Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilta äideiltä yövieroitus ei meinaa millään onnistua?

Vierailija
03.06.2010 |

Menee yli mun hilseen, mutta kukin tyylillään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri, väsyneiltä. Kun takkuaa ensin tuntitolkulla niin ainoa ajatus on, että pääsisi vain nukkumaan ja sitten sortuu helposti luovuttamaan. Aika itsestäänselvää minusta, ei mene kyllä minulla yhtään yli hilseen.

Vierailija
2/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten yövieroitus onnistuu. Meillä ei oo yrityksistä huolimatta onnistunut. Ap voisi antaa hyvät neuvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan yhtälössä myös se lapsi. Vastuu on tietenkin vanhemmalla, mutta hoito ja kasvatus on auttamatta vanhemman ja lapsen yhteistoimintaa. Miksi muuten oppimistahdissa on niin suuria eroja jopa sisarusten kesken?

Vierailija
4/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä yövalvominen on helvetin perseestä. Olis kiva, kun sen saisi jotenkin loppumaan. Autathan ap!

Vierailija
5/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi asia voisi ainakin autta eli vauva nukkuu alusta saakka omassa sängyssä, ja mahdollisimman pian (jos mahdollista) myös omassa huoneessa.

Esikoinen lopetti yötissittelyt 2kk iässä ja kuopus 4kk iässä. Esikoinen taisi muutenkin olla helppo lapsi. Kuopukselle lykkäsin 4kk ikäisenä öisin tuttia, kun en halunnut enää yötissiäkään antaa. Hyvin meni tuo vieroitus.

Mutta en ehkä ole paras neuvoja, koska meillä tuo on molempien kanssa sujunut aika kivuttomasti. Tosin kun päätin, että kuopus ei enää yötissiä saa, niin pidin päätökseni. Näin olen toiminut myös tutista vieroituksessa. Eli ei paluuta entiseen, kun jotain aikoo saada aikaiseksi.

Vierailija
6/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertasesti jaksanu kuolemanväsyneenä kuunnella sitä huuuuuuutoa. "onneks" olin yh niin sain neuvolan kautta sossulta maksusitoumuksen ensikodin unikouluun, sielä tyttö vieroitettiin nopeesti ja tehokkaasti.. täydet yöunet nukkunu siitä asti, heräämättä 12h..

Vierailija
7/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niin että välillä oon käynyt katsomassa että kaikki on ok. laittanut makuulle ja silitellyt enkä puhellut mitää lapselle.

Välillä olen saattanut sanoa että nyt nukutaan.

Ensimmäinen yö on aina ollut aivan hirveetä mutta seuraava on jo helpottanut. Yleensä mennyt 3-4 yötä kunnes nukkuu jo hyvin yön.

Mulla ei ollut muuta vaihtohtoa koska en yksinkertaisesti jaksanut enää nousta öisin miljoona kertaa.

Lopetin noilla kerroilla imetyksen kokonaan. en pelkästään yöimetystä.

Meillä ei kyllä lapsille ole mitään traumoja jääny. Ihan ovat normaalisti kehittyneet ja kasvaneet. Koskaan ei ole nukkumisen kanssa ollut ongelmia. Nukkuvat edelleenkin läpi yön.

Meillä nyt 5 lasta joista vanhin 10v.

Vierailija
8/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeita. Lapsi 2v ja JUO YÖLLÄ PULLOSTA MAITOA. tiedän että paha , siksi niitä neuvoja ap.

Vierailija
9/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä syödään vielä 8kk iässä kolmen tunnin välein ja olen todella väsynyt. Lapsia on muitakin eikä sieltä rauhallisimmasta päästä, joten iltaisin kaadun sänkyyn enkä jaksa edes ajatella yövieroittamista. Lapsi ei syö tuttia, ei tuttipulloa (vaikka sinnikkäästi olen yrittänyt opettaa). Helpoimmalla kuitenkin pääsee, kun syöttää yöllä, vaikka todella kipeästi haluaisin sen jo lopettaa.

Vierailija
10/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin toistuvasti lapsen "tuttina". Kun vierotus sitten vihdoin onnistui, huomasin, ettei vauva ole juonut maitoa juuri nimeksikään, koska aamulla rinnat eivät tuntuneet mitenkään raskailta. Se oli siis vain sellaista lussuttamista. Ja ihan omaa väsymystäni sorrui sitten laittamaan tissin lapsen suuhun.

Kun palasin töihin, oli pakko alkaa jaksaa vähän enemmän. Pääsin melkoisen nopeasti imetyksestä eroon, ja kas kun nuo yötkin muuttuivat sitten aika nopeasti todella rauhallisiksi.

Omalta kohdaltani lisäisin vielä, että myös omaa kokemattomuuttani en jotenkin vaan tajunnut, että vauvahan itkee tissin perään silkasta tottumuksesta. Hän ei ole koskaan käyttänyt tuttia, joten äiti oli myös tutti.

Vierailija
11/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytta suotta. Pelkaavat taman saavan traumoja.

Vierailija
12/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto vain lisääntyi yö yön jälkeen. Ei todellakaan vähentynyt niin kuin yleisesti väitetään.

Ja on meilläkin lapsilta yösyömiset loppuneet sitten kun imetys on lopetettu kokonaan. Mutta pelkkää yöimetystä ei mitenkään saanut loppumaan lopettamatta päiväimetystäkin samalla.

Mutta ap varmaan osaa neuvoa miten näistä tilanteista selvitään.

Vierailija
13/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvat on olleet n 1v ikäisiä kun lopetin imettämisen. En siis antanut yöllä mitään.

T:10

Vierailija
14/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukkomiesrakkaan väsynyt vaimo ei tähän kykene?

Vierailija
15/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on myös yksilöllistä riippuen vauvasta itsestäänkin.

Esikoinen söi 2 tunnin välein ympäri vuorokauden 8 kk ikään asti, jolloin aloin huomata, että ei enää niinkään nälän vuoksi öisin syö vaan tavan vuoksi. Aloin vähentää syömiskertoja niin, että pidensin pikkuhiljaa syöttöväliä ensin kolmeen tuntiin, sitten neljään tuntiin ja yhtäkkiä tenava ei enää herännytkään öisin. Saattoi alussa kyllä herätä aikaisemmin kuin syöttöaika oli, mutta sitten vain rauhoittelin sylissä, kunnes nukahti uudelleen. Esikoinen nukkui yöt vieressä, kunnes yösyötöt loppuivat kokonaan ja siirrettiin omaan sänkyyn meidän sängyn viereen.

No, toinen lapsi on erilainen. Alusta lähtien nukkui pidempiä unia kuin esikoinen. Syöttöväli yleensä jopa 4 tuntia vuorokauden ympäri. Alusta lähtien heräsi vain 2-3 kertaa yössä syömään. 4 kk iässä siirsin viereen omaan sänkyyn nukkumaan, että saan paremmin itse nukuttua. Kun en pitänyt ylösnousemista nyt niin rasittavana, kun vain pari kertaa yössä tarvitsi nousta syöttämään. Yhtäkkiä alkoikin nukkumaan noin klo 22-5 kokonaisia yöunia. Loppuyöstä otan aina viereen nukkumaan.

Vierailija
16/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tunti heräsin ja olin aivan epätoivoinen.

Vierailija
17/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin ihanaa nukkua leppoisasti sylikkäin pienen ihanan tuhisijan kanssa kaikki yöt.

Miksi siihen muka pitäisi tehdä muutos?

t. viiden äiti joka on imettänyt päivin ja öin parhaimmillaan 3,5-vuotiaaksi. Eikä oo muuten yhtään reikää lapsilla (vanhin 15 v)

Vierailija
18/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää tuon tuomaa lisävalvomista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi