Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

teetkö koskaan omista vaatteistasi lapsille vaatteita

Vierailija
04.06.2010 |

siis sellaisista, joissa esim joku tahra tai pieni reikä tms. Kankaastahan saa leikattua vielä lastenvaatteta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jonkin kerran olen omasta juhlavaatteesta tehnyt jonkun prinsessapuvun tms.

Vierailija
2/7 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini on taitava ompelija ja innostunut retusoimaan uutta vanhoista vaatteista. Hän on tehnyt mm.

- 6-vuotiaalle tyttärelleni aivan ihanat housut mieheni käyttämättä jääneistä kesäpellavapöksyistä.

- useita t-paitoja lapsille miehensä vanhoista puseroista

- farkut tyttärelleni sisareni vanhoisa kukkakesäfarkuista

- ihanan ruskean plyyshipotkukuvan, jossa vaaleamman ruskea plyyshikukka pepussa. Plyyshi taisi olla miehensä vanha aamutakki.

jnejnejne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pari paitaani ja yhden hameen olen säästänyt tarkoituksenani tehdä niistä jotain tytöille. Vaatteet ovat minulle pieniä, mutta niissä on jokin hauska yksityiskohta tai kangas, jonka vuoksi haluaisin askarrella niistä vielä jotain.

Vierailija
4/7 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt lapselle mm. college-housut omista vanhoista (en tykännyt enää väristä), pellavahousut (persaus kului puhki, lahkeet ehjät) ja mekon (miehen kauluspaidasta, ei enää tykännyt väristä).

Vierailija
5/7 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoopaidoissa on paljon kangasta vaikka kainalot olisivat kuluneet puhki. Samoin aikuisen housuista saa vielä lapselle housut vaikka persaus olisikin puhki.

Köyhän kannattaa tehdä itse. :)

Vierailija
6/7 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietin aina, kannattaako vai ei. En esimerkiksi ymmärrä tätä muotia tehdä vanhoista pussilakanoista mekkoja (en tosin pukeudu itse pussilakanoihin...), mutta esim. helmasta kulahtanut T-paita on ihan hyvää materiaalia lapsen paitaan.

Vierailija
7/7 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommista kolitsipaidoista. Hihoista saa suoraan lahkeet, ylensä resoritkin sopivat alkuperäisistä hihojen suista. Laitan uudet resorit jos tarvitsee tai ompelen lahkeeseen käänteen.

Opmpelen myös kolitsipaitoja, isommasta saa pienempää...