Mitä kaikkea pahaa voi raskausaikana stressillä vauvalle aiheuttaa?
eräs joka on stressannut koko raskauden ja itkenyt viimeiset kaksi päivää :(
Kommentit (4)
mutta stressaan ihan hirveästi.. verenpaineet on olleet koholla mutta normaalien rajoissa koko raskauden ajan.. tällä viikolla on päänsärkyäkin ollut useana päivänä.. en halua siitä mihinkään ilmoittaa, vaikka tiedän että pitäisi koska ei vaan ole aikaa tai voimavaroja joutua mihinkään tihennettyyn seurantaan tai sairaalaan kun ensi viikolla olisi häätkin.. tämä on ihan kauheaa.. kokoajan huono omatunto asiasta, en halua pahaa vauvalle mutta pelkään romahtavani jos tähän tulee vielä jotain extraa..
tyytymätön ja itkuinen. Näin ainakin minulla. Raskausajan stressasin (ja kyllä sairastinkin todella paljon)ja lapsi oli kyllä vaativa vauvana.
Mutta johtuiko se stressistä, sitä en tiedä. Kirjallisuuden mukaan todennäköisesti johtui. Kuten todennäköisesti johtui myös minun sairasteluni.
Mulla oli ihan kauhea työstressi koko raskauden ajan ja lapsi on täysin normaali.
Ihan liikaa stressataan äitejä sillä, miten pitäis olla ja elää ja jopa ajatella raskausaikana.
Oli miehen kans riitoja,se petti,mä jätin,otin takas,epäilin kaikesta...elin kokoajan ylikierroksilla koko raskausajan,verenpaine oli varmasti välillä jossain taivaslukemissa.ja kaiken lisäks poltin tupakkaa koska olin niin helvetin vaikeeta kaikki...
No,Nyt köllii kohta vuoden ikäinen tyttö sängyssä tyytyväisenä.Ei ainakaan vielä ole näkynyt mitään vaurioita,mutta eihän se sitä tarkoita enkö olisi omalla stressaamisella ja tupakan poltolla aiheuttanut hälle jotain pahaa.
Joka päivä,joka tupakointi kerralla mulla oli kauhean paha olla ku tiesin aiheuttavani pahaa lapselleni,mutta silti sitä tein...