Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia säästämään vettä?

Vierailija
04.06.2010 |

Lyhyesti ja ytimekkäästi. Tykkään läträtä veden kanssa ja suihkussakin mielelläni notkun ja vanun. Mutta se vaan käy kukkarolle niin kovasti. Mistä voisin vähentää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joustamaan suihkuläträilyistäsi, siihenhän menee eniten vettä. Jos uudet tiski- ja pyykkikoneet, et voi oikein säästää muuten kuin käyttämällä kauemmin samoja vaatteita ja huuhtaisemalla nopeasti puolilikaiset astiat puhtaiksi.

Jos taas suostut lyhentämään suihkuttelujasi, ota vaikka munakello käyttöön. Tee hauska kilpailutilanne, jossa yrität joka päivä valmistua suihkusta aiemmin ja aiemmin. Ekana vaikka laittaisit ajan 10 minuuttiin ja siitä sitten lasku vaikka kolmeen lopulta.

Vierailija
2/4 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peset hiuksesi. Kainaloiden ja alapään pesu riittäisi varmasti, päänahkakin tottuisi nopeasti parin päivän välein tapahtuvaan pesuun.

Vähän ällöttävämpi neuvo vielä; älä vedä vessaa joka pisun jälkeen, vaan joka toisella vain. Tai koko perhe vuoron perään pissalle aamuisin ja iltaisin, ja vasta viimeinen vetää. Ei kovin tehokasta tosin, ja pöntölle ei hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Jos et halua lopettaa suihkussa vanumista, niin et voi myöskään säästää vesilaskussa. Suihkussa käymisestä muuten oppii poiskin. Mä käyn todella harvoin suihkussa (meille tulee taloon lämmin vesi vähän vaihtelevalla menestksellä, ja näin kesäisin ei ollenkaan). Mä harrastan vatipesua, se on todella ekonominen ja ekologinen pesumalli, mulla menee vettä ehkä 1,5 vatia, vaikka mulla on pitkä tukka. Nykyään suihkussa käyminen tuntuu lähinnä oudolta, eikä enää tee mieli suihkun alla vanua. Ihokin tykkää.

Vierailija
4/4 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan siis sittenkin vaan syödä kakkuni, en voi suihkuista luopua kun niitä aloin harrastamaan 30 vuotta sitten. Eli vedestä en voi säästää, yritän säästää jossakin muussa sitten.

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi