Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endon tosissaan ottava lääkäri Helsingistä?

14.04.2005 |

Hei,

liityn joukkoonne. Yritystä takana reilu vuosi, alkututkimukset Diacorilla tehty, molemmilla ikää 31, tutkimukissa ei löydy mitään, mutta " tulostakaan" ei ahkerasta yrityksestä huolimatta synny. Itse olen alkanut epäillä endoa erilaisten välivuotojen ja alavatsakipujen takia, mutta ainakin Ratsula, jonka luona Diacorilla käymme, tuntuu pitävän epäilystä perusteettomana, koska ultrassa ei näy mitäänsiihen viittaavaa. Kuitenkin, jos olen oikein ymmärtänyt, endo ei välttämättä näy ultrassa. Nyt hirvittää alkaa syytää rahaa ja perusteettomia toiveita erilaisiin hoitoihin, jos kaiken takana kuitenkin olisi endo. Vai voiko endosta huolimatta onnistua tulemaan raskaaksi? Niin ja sitten alkuperäiseen kysymykseeni, mistä löytäisin lääkärin, joka oikeasti on perehtynyt nimenomaan endometrioosin diagnosointiin ja hoitoon ja voisi joko antaa mielenrauhaa tai lähetteen laparoskopiaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endo kuitenkin on hormoneihin reagoiva tauti eli on aina aktiivisempana loppukierrosta, kun hormonitasot ovat korkeammalla. Mulla on kaksi tuttua käynyt juuri oviksen jälkeen ja molemmilta on löytynyt endopesäkkeitä, vaikka muuten ei ole ollutkaan syytä epäillä mitään. Mutta ihan varmasti kunnon asiantuntija löytää endoon viittaavia pesäkkeitä, oli kierron vaihe mikä tahansa, jos niitä on löytyäkseen..

Vierailija
22/26 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin endo v. -00 yksityisellä, joskin ihan muualla päin suomea kuin helsingissä, mutta laittoivat lähetteen oman alueeni hoitavaan sairaalaan.Tieto oli, että yritämme lasta. Sinne pääsin seuraavana keväänä (laparoskopia) ja samantien laitettiin lähete Naistenklinikalle, kun ei edellisen sairaalan kirurgia riittänyt. Minut leikkasi (laparotomia) myös Jari Sjöberg, ihana mies joka puhuu suoraa asiaa.

Jari Sjöberg taitaa vaan olla tietojeni mukaan loppuvuoden sairauslomalla, kun on ollut jossain kolarissa. Suosittelen miestä lämpimästi.

Hormoonihoidot ei onnistunut, mutta nyt jo toinen luomulapsi tulossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Eetvartti raskaudesta!

Tosi kiva kuulla kehuja Sjöbergistä. Klinikka kertoi myös, että hän on sairaslomalla, mutta marraskuun loppupuolelle olisi ollut peruutusaika ja joulukuun alkupuolelle antoivat aikoja. Toivottavasti sairasloma on silloin siis ohi.

Mulla ei ole juurikaan endo-oireita, mutta haluan silti käydä tarkistuttamassa tilanteen spesialistilla, kun endo voi olla oireetonkin. Selittämätöntä lapsettomuutta mulla on kuitenkin takana jo 5 vuotta ja tuloksettomia hoitoja 2 x IUI, 4 x IVF ja 1 x PAS.

Vierailija
24/26 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko vastata, kun olin joskus huhtikuussa kommentoinut tähän ketjuun. Niinpä se tärppäsi meilläkin toka kierrosta laparoskopian jälkeen. Kävin lapan myös yksityisellä maaliskuussa, Sjöberg siis leikkasi. Toukokuun lopussa tein plussatestin. Vaikka endoa oli ihan vähän, se on ilmeisesti kuitenkin vaikuttanut. Mullahan oli takana yksi keskenmeno, yksi kemiallinen raskaus ja melkein kahden vuoden lapsettomuus. Hormonihoidoilla (4 x clomit + luget) ei tullut tulosta. Tämä raskaus sai lopulta alkunsa luomusti laparoskopian jälkeen.

Samanlaista onnea laparoskopian jälkeiseen elämään toivotan teille kaikille! En voi kuin lämpimästi suositella Sjöbergiä. :)

Lene rv 28+1

Vierailija
25/26 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minkähintaista on Sjöbergin luona käynti? Mikäli siis haluaa nähdä, onko aihetta laparoskopiaan? Eli pelkkä tutkimus?

Vierailija
26/26 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanottokäynti (sis. ultra) on n. 120 EUR. Tästä on jo Kelan osuus vähennetty.

Ja tosiaan, Sjöberg oli pitkällä sairaslomalla, saattaa olla edelleen leikkaustoiminnasta NKL:lla lomalla, mutta Femedassa tekee vastaanottoja marraskuusta alkaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan