Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millanen hattu ja kengät pojille juhlapuvun kanssa?

Vierailija
05.06.2010 |

Tuli tuosta poikien juhlapukeutumis-ketjusta mieleen, että millainen hattu sopii pojille kesäjuhliin? Ei mikään? Tietysti tumman puvun kanssa ei mikään, mutta jos on sellainen kesäinen vaalea juhla-asu silloin on myös kenkäongelma, koska pojille on tasan yhtä tai kahta mustaa umpikenkää tarjolla juhlakengäksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan poille myös sellaisia kankaisia, siistejä lippalakkeja tai sitten lierihattuja / kalastajanhattuja, jos ne muutoin sopii juhla-asuun ja lapsen ikään.

Myös sellaisia "cowboy"-tyyppisiä, "kovia" hattuja olen nähnyt ihan pieniäkin kokoja.

Kenkien kohdalla ollaankin ongelmissa, jos asu on vaalea. Löytyykö mistään ruskeita kenkiä? Siistit, ei niiden tarvitse ns. juhlakengät olla. Erikoisliikkeistä löytyy kyllä, mutta ongelma on, että tietyt koot puuttuu kokonaan, eli ihan pienille on, ja sitten tietysti aikuisille, mutta en usko että koossa 28-35 löytyy.

Pojille on muutenkin huonommin tarjolla, tai sitten pitää osata etsiä, tietää mistä löytyy ja mistä mieleisensä saa - ja sitten pitää olla sitä rahaa. ja ihan oikeasti sitä ei kaikilla ole. Ai käytettynäkö? Pojille vai? Ei ole ollenkaan sama asia kuin tytöille. Kun tarjonta uutenakin on onnetonta, miten sitä voisi käytettyäkään löytää?!

Vierailija
2/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisilla!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hattua, ei pojille kuulu hattua juhlapuvun kanssa, eikä varsinkaan sisällä käytettäväksi, inhoan ihan arkipukeutumisessakin sitä, ettei pojille opeteta, ettei hattua (lippistä) pidetä sisällä. Moni poikiemme kaveri on ihmeissään, kun käsken riisua lippiksen, jos vaikka syövät meillä jotain ja istumme terassilla, mutta ruokapöydässä ei pidetä hattua.

Kengistä: vaaleiden kesäisten juhlavaatteiden kanssa sopii hyvin sandaalit, meillä on ainakin pojilla sellaisia poikien sandaaleita, ja hyvin menevät kesäjuhlissa, kunhan katsot, että sukat sopii vaatteiden väriin eikä ne kengät oo mitkään neonväriset tai spidermanit tms. Ihan siistejä kesäkenkiä löytyy ihan marketeistakin, yksivärisiä, vaaleita ja tummia, sopii hyvin pojille.

Vierailija
4/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, että juhlapuvun kanssa pojat eikä miehet käytä hattua, mutta usein kesäjuhlissa ollaan paljon ulkona ja auringonpaisteessa, joten mielellään sitä tietysti suojaisi lapsen päätä. Sisällä ei tietenkään ole hattu päässä.

Mä en ole löytänyt mistään siistejä (juhlavaatetukseen sopivia) sandaaleita koossa 26-30 enkä myöskään siistejä kesäkenkiä. Enkä varsinkaan marketeista. Erikoisliikkeistä saattas tietysti löytyä, mutta ihan tuollasesta perus kenkäkaupasta ei täältä omasta kaupungista löydy.

Vierailija
5/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon täällä miljoona kertaa keskustellut aiheesta, että pojille on todellakin mahdoton löytää kunnon juhlavaatteita, tai sitten vaihtoehtona on vain se musta puku, ei muuta. Ja minä kun en 3-vuotiastani suostu mustaan pukuun pukemaan, niin sitten ei mitään muuta olekaan tarjolla.

Ja etsimään jotuu ihan älyttömästi, kaiken kasaamiseen kuluu aikaa pari kaupunkipäivää. Ja lopulta joutuu itse vielä muokkailemaan, että housut pysyy jalassa tai lahkeet on sopivat. Ja niistä sopimattomista vaatteista on silti pitänyt maksaa muutama satanen.

Eikä tää ongelma ole poikien äitien kuvitelmaa. Kuka tahansa voi laskea kaupassa kuinka monta rekkiä siellä on poikien vaatteita ja kuinka monta rekkiä tyttöjen vaatteita. Ja poikkeuksetta niitä tyttöjen vaatteita on lähes tuplamäärä poikien vaatteisiin verrattuna. Juhlavaatteissa epäsuhta on vielä huomattavasti rajumpi.

Ja meillä ainakin pojat kuluttavat vaatteita ihan hirmusti. Ihmekö sitten, jos pojat kulkevat kulahtaneissa ja risaisissa vaatteissa, kun kaupat myyvät ei oota.

Vierailija
6/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä !! minulla on sekä tyttöjä että poikia, joten ongelma ON.

Pojille on mustia, hirviöaiheita, huppareita, kauluksellisia puseroita... ei, en pidä Me&I.sta, ne näyttävät minusta aluspaidoilta, ja lapsi ei perusta yksivärisistä - arkipukeutumisesesta on kyse. Mutta ei mene kaupaksi mustat eikä varsinkaan spiderit ja hirviöt ja luurangot.

Pelkkiä perusvaatteita pitää etsiä, ja makssaa huomattavasti enemmän, kaapissa on paljon vähemmän vaatetta ja vaihtoehtoja kuin tytöllä.

Ja sitten tämä juhlapukeutuminen on kokonaan asia erikseen!!

me olemme lastenvaatekerho Du&Ja:ssa ja harmittaa etten ole isompaa ilmoittanut enää "jäseneksi" pienempi vain on. Kesäsetti jäi sitten saamatta, viime vuonna sieltä tuli pitkälahkeisemmat puuvillasortsit ja kauluspaita, älyttömän kiva rento ja juhlava asu kesäjuhliin.