saitko itse hymypatsaita tai stipendejä? mikä SINUN käytösnumerosi oli ala-asteella?
Minä en ikinä saanut hymytyttöpatsasta. Ne menivät joka vuosi yhdelle ja samalla tytölle, paitsi yhtenä vuonna jolloin sen sai tyttö jonka äiti oli sinä vuonna kuollut. Mitään stipendejä ei meillä ala-asteella edes jaettu. Vasta lukion lopussa jaettiin kun oltiin siirrytty kaupungiin sivistyksen ja talouselämän pariin - silloin sain kolme, yhden matikasta, yhden ranskankielestä ja yhden yleisestä pätevyydestä.
Mun käytösnumero oli ala-asteen läpi 8. En itse koskaan tajunnut, että siinä oli jotain vikaa, mutta noina aikoina kai oli tapana antaa mieluummin kymppejä. Yläkoulun puolella käytösnumeroni nousi ysiin...
Kommentit (27)
vaikka omasta mielestäni ois kuulunut numeroks laitta 6!
En yllättäin saanut patsaita.
Lukios sain stipendin suomen ja venäjän ystävyysseuralta ja tulkitsin tilanteen ettei sitä oikein osattu kellekään muullekaan antaa joten minä sain sen sitten
Käytös ja huolellisuus oli yhdessä aina yksi numero on itsellä oli aina 8,paitsi kerran 9.
Yhdellä ainoalla oli meidän luokalla 10.
Kuulemma aina parantamisen varaa ja kukaan ei ole täydellinen. Aina voi kehittyä jne.
Pari kertaa koulu sai valituksia miksi ei 10 anneta vaikka käytös hyvää ja mitään moitettavaa ei löytynyt. Ala-asteella.
Yläasteella oli 9 aina.
Jos jotain jäi hampaan koloon niin 26-34 oppilaan luokat jotka oli aivan liian isoja ja ei opettaja kerinnyt edes käymään kaikkien luona koko tunnin aikana.
Onneksi omat lapset pääsee kyläkouluun jossa 18-21 hengen luokat.
Luokka kirjoittaa paperille yhden nimen ja se kuka saa eniten ääniä saa hymypatsaan. Sekä tyttö että poika.
Hymypatsas jaetaan 6 luokalla kevätjuhlassa.
Stipendin saa 6 luokalla eniten todistusta nostanut yhtenä lukuvuonna. Stipemdi tänä vuonna kunnan/kapungin urheiluliikkeeseen ja arvo 200e.
Enää ei 10 saa todistukseen jos on enemmän kun 3 poissaoloa lukuvuonna, tai on jäänyt läksyt tekemättä enemmän kun 3 kertaa lukuvuoden aikana. Myöskin pitää viitata tunnin aikana aktiivisesti ja olla mukana jokaisessa oppiaineessa innokkaasti.
Käytösnumero oli ala-asteella 10 , yläasteella myös . 2 hymypatsasta olen saanut
Vanha keskustelu, mutta olkoon. Olen tässä taas miettinyt ja muistellut kouluaikojani. Yhtäkään stipendiä en koskaan saanut. Joka vuosi salaa toivoin ja odotin, että sanottaisko minun nimeni tällä kertaa. Ei koskaan sanottu. Hymypatsastakaan en tietty saanut, kun en ollut suosittujen joukossa. Muuten olin keskiverto oppilas kasin keskiarvolla. Käyttäytymisnumeroni oli ala-asteella 8, yläasteella taisi lopulta nousta ysiin. Olin kiltti, mutta vähän ujo ja hiljainen. Ainoa moite käytöksestä ala-asteella tuli, kun en kerran avannut opettajalle ovea (tai no avasin sitten, kun hän siitä minulle huomautti. Jännä, että tollasenkin asian muistaa vielä reilusti yli 20v myöhemmin). En koskaan ymmärtänyt miksi käyttäytymisnumeroni oli vain kasi.
Peruskoulussa ei stipendejä, eikä patsaita tullut ja käytös oli 8. Opettaja ei jostain tuntemattomasta syystä tykännyt minusta. Lukiossa sitten tuli ylppäreissä stipendejä jopa x 2! No oli se ihan kohtuullista sen kaiken skeidan päälle..
Stipendiä en saanut koskaan ala-asteella, vaikka käytös oli aina 10, sen saivat vain sosiaaliset ja samalla kympin oppilaat. Yläasteella sain aina kuvisstipendin.