Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva 3kk - töihin?

Vierailija
02.06.2010 |

vauva on 3 kk ja minua pyydettiin töihin. Elämäni työtilaisuus. Onko mahdoton ajatus?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri mitään töitä.

Vierailija
2/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka voit edes miettiä tollaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit vaikka vauvan mummu tulee hoitamaan siksi aikaa kun olet töissä niin tervemenoa vaan :) menisin jos olisi tuollainen tilanne! onnea työpaikan johdosta :)

Vierailija
4/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uraäitinä en halua missään tapauksessa tuomita mutta mieti asiaa toisinpäin.

Vauva 3kk -- elämäni tilaisuus olla vauvan kanssa rauhassa kotona ja elää nyt hänen tarpeita varten. Onko mahdoton ajatus?

Itse sain elämäni työtarjouksen, kun vauva oli 4 kk ja sain taivuteltua niin, että minun täytyi aloittaa vasta silloin, kun vauva oli 10 kk:tta. Ja sekin jälkeenpäin harmittaa. Työtilaisuuksia olisi tullut senkin jälkeen.

Vierailija
5/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivätyö vai onko mahdollista aloittaa vaikka puolipäiväisenä? Imetätkö? Voiko isä jäädä vauvan kanssa kotiin?

Vierailija
6/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varhainen vuorovaikutus, luottamuksen perusta luodaan ennen yhtä ikävuotta. Vauva tarvitsee yhden ihmisen, joka ei vaihdu, johon voi luottaa, johon turvatua, joka on tuttu. yleensä tämä on äiti.

pitää olla todella kylmä ja tunteeton äiti, jos kykenee 'hylkäämään' noin pienen vauvan noin aikaisin toisten hoidettavaksi. Sinulla taitaa tuo varhainen vuorovaikutus mennyt pieleen jo alusta alkaen kun voit edes miettiä tuollaista.

Töitä tulee ja menee, lapsesi on pieni vain kerran.

huh, on meitä moneen junaan....

t. 3kk vauvan äiti

Vierailija
7/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan OK.

Vierailija
8/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hoopoa tämä hysteerinen lässytys siitä, että äidin pitää olla kotona vähintään se äitiysloma.

Fakta on, että Euroopassa on ehkä muutama maa, jossa on yhtä pitkä äitiysloma. Länsi-Euroopassa tuo 3 kk on jo luksusta ja moni menee töihin aikaisin.

Eikä nämä meidän suomalaisnuoret ole pitkistä äitiyslomista huolimatta sen paremmin voivia, päinvastoin. Johtunee katkeroituneista, työelämästä pudonneista "uramammoista", jotka siirtävät haaveensa ja kunnianhimonsa lastensa täytettäväksi!

Eli mene vain, kadut muuten käyttämätöntä tilaisuutta ja katkeroidut.

Vierailija
9/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idit ovat 80% kotiäiteinä. Tai sitten lapsia hoidetaan suvun voimin, on mummot tädit ja papat hoitamassa. Missään muualla tungetakaan lapsia päiväkotiin niin pieninä kuin Suomessa. Siitä se nuorison paha olo johtuu! Hylätään laitoksiin.

Ja kun on vanhuksia haastateltu ja kysytty, katuuko mitään elämässään, on ainoat vastaukset olleet: olisimpa ollut enemmän läsnä silloin, kun lapseni olivat pieniä-

kukaan ei koskaan kadu kuolinvuoteellaan menetettyä työtilaisuutta.

Vierailija
10/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tuli hoitamaan lapsia kotiin. Tein lyhyttä päivää (5-6 tuntia). Hyvin sujui.

Vierailija
11/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin, kun kuopus oli 4,5kk. Tein n. 3pv/vko töitä, päivä en voinut lyhentää. Vauvaa hoiti isä kotona, tai välillä mummit.

Imetin lasta kuitenkin 1-v 2kk.

Mun mielestäni kaikki on mennyt oikein hienosti, kaveri on nyt tyytyväinen 2-vuotias, ja meillä on perheessä kaikilla hyvä olla edelleen.

Vierailija
12/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivätkö olisi valmiita odottamaan hieman? Yrittäisin varmaan itse neuvotella vähän lisäaikaa ja perustelisin, miksi minua kannattaa odottaa ;)

Vierailija
13/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuo se vauva mulle hoitoon!

Mä niiin haluaisin hoitoon tuon ikäisen...

Vierailija
14/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen varmaan kadut :-( Onko kyseessä ihan ainutkertainen työtilaisuus vai onko vastaavia luvassa?

Vierailija
15/19 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsesi on vain yhden ja ainoan kerran vauva. En menisi töihin.

Vierailija
16/19 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso osa maailman äideistä menee töihin lapsen ollessa pikkuvauva, niin Suomessakin on tehty iät ja ajat. Pitkä äitiysloma on varsin uusi keksintö.

Tietysti on mahdollista, että meidän kaikkien varhainen vuorovaikutus on mennyt pieleen, mutta toisaalta, jos ei se suuremmin haittaa, niin mitä siitä :)

Helppoa pikkuvauvan äidin töihinmeno ei ole, Suomessa varsinkin saat paljon paheksuvia katseita osaksesi. Ja vaikka vauva pärjäisi työpäiväsi ajan mitä mainioimmin, niin sinulle se voi olla rankkaa. Itse olen pitänyt hyvin lyhyen äitiysloman yhden lapseni kanssa, ja kyllä se oli rankkaa nimenomaan minulle. Lapsi selvisi mitä ilmeisimmin ilman suurempia vaurioita isovanhmpien hoivissa :)

Eli kuten joku tuossa sanoikin, niin kannattaa kuitekin neuvotella sitä työn aloitusta myöhemmäksi. Lapsen kanssa on mukava viettää aikaa, ja työtilaisuuksiakin todennäköisesti tulee muita. Mutta jos päätät palata töihin, niin kyllä se voi onnistua hyvin. Paljon on kiinni omasta asenteesta ja miten saatte asiat järjestettyä.

varhainen vuorovaikutus, luottamuksen perusta luodaan ennen yhtä ikävuotta. Vauva tarvitsee yhden ihmisen, joka ei vaihdu, johon voi luottaa, johon turvatua, joka on tuttu. yleensä tämä on äiti. pitää olla todella kylmä ja tunteeton äiti, jos kykenee 'hylkäämään' noin pienen vauvan noin aikaisin toisten hoidettavaksi. Sinulla taitaa tuo varhainen vuorovaikutus mennyt pieleen jo alusta alkaen kun voit edes miettiä tuollaista. Töitä tulee ja menee, lapsesi on pieni vain kerran. huh, on meitä moneen junaan.... t. 3kk vauvan äiti

Vierailija
17/19 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muualla? Hah! Täällä ei todellakaan ole niitä vauvaosastoja, mitä muualla on. Kyllä vaan löytyy päiväkodeista maailmalla 3-4kk:n ikäisiäkin, kun Suomessa tuo olisi (onneksi) mahdottomuus.

Vierailija
18/19 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viikon iästä alkaen. Monilla äitiysloma kun kestää vain sen 6 viikkoa (minkä saa sairaslomaa alatiesynnytyksestä, sektiosta saa 8 viikkoa). Ja ihan normaaleja lapsia sielläkin kasvaa.

kuin muualla? Hah! Täällä ei todellakaan ole niitä vauvaosastoja, mitä muualla on. Kyllä vaan löytyy päiväkodeista maailmalla 3-4kk:n ikäisiäkin, kun Suomessa tuo olisi (onneksi) mahdottomuus.

Vierailija
19/19 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisit ollut enemmän lapsesi kanssa tai

että olisit tehnyt enemmän töitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi