Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perhepäivähoito vai päiväkoti

Vierailija
04.06.2010 |

mitäs mieltä olette kumpi on "parempi" kunnan perhepäivähoito vai yksityinen päiväkoti? Kokemuksia? Meillä on tilanne se, että kunnalla on tarjota meille vain perhepäivähoitopaikka, toinen vaihtoehtomme on yksityinen päiväkoti, lapsi on 3v. ja nyt vähän mietintää että kumpaan lapsen laittais.. Lapsi oli tässä samaisessa päiväkodissa viime syksyn joten paikka olisi tuttu ja varmasti hyvää hoitoa..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin minusta paikka jossa on monta aikuista "toisiaan vahtimassa" on parempi kuin paikka jossa vain yksi aikuinen kaitsee lapsia. Tottakai päiväkodissakin voi tapahtua vaikka mitä mutta edes periaatteessa siellä on ryhmäkuri hoitajien kesken. Kaikki katsovat ettei kukaan lipsu törkeyksiin.

Sen sijaan perhepäivähoitajan päivittäisi tekemisiä ei kukaan valvo. Kuka tietää mitä siellä suljettujen ovien takana tapahtuu.

Vierailija
2/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan sen takia et seuraavan toimintakauden lopulla on jo aika iso lapsi pph:n. Mulle aikanaan hienovaraisesti vihjattiin siinä neljä vee hujakoilla et pk vois olla parempi paikka solmia kaverisuhteita, kun on enemmän valinnanvaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut lapsilleni hoitopaikaksi päiväkodin (Montessori). Perhepäivähoitajia on monentasoisia, osalla koulutus on pienellä kurssilla hoidettu. Päiväkodissa on useampi aikuinen, jolloin hoidon laatu on varmempaa. Lisäksi yksi lapsistani tarvitsi puheterapiaa: puheterapeutin ja kiertävän erityisopettajan palvelut sai kätevästi päiväkotiin ja lapsen vapaa-aika oli vapaata. Ei tarvinnut juosta terapioissa. Henkilökunta on korkeasti koulutettu, jolloin heillä on kykyä huomata erityistarpeet nopeasti ja suunnitella hoito sen mukaan.

Vierailija
4/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2-vuotiaille perhepäivähoitoa tai ryhmäperhistä.

Vierailija
5/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yksityisen päiväkodin hoitomaksut? (voi olla kalliimpi)

- Onko päiväkoti auki kesällä? (kaikki eivät ole, eikä varahoitoa saa)

- Saako päiväkoti sijaisia tarvittaessa?

Perhepäivähoidosta voi jonottaa kunnalliseen päiväkotiin, jos sellainen alueeltanne löytyy. Muutenkin itse pidän enemmän kunnallisen touhusta, olen ollut töissä sekä yksityisessä että kunnallisessa päiväkodissa ja eroa oli. Tietysti, jos olette yksityisen kokeneet hyväksi, niin on varmaan ok?

Vierailija
6/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelin päivähoitovastaavalle ja meijän pojan ikäselle on tarjota vaan perhepäivähoitaja.. Ja kalliimpihan tuo yksityinen on, sehän se tässä mietityttääkin eniten. Kesähoitoa ei tarvita. Kai me sitten tingitään jostain muusta ja maksetaan enemmän jotta saadaan poika tuttuun paikkaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi