Kotiäidit, montako eri lämminruoka-atreiaa teillä on tarjolla arkena (ma-pe)? (ev)
Kommentit (12)
voi olla lounaalla eilistä päivällistä.
Eikös se oo ihan se normaali määrä... kyl itekin kaipaan 2 lämmintä ateriaa päivässä.
Lisäksi syömme aamu-, väli- ja iltapalan.
Tarkoitin siis kuinka monta eri ruokaa teette viikon aikana, kun päivässä on kaksi lämmintä ruokaa. Eli kun ruokailukertoja on 10 niin monellako aterialla syödään samaa ruokaa. Eräs tuttava tekee joka aterialle eri ruuan eli kymmenen eri ruokaa arkena. Itse en todellakaan jaksa niin montaa. Meillä maksimissaan viittä eri ruokaa viikolla. Yleensä edellispäivän päivällistä lounaalla.
Teen illalla aina ruuan jota syödään myös seuraavana päivänä lounaalla. Olen laiska tekemään ruokaa.
ja sitten esim jos teen ma ison jauhelihakastikkeen perunoiden kera, niin ti saatan jatkaa kastiketta esim tomaattimurskalla jotta tulee vähän eri makua ja sitten keittää vaikka makaroonia lisukkeeksi.
eli edellispäivän päivällinen syödään seuraavan päivän lounaalla, lähes aina!! on ihanaa ja helppoo kun ei tartte heti aamupäivisin väsätä ruokaa vaan sen ajan voi viettää ulkoillessa!!
ja kotona ei aamupäivisin ole kun kaks lasta, kaks muuta syö koulussa!!
joskus voi olla että päivällistä ei jää aamuks, mutta hankin sitten aamupäiväruoaks helppoo lämmitettävää: mikroruoat, kalapuikot, pakastekeitot...
Pyrin myös vaihteluun,eli siihen,että lounas ja päivällinen ovat eri ruokaa.Vaihteeksi voi syödä valmisruokia ja puolivalmiita,kun ei jaksa kokata.
on 10-8 eri ateriaa.. välillä yritän tehdä edellis päivänä ison päivällisen ja sitä sitten lounaaksi. tai saman päivän lounasta niin paljon että siitä jää myös päivälliseksi, ajasta riippuen..
Mä olen tosi laiska ruoanlaittaja, joten syödään kaks päivää eli samaa ruokaa. Tosin lapsi saa reissuissa purkkiruokia, joten hänellä on useammin eri ruokia kuin itselläni. Mies syö ruoan aina töissä.
Itse olen kotona vuoden ikäisen kanssa. Lapsi syö pääasiassa purkkiruokaa. Itelleni teen kerran päivässä jonkun salaatin tai pakastekeiton.
Isäntä ei syö töiden jälkeen enää lämmintä ruokaa.
Teinit 16 ja 17v syövät mitä sattuu kun kulkevat omia menojaan jo.
Tyttö laittaa jotain kasvisruokaa itselleen ja poika taitaa olla ainoa joka söisi mun laittamaa kotiruokaa mutta on pirun ronkeli.
Makaroonilaatikkoa voi syödä kolme päivää ja kanankoipia toiset kolme päivää, sitten ehkä tortilloja.
Ja kukaan muu meidän perheessä ei tykkää näistä ruuista :(
Joten käytännössä en tee laisinkaan ruokaa, vaan ostan kaapin täyteen aineksia ja jokainen kokoaa niistä mieluisensa.
Kesällä tosin grillataan yhdessä paljon, mutta silloinkin osa syö kanaa, osa lihaa ja osa nakkeja.
Ja eikös se niin ole, että suutarin lapsilla ei ole kenkiä, olen nimittäin ammatiltani keittiömestari :D
2