Mihin ottaa yhteyttä masennuksen/stressin/uupumuksen takia?
Onko se oma tk ensimmäisenä vaihtoehtona?
Kiitos jos joku vastaa, täällä kaatuu nyt kaikki päälle.
Kommentit (6)
soitan nyt saman tien.
Tehdäänkö tk:ssa diagnoosia, aloitetaanko lääkitystä, kirjoitetaanko sairaslomaa?
ap
ja kertoo, että sai ajan ensi tiistaille.
Jos joku vielä haluaisi kertoa omakohtaisia kokemuksia ensikäynnistä lääkärillä näissä merkeissä niin olisin kiitolinen.
ihan omakohtaisena kokemuksena voin kertoa että ite otin ensin yhteyttä neuvolaan.. siis iha e-neuvolaan kun en muuta kaksinyt. ja sieltä sitten järjestivät minulle ajan lääkärille ja muutenkin sain tosi paljon apua.
pienten lasten äitinä varsinkin ihana oli kun sain kotiinkin tukihenkilön avuksi.
lääkärillä käydessäni kerroin ihan suoraan kiertelemättä mikä mulla oli olo.. ja siitä se sitten lähti pikkuhiljaa eteenpäin.. aikaa on kulunut nyt kohta vuosi mutta tosiaankin olen ylpeä että uskalsin myöstää että kaikki kaatuu niskaan, olen saanut paljon apua.
eli millä sanoilla tarkalleen kerroitte masennuksestanne kun soititte terveyskeskukseen?
Olen samassa tilanteessa, neuvolassa terkkarille en halua puhua mutta mietin soittamista terveyskeskukseen. Olen ollut synnytyksestä lähtien masentunut, olen hermoromahduksen partaallla joka päivä ja apua olisi pakko saada ennen kuin vahingoitan itseäni. Olen vaan huono puhumaan kellekään ja soittaminen tuntuu vaikealta enkä tiedä mitä sanoa....
Kysyin ensin koska olisi 1. vapaa aika mahdollista saada ja kun vastaanottonainen kysyi syytä niin kerroin että pää hajoaa näitten taloudellisten ongelmien takia. Tällä viikolla tuli vielä yllättävä lisämeno, joka katkaisi kamelin selän.
Näin siis sanoin ja kerroin, että on unettomuutta, kädet tärisee, sydän hakkaa ja oksettaa. Itku kurkussa koko ajan.
Hän kysyi vielä, tarvitsenko akuutimpaa apua kuin tuo ensi tiistai. Lupasin pärjätä tiistaihin asti.
Kaiken muun lisäksi olen raskaana (vko 12), joten ei taida olla mitään lääkitystä ainakaan tiedossa?
Ap
Mä sain nopeasti ajan. Toivottavasti sulla alkaa asiat selkenemään!