Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on teiniäidin lapsen elatusvelvollisuus?

Vierailija
02.06.2010 |

Mietin tässä, että miten se menee juridisesti. Jos alaikäinen lapsi saa lapsen, onko lapsen vanhemmilla elatusvelvollisuus myös lastenlapseensa? Mielestäni ei, koska tällä lapsenlapsellahan on kahdet isovanhemmat ja kummatko heistä sitten olisivat enemmäin elatusvelvollisia, äidin vai isänkö vanhemmat? Joten teinivanhempien lasten elatusvelvollisia olemme oikeastaan me veronmaksajat sosiaalitoimen välityksellä.

Tietääkö joku oikeasti tästä asiasta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän teiniäidit tulevat alemmasa sosiaaliluokasta muutenkin, sossuperheiden lapset tekee lisää sossutapauksia tähän maailmaan.

Vierailija
2/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattaako elatusvelvollisuus myös alaikäisten lasten lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän teiniäidit tulevat alemmasa sosiaaliluokasta muutenkin, sossuperheiden lapset tekee lisää sossutapauksia tähän maailmaan.

Näetkö?

Vierailija
4/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pääasiassa alempien sosiaaliluokkien ilmiö, ei siitä mihinkään pääse... Mutta lehmät ei lennä.

Vierailija
5/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini olisi tullut raskaaksi. Sen sijaan tiedän (työni puolesta)useita juurikin näitä alempien sosiaaliluokkien edustajia, jotka ovat tulleet raskaaksi teini-iässä, ihan kuten omat äitinsäkin.

Vierailija
6/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ulotu kuin omaan lapseen, ei hänen lapsiinsa. Jos alaikäinen ei pysty elättämääm itse, auttaa yhteiskunta.

Vierailija
7/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään abortteja sääliä tuntematta. alemmissa kannetaan herkemmin se vastuu

Vierailija
8/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUTOMAATTISESTI.

Osa kyllä haluaa ottaa vaikka lapsenlapsen huoltajuuden jos oma lapsi ei pärjää vanhempana.

Vanhempi on aina huoltaja, mutta kyllä se voidaan antaa isovanhemmalle jos huoltajuus lähdössä ja isovanhempi voi auttaa.

Eihän elatusvelvollisuutta ole kuin erotessa siltä joka jättää lapset toiselle. Jos isovanhempi ottaa huoltajuuden lapseltaan niin ei siinä puhuta elatusvelvollisuudesta.

Yhteiskunta yleensä maksaa tälläsien tapauksien toiminnasta.

Vierailija
9/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pitäisin huolen, että lapsella olisi kaikki tarvittava. Olisin siis valmis elättämään lapsenlapseni. En lähettäisi sossun luukulle. Toivoisi kyllä, että suomessa huolehdittaisiin perheestä samalla tavalla ku maailmallakin, täällä heti oletetaan, että sossu hoitaa.

Vierailija
10/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska tietää millaista sillä tarkoitatte, meinaan itse olen ensi kuussa 17 täyttävä 2 kuukautta vanhan pojan äiti. Mutta oma äitini on saanut minut 31 vuotiaana. Ja ihan itse elätämme perheemme, sossusta emme saa rahaa ollenkaan.

Vierailija
11/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini tullut raskaaksi. Tiedän myös "huonompiakin" perheitä. Ja tiedän myös hyvinkin rikkaan ja hyvin menestyneen perheen nuorella tyttärellä olevan HIV, mutta en tiedä alemman sosialiluokan perheen lapsella olevan HIV:tä.

Vierailija
12/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini olisi tullut raskaaksi. Sen sijaan tiedän (työni puolesta)useita juurikin näitä alempien sosiaaliluokkien edustajia, jotka ovat tulleet raskaaksi teini-iässä, ihan kuten omat äitinsäkin.

"Hienoissa" perheissä ongelmia vain ei päästetä julki asti. Jollei ole mainetta pilattavana on helpompi antaa sen teinin pitää lapsensa. Julkihan tulevat vain pidetyt lapset, ei raskaudet.

Vierailija
13/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska tietää millaista sillä tarkoitatte, meinaan itse olen ensi kuussa 17 täyttävä 2 kuukautta vanhan pojan äiti. Mutta oma äitini on saanut minut 31 vuotiaana. Ja ihan itse elätämme perheemme, sossusta emme saa rahaa ollenkaan.

Vierailija
14/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kasvatuksesta, että myös sukupuolivalistusta annetaan ja katsotaan, että se menee perille.

Vierailija
15/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti aikaisemmassa viestissä et teiniäidit tulevat yleensä alemman sosiialiluokan perheestä. Itselläni ei suinkaan ole vielä muuta kuin peruskoulu :)

Vierailija
16/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pomokin tienaa tuhansia ja on merkonomi koulutukseltaan. Kallis talo ja uudehko auto. ei hän nyt sentään alempaan luokkaan kuulu. Itse sanoisin että keskiluokkaan hyvien tulojensa vuoksi.. Minäö ja mieheni opiskellaan molemmat AMK-tutkintoa, ollaan siis myös alaluokkaisia? Pelkän tutkinnon perusteella olisin sanonut itse AMK:n keskiluokkaiseksi. Mutta lapsuudenperheeni jossa isällä kaksi maisteria +yksi kandi oltiin yläluokkaisia vaikka köyhiä?

Vierailija
17/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Siitä todisteena poikamme, joka sai alkunsa pillereistä huolimatta.

Vierailija
18/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ulotu lapsenlapseen, eli sossu, joka tapauksessa usein niin tekeekin, sillä nää tosiaan periytyy.

Vierailija
19/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään minä eli mikä periytyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi