Miksi joku suostuu olemaan se toinen nainen/mies
Itse kokisin sen ainakin jotenkin alentavaksi tai jtn. Jotenki tyyliin "Joo sunkans on ihan kiva panna, mutta en mä sunkans kehtais muute olla"
Kommentit (21)
mun tarvinnut kauan kärvistellä :-)
Elämäsi miehen - toistaiseksi :)
Tottakai voi tulla parempi vastaan ja tunteet puolisoa kohtaan kuolla. Mutta miksi salailla, valehdella ja pettää? Miksi ei heti anna toiselle tilaisuutta samaan ja samalla mahdollisuutta käsitellä tunteitaan? Kyllä sitä puolisoaan kohtaan on velkaa sen, että on reilu. Vuosikausien salailussa sekä puoliso että se toinen (mies tai nainen) osallistuvat petetyn kyykyttämiseen ja nöyryyttämiseen. Ja sitten vielä ihmetellääån, miksi tekee erosta hankalan!
Jos taas koko jutun idea on salailu eikä sillä haeta mitään muuta, on kyse tunne-elämältään keskenkasvuisista, jotka eivät kunnioita kenenkään muun tunteita kuin itseään. Eli siis ovat viettiensä ja mielihalujensa vietävissä. Näille taas toivon, että pilkka osuu omaan nilkkaan. Niin kauan kun itse on omien tunteittensa herra, tuntuu kivalta, mutta sitten kun joku toinen pääsee niskan päälle, on hauskuus kaukana. Ja normaalissa parisuhteessa ei tällaista valtapeliä pitäisi olla. Siinä on kysymys luottamuksesta. En ymmärrä niitä, jotka ovat valmiita tämän luottamuksen pettämään enkä niitä, jotka haluavat houkutella tähän. Miksi ei voida olla avoimia ja rehellisiä toisia ihmisiä kohtaan? Kertoo kyllä luonteesta paljon, jos rehellisyys ei suju parisuhteessakaan.
Itse kokisin sen myös alentavaksi, tai ehkä joku true love juttu?
mitään hävettävää. Ovat kauniita, nuorempia, fiksuja, hyvissä ammateissa jne. Taatusti olisivat paljon isompi status miehelle kuin sen hetkinen vaimo.
Ja myös pitkään jatkuneessa sivusuhteessa on aina paljon rakkautta, välittämistä, hellyyttä. Oikeastiko luulette, että joku aikuinen ihminen vaan seksin takia jaksaa sellaista rulettia pyörittää pitkään riskeineen? Ei, siinä on se tunne. Tästä syystä mulle olisi kärähtäneen miehen aivan turha selittää, että "se oli vaan seksiä". Ei se ole vaan sitä vaan siinä on ne tunteet ja välittäminen mukana. Eihän se satuttaisi puolisoa, jos kyse olisi puhtaasta "urheilusta", mutta kun jokainen tietää, että kyse on kuitenkin aina jostain muustakin.
Siihen, miksei se kanna pidemmälle, voi olla montakin syytä. Ei se perheen hylkääminen niin helppoa ole ja erityisesti miehet menettää lapset aina. Eikä se ole automaatti, että se toinen nainenkaan haluaa mitään vakituista suhdetta sen miehen kanssa.
En kokenut sitä alentavaksi minua kohtaani, mutta vaimoa kyllä. Silti olin huora, panopuu, avioliitonrikkoja. Aluksi jännitys ja rakastumine, lopulta rakkaus. Mies jätti vaimonsa, meni naimisiin kanssani, perusti perheen. End of the story ainakin vähäksi aikaa. Mistä sitä tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ties vaikka löytää nuoremman ja timmimmän tai minä löydän sellaisen.
ne ketkä tunnen jotka ovat tuohon lähteneet ovat usein niitä joita kiihottaa tuo "saavuttamattomuus" ja se on haaste. kiinnostus lopahtaa jos mies jättää oikeasti vaimonsa. se vääryys tai tuhmuus juuri on se kicksi..vaikeaahab sitä nyt on ymmärtää..
mitään hävettävää. Ovat kauniita, nuorempia, fiksuja, hyvissä ammateissa jne. Taatusti olisivat paljon isompi status miehelle kuin sen hetkinen vaimo.
Ja myös pitkään jatkuneessa sivusuhteessa on aina paljon rakkautta, välittämistä, hellyyttä. Oikeastiko luulette, että joku aikuinen ihminen vaan seksin takia jaksaa sellaista rulettia pyörittää pitkään riskeineen? Ei, siinä on se tunne. Tästä syystä mulle olisi kärähtäneen miehen aivan turha selittää, että "se oli vaan seksiä". Ei se ole vaan sitä vaan siinä on ne tunteet ja välittäminen mukana. Eihän se satuttaisi puolisoa, jos kyse olisi puhtaasta "urheilusta", mutta kun jokainen tietää, että kyse on kuitenkin aina jostain muustakin.
Siihen, miksei se kanna pidemmälle, voi olla montakin syytä. Ei se perheen hylkääminen niin helppoa ole ja erityisesti miehet menettää lapset aina. Eikä se ole automaatti, että se toinen nainenkaan haluaa mitään vakituista suhdetta sen miehen kanssa.
Ikä, ulkonäkö tai ammatti ei kerro paljoa ihmisen sielunelämästä tai arvoista. Esimerkiksi narsistit pärjäävät työelämässä hyvin ja ovat usein johtoasemissa. Pitävät myös huolta ulkonäöstään.
Toiset naiset ovat itsekkäitä, alhaisia, noloja, häpeäisin kyllä todella paljon jos itse vehtaisin varatun miehen kanssa. Siinä pelissä pannaan pirstaleiksi toisen ihmisen elämä. Se on vain rumaa, ei koskaan kaunista.
Jos parisuhde on toimimaton, MIES VOI AINA EROTA. Jos on toisena naisena, on turha väittää, että olisi jotenkin ulkopuolinen ja syytön eroon.
Ero on aina vaikea kokemus, mutta petetyksi tuleinen on traumaattinen kokemus, joka muuttaa ihmisen pysyvästi. ELI MIETTIKÄÄ NAISET MILLAISESSA TOIMINNASSA HALUATTE OLLA MUKANA.
Ja sitä olisiko kivaa, jos itselle tehtäisiin samoin?
ihmisen sielusta mitään, mutta kommentoin vain tätä väitettä siitä, että vaimo edustaisi miehelle automaattisesti enemmän statusta. Sinänsä myös tuntemani toiset naiset (en ole koskaan ollut itse) ovat tosi miellyttäviä ihmisiä ja ihan normaalit tunteet niilläkin tuntuisi olevan. Kyse ei ole mistään syöjättäristä.
Tottakai mies voi aina erota, mutta varmasti ymmärrät myös sen, ettei ne asiat ole niin mustavalkoisia. Eroaminen on hankala juttu, jos siinä on lapsia mukana ja toinen ei haluaisi sitä. Ryhditöntähän se on sitten istua kahdella pallilla, mutta toisaalta kovin inhimmillistä. Jos ihminen olisi tunteeton ja kova, helppoa olisi heittää pitkäaikainen puoliso ulos, jos alkaa toinen kiinnostaan enemmän. Mutta sitä ei ole tunteeton, ei halua aiheuttaa tuskaa lapsille ja puolisolle, joten asian kanssa alkaa helposti vaan vetkutella.
Tietenkään toinen nainen ei ole syytön eroon, mutta toisaalta eikö niillä toisilla naisilla ja miehillä ole myös oikeus onneen? Eikö ihminen saa rakastua? Eikö ihminen saa huomata tehneensä virheen parinvalinnassa?
En haluaisi mieheni löytävän toista, koska se sattuisi ja kovaa. Sivusta on helppo olla tuomitsematon, kun ei ole itse tunnumyrskyssä. Fakta on vaan, että jos toinen kumppani on parempi, niin sitten täytyy se uskoa ja antaa toisen mennä.
...vain panemisesta, tai siitä, ettei muuten kehtais olla. Hyvinkin kehtais, mutta elämäntilanne (kuten perhe ja vaikeus jättää sitä) estää.
Helsingissä ihan kunnolla pari. Käydään syömässä, käydään elokuvissa, tavataan jotain mun kavereita jne. Mies on muualta. En itsekään kaipaa muuta tällä hetkellä. Mies antaa mulle just sen parisuhteen ja fyysisyyden jota nyt tässä hetkessä elämää kaipaan.
Siis olla pukevaa, sitäkö tarkoitit? Että sopii sinun olemukseesi olla epäluotettava kodinrikkoja. Sopii olemukseesi loukata sitä ihmistä, jonka pitäisi olla rakkain ihminen maan päällä ja joka kai sitä joskus on ollut. Sopii valehdella ja rikkoa luottamus. Toivon, että myös puolisollesi sopii pettäminen. Ehkä sitten kun sinua on petetty ja saat asian selville ehkä vuosien jälkeen, voit miettiä, kuinka sopivaa se on ja onko se alentavaa vai ei. Normaaliin ihmissuhteeseen ja normaalin tunneälyn omaavalle ihmiselle se ei sovi! En ikimaailmassa voisi tehdä sellaista, jollekin sellaiselle ihmiselle, josta välitän. Osoittaa todellista tunne-elämän köyhyyttä, välinpitämättömyyttä ja suorastaan narsistista luonnetta todeta, että kyse on jostakin ominaisuudesta, joka sopii toisille ihmiselle. Ihan hävettää puolestasi...
eli tavallaan vaikka tietää toisella olevan perhe, sitä ei kuitenkaan oikeasti tajua. Eikä ehkä tajua sitä, että samalla tavoin se mies oman vaimonsakin kanssa juttelee syvällisiä seksin jälkeen.
pelkkää panemista. Sori vaan, että se voi tuottaa pettymyksen. Me olemme vaan nykymaailmassa ja Suomessa kultturellisesti päättäneet, että yksiavioisuus on hyve. Ei niin välttämättä oikeasti ole.
ja joille riittää satunnainen seksi ja hellyys. Tällaisia ihmisiä löytyy niin miehistä kuin naisistakin.
mutta silloin se ei ole pelkästään fyysistä.
Joku yksittäinen kännipano tai pano jonkun tajuttoman mimmin kanssa on ymmärrettäviä. Niin voi kuka tahansa langeta. Ei kannata olla niin tuomitseva.
Tiedän muutamia ihmisiä, joille tuollainen toinen naisuus sopii. He voivat hyvin ja jaksavat taas eteenpäin toisen ihmisen kosketuksesta.
Olen tosin itse ollut pari kertaa se "toinen nainen" mutta heti kun asia valkeni mulle (mies siis oli mulle väittänyt olevansa sinkku) sai kyllä mies lähteä ja lujaa! Itse en alentunut moiseen rooliin.
Koska sehän on alentavaa! Tuon kanssa olen julkisesti yhdessä, mutta sua käyn välillä vaan paneen! YÖK!
suhdetta, miksei voi etsiä kaltaistaan vapailta markkinoilta? koska löytyyhän noita.
Siinä on jotain surkeaa itsetuntoa aina kehissä, jos on pakko vehdata varatun kanssa.
Ehkä toisilla tosiaan on kyse vain ja ainoastaan seksistä, toinen on vaikka sinkku ja toinen elää seksittömässä suhteessa tai kaipaa vain vaihtelua. Jos ei ole tunteita mukana eikä haluakaan suhteelta muuta niin ehkei sitä koe mitenkään alentavaksi.
Itse syylistyin tuohon alussa vain siksi että olin sinkku ja tuo mies oli mukava ja viehättävä, olimme kavereita ja ajattelin kai että saanpahan jotain jännitystä elämään ja vaihtelua, ja hyvää seksiä tietty, ja tuntea itseni halutuksi. Mitään sen suurempia tunteita ei ollut tarkoitus sotkea kuvioon. Mies oli menossa naimisiin muutaman kuukauden päästä kun "suhteemme" alkoi, vaimonsa sai tietää minusta ja he koittivat jatkaa yhdessä kaikesta huolimatta lasten takia. Pari kuukautta häiden jälkeen olimme taas yhdessä, nyt mies on jo eronnut ja meillä on yhteinen lapsi.
Silloin kun tunteet olivat astuneet mukaan kuvioon, tuntui todellakin alentavalta olla se toinen nainen, en tajua miten edes jaksoin sitä. Ei tuosta voi mitenkään ylpeä olla, mutta kaikki tekevät jotain väärää tai tyhmää elämänsä aikana, tärkeintä on oppia virheistään.
Ehkä sitä sitten on vain niin ihastunut, tai ei ajattele yhtään pidemmälle. Yritän parhaillaan ymmärtää, koska miehelläni on toinen nainen. Kai ne odottaa, että se ensimmäinen nainen luovuttaa. Tai sitten nauttivat siitä, että saavat ukkomiehen pauloihinsa ja kokevat siitä jotain ylemmyyttä.
Mutta en voi tajuta, että väkisin pitää viekoitella itselleen mies, jolla on perhe. Ikään kuin ihan hyvännäköisellä sinkulla ei muita mahdollisuuksia olisi? Saako siitä itselleen mainetta ja kunniaa? En väitä, että mies olisi syytön, päinvastoin, mutta miksi pitää lisätä vettä myllyyn?
mun tarvinnut kauan kärvistellä :-)