Lue keskustelun säännöt.
Miksi joku suostuu olemaan se toinen nainen/mies
04.06.2010 |
Itse kokisin sen ainakin jotenkin alentavaksi tai jtn. Jotenki tyyliin "Joo sunkans on ihan kiva panna, mutta en mä sunkans kehtais muute olla"
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen erittäin samaa mieltä, että jos toinen kumppani on parempi, toisen täytyy antaa mennä. Tämä koskee ensisijaisesti puolisoaan pettävää osapuolta. Jos on löytänyt toisen, täytyy antaa puolisollekin vapaus etsiä onneaan (eli erota).
Petettyä tämä ei voi koskea, sillä hän ei alkuun asiasta tiedä, ja siinä vaiheessa kun tietää, on inhimillinen ensireaktio yrittää kieltää tapahtunut ja tarrautua pettäneeseen kumppaniin (petetyksi tuleminen on traumaattinen kokemus). Myöhemmässä vaiheessa asian prosessoinnissa suurin osa parisuhteista päätyy eroon pettämisen jälkeen (lukemani mukaan 90%), eikä se ole yleensä pettäneen osapuolen tahto.
Ihminen saa tehdä virheitä parinvalinnassa, mutta silloinkin täytyy kunnioittaa toista, niin että kylmän kusettamisen sijaan on rehellinen myös toiselle osapuolelle.
Itse en alentuisi olemaan toinen nainen jo senkin takia että riski tulla jätetyksi nallin kalliolle on melko suuri. Taitaa olla aika rautainen ego toisilla naisilla, jotka aidosti kuvittelevat olevansa miehelle puolisoa parempia. Vaikka näin saattaisi ollakin joskus, sen uskomiseen ei ole mielestäni mitään perusteita.