Puuleluja lapsille? Mistä ootte ostaneet, vinkkejä..
Mä etsin kummipojalleni ristiäislahjaksi jotain vähän isompaa puutraktoria, kuorma-autoa tms. netistä jo joitain paikkoja löysin missä myydään, mutta olisin kysynyt onko joku jostain löytänyt kyseisiä leluja. Pääkaupunkiseudulta mielellään.. Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (33)
Itse olen nähnyt erilaisia sekä puupintaisia että maalattuja puuleluja Tikkurilassa, kaupunginmuseon kaupassa.
Sellon Vipanat-liikkeessä on jonkin verran erilaisia puuleluja. Kannattaa vaikka soittaa ja kysellä lisää.
Myös pienestä Vohvelibaarista Espoon Laaksolahdesta löytyy puisia leluja (maahantuovat niitä Ruotsista).
Lisäksi Jukka ja Brio -tuotteista löytyy paljon kivoja puuleluja.
Myyrän nettikaupasta löytyy muutama vedettävä puinen Myyrä-auto jne. (Tosin eivät ole kovin isoja.)
Antiikki ja vanhan tavaran liikkeistä saattaa myös löytyä kivoja vaihtoehtoja.
sehän ilmeisesti on niiden tarkoitus?
Ainakin meillä saavat olla koriste-esineinä, ainakin nuo puunväriset.
Itse olin pienten äitinä innokas puulelufani, mutta lapset ei niistä välittäneet.
En ole varma tämän hetkisestä valikoimasta, mutta kannattaa kurkata ;)
Meidän 4v. pikkumiehen lemppari on puutraktori, johon kuuluu irtopuut, joita kasataan ja kuormataan kaiket päivät. Pojan mielestä kummisedältä saatu muovinen traktori ei ole mitään tämän puisen rinnalla!
Siellä on upeita puuleluja! Suosittelen erityisesti Haban kuularataa.
Vankilatuotteiden myymälöissä usein puuleluja, katso http://www.vankeinhoito.fi/15539.htm
Ruttopuiston laidalla on sokeiden valmistamia tuotteita myyvä liike (Annansilmät-aitta?), jossa olen nähnyt isoja puuautoja joskus.
Itte kävin tuolla Leluputiikissa, se on siis: www.leluputiikki.fi ja löysin aika kivoja puuleluja. En oo törmänny vastaaviin muualla, et on vähän erilaisia
esim punainen iso kilpa-auto:)
toinen myymälä Helsingissä, Perämiehenkadulla
Oiskohan ainakin Jari puulelu -yhden miehen yritys netissäkin. Sitten on jukka-tuotteet...
Muistaako joku sitä puulelukauppaa netissä, missä oli paljon autoja???
Puuleluja löytyy pitkä lista, hinnoista en osaa valitettavasti sanoa.
Juho jussilalla eli Jukka-puulelulla ei mieleisiä ollut kun netistä tuotteita katoin. Saisi meinaan olla ihan puunvärinen eikä maalattu. Vankimyymälät näyttää olevan jossain kaukana täältä, joten sekin vähän vaikeaa.. Helsingin keskustassa saattaisi joissain pikkuliikkeissä olla, kun vaan pääsisi lasten kanssa kiertelemään.. Lisää vinkkejä otetaan vastaan..
Meidän poika sai just kummiltaan lahjaksi sellaisen puisen kuorma-auton, joka on ilmeisimmin ostettu Ikeasta. Kait siellä muitakin vaihtoehtoja löytyy..
Mutta en löytänyt kun puujunaradan.. Eli minkä kokoinen kuorma-auto oli ja oliko ihan puun värinen?
on meillä tosi suosittu vaikkei neiti osaakaan vielä laittaa niitä palikoita reijistä sisään mutta tästä riittää iloa vielä pitkään...
Jukka-palikkalaatikoita ja -hakkoja myydään ainakin Kodin1:ssä. Meillä iloisen värinen puna-keltainen, palikat monivärisiä.
puuleluja: www.pikkupuu.com