Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi vammaisten äidit

Vierailija
11.04.2005 |

pukevat lapsensa yleensä kalliisiin merkkivaatteisiin? luulevetko ettei vammaisuuteen silloin kiinnitetä niin paljon huomiota??? saman olen huomannut adoptio äideillä..sillä ainokaisella on oltava kaikki viimesen päälle ihan kuin se vauva tietäisi et onks mulla nyt reimaa vai halpahallin vaate...musta hienointa on itse tehdyt vaatteet ja neuleet ,saa sellaisia kun haluaa (ilman välikäsiä) ja ei muilta löydy...

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
11.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku sulla on arvostella tuolla tavalla?

Lapselleen saa hankkia vaikka mitä jos haluaa.

Vierailija
2/56 |
11.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä terveellä lapsellanikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
11.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pukee lapsensa halunsa ja kukkaronsa mukaan.

Vierailija
4/56 |
11.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole adoptioäiti enkä vammaisen lapsenkaan, vaan lapsettomuushoidoilla lapsensa saanut. En ole tuntenut tarvetta pukea lasta viimeisen päälle, vaikka kauan jouduimmekin häntä odottamaan.

Vaatteita meillä on laidasta laitaan. Jos vaate joutuu kovaan kulutukseen, niin ostan laadukkaampaa. Sillä halvalla ei saa yleensä hyvää. Vauvalle ostin bodeja halpahallista yms. paikoista, koska vaatteet eivät varsinaisesti kulu kun lapsi ei liiku. Nipistän sukista ja lapasista, pipoista, mutta en ulkoiluvaatteista.

Ehkäpä nuo näkemäsi äidit ovat saaneet vaatteita lahjaksi sukulaisiltaan? No, erään vammaisen aikuisen tiedän, joka haluaa pukeutua vain merkkivaatteisiin ja muutenkin elää " kalliisti" . En tiedä, olisko jotain kompensaatiota.

Vierailija
5/56 |
11.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä ole eroa, pukeeko normaalin ts. terveen vai vammaisen lapsensa hyvin?

Vierailija
6/56 |
11.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan toisinpäin. Valitettavan usein vammaiset kulkee aika huonoissa kamppeissa..

terv. kehitysvammaistenhoitaja

Vierailija
7/56 |
11.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan pukea lapseni kauniisiin vaatteisiin, monesti juuri nuo merkkivaatteet ovat niita kivoimman näköisiä ja värisiä. Meilläkin on Espritiä, Reimaa ym ym. kirppikseltä ostettuna eivät maksaneet juuri mitään! naapurit varmaan luulee että olemme sikarikkaita ;) vaikkemme siis ole kuin ihan tavallisia duunareita. Mutta lapsi on ah NIIN suloinen noissa ihanissa vaatteissaan!

Juuri viime viikolla ostin kirppikseltä Lassien puvun 8 eurolla, kaupassa sama maksaisi reilu 50 e..

Vierailija
8/56 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi sua reppanaa, kasvahan aikuiseksi. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, ajatusmaailmasi tosi lapsellinen. Sääliksi käy myös siippaasi. Nauroimme täällä typeryydellesi.

Vierailija
9/56 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä nyt ole kyse vammaisuuden peittämisestä, vaan siitä että vammainen ANSAITSEE aivan yhtä hyvää ja kaunista kuin tervekin lapsi. Mutta kun vaikesti vammainen ei pysty itse vaatteitansa valitsemaan toisin kuin terve lapsi, joka voi peikon näköisenä kulkea jos niin tahtoo.

Minua kammoksuttaa se miten jotkut vammaisten lasten äidit pukevat lapsensa yötäpäivää yöpukuihin, koska on käytännöllistä ja helppoa ja ei vmmaisen vaatteisiin kanata sijoittaa rahaa kun se ei kuitenkaan ymmärrä.

Vierailija
10/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti siis kuitenkin vaatteita jotka ovat kestäviä, mukavan tuntuisia ja kivan näköisiä päällä. Noita mexx:n, Espriten ja Dieselin vaatteita oltiin osteltu jo ennen lapsen syntymää (ja vamman selviämistä) joten tottakai otimme ne käyttöön. Ja jatkossa olemme ostaneet vaatteet aivan kuin olisimme ostaneet terveellekin lapselle.

Tarkoituksena ei ole mielestäni vamman peittäminen, puhumme vammasta usein vieraidenkin ihmisten kanssa. Vaan ihan se että lapsi, niin terve kuin vammainenkin, näyttää suloiselta ja pysyy lämpimänä kunnon vaatteissa. Ja jos meillä on taloudellinen mahdollisuus satsata joskus turhaakin lapsen vatatteisiin, niin miksemme sitä tekisi?

Ja lopuksi pikku kauhujuttu: tämä tuleva (tod. näk. terve) lapsemme saa kulkea vauva-aikansa pääsääntöisesti vammaisen sisaruksensa vanhoissa vaatteissa!!!

Vierailija
11/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

musta hienointa on itse tehdyt vaatteet ja neuleet ,saa sellaisia kun haluaa (ilman välikäsiä) ja ei muilta löydy...

Olisiko samasta syystä, kuin vammaisella tai adoptiolapsella on päällään niitä vaatteita mitä on? Esimerkiksi siksi, että sinä tai lapsesi pidätte niistä? Kenties vammaisen lapsen vanhemmat ja lapset pitävät Reimasta? Ehkä adoptiolapsen vanhemmat pitävät Burberrystä?

Vieläkö tätä pitää vääntää lisää? Rautalanka meinaa loppua.

Vierailija
12/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi vinoilla että miksi sä puet lapsesi tuolla tavalla ja miksi haluat että on hienoa (kun se on sinusta kerran hienointa).

Ihme valitusta. hanki elämä.

Vierailija
13/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että adoptiolapsi ei ole välttämättä ainokainen.

Vierailija
14/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vammainen lapsi jonka puen ihan samaan tyyliin kuin kaksi muutakin lastani.

Vierailija
15/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minusta se jos terveet lapset puetaan kauniisti mutta se vammainen kulkee rääsyissä.

Vierailija
16/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä yksi on vaikeasti vammainen. Puen kaikki lapseni samalla tavalla. Isommat saavat olla itse mukana päättämässä vaatteistaan, pienille ostan sellaisia, joista itse pidän. En erittele vaatteita ostaessani, että tämä tulee terveelle lapselle ja tämä taas vammaiselle; erittelen siten, että tämä vaate tulee kaksivuotiaalle, joka pitää nallekuvioista ja tämä taas kymmenvuotiaalle, jonka lempiväri on punainen.

Vierailija
17/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti omalle kohdallesi ei satu että syntyisi vammainen lapsi. toisaalta kyllä sen soisin sulle mutta lapsen tähden en.

itse kyllä omalle vammaiselle lapselle semmoisia vaatteita joita hän itse haluaa ja valitsee kaupasta. niin ja ei tarvi mun pukea kun osaa itsekin pukea.

Että jotkut ihmiset osaavat olla ÄÄLIÖITÄ!!!!!!

Vierailija
18/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä keskustelu on loukkaava.Tottakai jokainen saa pukea lapsensa miten haluaa.Taidat olla pahemman luokan rasisti.Toivottavasti lapsesi eivät vaan peri sinun sairaalloista mielikuvaa vammaisista lapsista.

Vierailija
19/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän jokainen äiti kenellä vaan on varaa ja kuka haluaa ostaa lapsellensa merkkivaatteita niin osta niitä niille.tuskin se siihen vammaisuuteen katsoo.

Vierailija
20/56 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erittele vaatteita ostaessani, että tämä tulee terveelle lapselle ja tämä taas vammaiselle

Ilmeisesti ap:n mielestä vaatteiden osto vaiheessakin mietitään että erilaista vaatetta erilaiselle lapselle,säälin sinua ja ajatus maailmaasi.Minulla myös erityislapsi.