottaa lapsesi huostaan!

Vierailija
2/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt, onko tehnyt parhaansa? Se riittää, ei mikään "ylimmässä kohdassa oleva ruksi"!Ja tiedätkö itse käytösarvoinnin kriteerit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi yhtään tietää mitkä seikat arviointiin on vaikuttanut... ja mitä merkitystä tuolla asialla on, meidän luokalla ainakaan kukaan ei silloin saanut kymppiä...

Vierailija
4/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa että lapsi ottaa muut huomioon, on ystävällinen, osaa kiittää ja pyytää anteeksi jne. Kiitettäviä saa ihan vain muutama luokalta ja ovat niitä superkäytöksisiä!

Vierailija
5/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli itselläni AINA käytös 10 koulussa.Mutta nykyään on arviointikriteerit muuttuneet niin,että on todellakin vaikea saada sitä parasta.Eli ihan tavalliset oppilaat saavat nykyään sen tokaksi parhaan.

Meillä 4-luokkalainen taisi nyt saada ekan kerran tuohon parhaaseen myös käytöksen eli vaikka hän on ollut ihan "kiltti" ja rauhallinen tyttö koko kouluajan. Itsekin nyt ihmetteli,että miten oli tuohon parhaaseen noussut...

Vierailija
6/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelipaikkaisessa arvioinnissa oli toiseksi ylimmällä. Sanoin, että käytöksen täytyy olla aina paras, koska siihen minä sitä kasvatan. Samat säännöt oltava koulussa ja kotona.

Lue tuo, jos se vähän rauhoittaisi:

http://www.pitya.edu.hel.fi/ops/kayttaytymisen_arviointi.htm

Ei tyttäresi mikään asosiaalinen pahantekijä sentään ole...

Vierailija
7/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on koko vuoden puurtanut koulussa, tehnyt läksyjä, lähtenyt aamupimeässä kouluun.. Nyt sitten kevätjuhla, todistukset - ja äiti vaatii tuollaista "parasta kaikessa" tietämättä edes arvostelukriteerejä! tyttösi varmaan muistaa tuon loppuikänsä.

Itse muistan, kun kerran 3. luokalla sain mantsankokeesta 8,5 ja äitini sanoi, että miksen tuon parempaa saanut. Sattumalta se kasipuoli oli luokan paras numero, koe oli vaikea. Mutta täydellisyyttä tavoitteleva äitini ei ollut tyytyväinen... No, noiden asioiden kanssa olen tehnyt itse töitä, ja omien lasteni numeroihin osaan suhtautua toisin.

Parhaansa yrittää - ja oikeasti, kuinka moni ihminen edes jaksaa aina todella yrittää parhaansa? En minä ainakaan. joskus riittää se toiseksi paras :=)

Vierailija
8/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta kuulostaa sille että teillä on käytössä se asteikko jolla ylin on = yli tavoitetason ja toiseksi ylin on saavuttavut tavoitteen eli se on todellakin hyvä ja riittävä!

Vierailija
9/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan ei aina ole se, missä se ruksi on. Meillä koululaisilla oli esimerkiksi kertotaulu numerot arvosteltu ihan eri tavalla. Toinen sai kiitettävän ja toinen välttävän, vaikka tasan saman verran saaneet kertotaulukokeista. On myös opettaja kohtainen tosi pitkälle tuo arviointi. Ei mulle olis tullu mieleenkään sanoa lapselleni, että kuinka noin huonon sait. Tulokset olivat kuitenkin tosi hyvät kokeissa!! Ja ihan varmasti on parhaansa yrittänyt.

Vierailija
10/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon kuvauksen mukaan 10 asteikko ollut mahdoton täyttää.

Vierailija
11/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä oman tyttäreni ylin ruksi nouseekin arvoon arvaamattomaan.

Ap:lle lohdutus: äitinä meiltä jokaiselta pääsee joskus sammakkoja suusta. Pyydä tytöltä anteeksi, kehu ja kannusta. Olette molemmat todella fiksuja!!!

Vierailija
12/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen kotisäännöillä ja opetuksellasi ei saa koulussa kiitettävää! Omassa opetuksessasi on siis jotain pielessä, joten mars tarkistamaan perusopetussuunnitelmasta ne parhaan käytöksen kriteerit.

Pääsääntöisesti sitä kymppiä ei enää saa antaa lainkaan, näin totesi meillä koulun rehtori. Niin täydellistä lasta ei olekaan, joka aina ja kaikkialla muistaa olla täydellinen.

Vierailija
13/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen kotisäännöillä ja opetuksellasi ei saa koulussa kiitettävää! Omassa opetuksessasi on siis jotain pielessä, joten mars tarkistamaan perusopetussuunnitelmasta ne parhaan käytöksen kriteerit.

Pääsääntöisesti sitä kymppiä ei enää saa antaa lainkaan, näin totesi meillä koulun rehtori. Niin täydellistä lasta ei olekaan, joka aina ja kaikkialla muistaa olla täydellinen.

Vierailija
14/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sama

Vierailija
15/15 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruksi vain silloin jos lapsessa on jotain extraa.

Tarkoittaa sitä että tuo jotain hyvää ja positiivista luokan ilmapiiriin, on kaikki huomioonottava yms.

Ei ole minun lapsillani numeraalisessa arvionnissa ollut 9 parempaa.

Opettaja sanoi että jos on 8 ei saa kotona siitä huomauttaa sillä silloin kaikki on hyvin, yli kasin on jo jotain superia ja 10 on jotain supersupersuperia.

Pyydä tytöltäsi anteeksi. Mene itseesi ja perehdy nykyisiin arviointikriteereihin jotka löytynee jokaisen koulun nettisivuilta.

Sinä ansaitsisin rastin siihen alimpaan kohtaan tämänpäiväisen perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi