Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mee tasan onnenlahjat.. katselin yhden tutun lasten kuvia fb:ssa

Vierailija
02.06.2010 |

Ja tämän tutun tyttö on ruma, ja poika taas hyvin, hyvin kaunis (jos nyt pojasta niin voi sanoa).

Pojalla on kauniinmuotoiset erikoisen väriset silmät, pitkät tummat ripset, kaunis kasvojenmuoto ja täydelliset huulet.

Ja tytöllä ei sitten ole näistä mitään, sen lisäksi tyttö on ylipainoinen pojan ollessa pitkä ja solakka. Nenänkin tyttö on perinyt äidiltään (peruna) ja pojan nenä taas on kapea ja suora, kuin isällään.

Jooooo ja siis livenä en mene kenellekään tällaista kommentoimaan. Noihin kuviinkin kirjoitin että reippaannäköisiä nuoria ja hymynaama perään.

Tänne vaan piti kertoa mitä ajattelen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla mitä oikeasti ajattelet!

terv. se äiti!

Vierailija
2/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan piti kertoa mitä ajattelen.

Vierailija
4/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sen vuoksi, että tämä palsta nyt on muutenkin tällainen törkylaari. Mihinkäs muualle tällaista kehtaisi kirjoittaa.

ap

Vierailija
5/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottakoon nyt että minusta lapsen ulkonäön haukkuminen aikuiselta ihmiseltä on jotakin niin alhaista ja halveksuttavaa ettei se käy edes tälle palstalle. Joku taso se on paskallakin.

T: 5

ihan vaan sen vuoksi, että tämä palsta nyt on muutenkin tällainen törkylaari. Mihinkäs muualle tällaista kehtaisi kirjoittaa. ap

Vierailija
6/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää aina olla niin ymmärtäväinen ja sopuisa. jos lapsi on ruma, niin kaikkihan sen näkevät. tietty ei sitä mennä sille äidille hehkuttaa, mutta tämä tässä on juuri sellainen vessanseinä, että se sen kyllä kestää.

minä en tykkä tummaihoisista. eli olen kai rassisti. mutta en tee kenellekaan pahaa. en hauku niitä, en luokka, en syrji. olen kohtelias ja ystävällinen. miksi on se on paha asia, etten tykkä?

ja joku lapsi on ruma. joku on pahankurinen. mitäs siinä. sellainen on elämä. ajattelen mielessäni niitä asioita. mutta joskus on ehkä pakko saada sanottuakin jotakin. edes joskus ja nimettömänä. ettei loukkaisi ketään. Ymmärräm sinua ap.

Vierailija
7/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä asioita ääneen (tai tässä tapauksessa kirjoittaa ne av:lle) on yksinkertainen.

Fiksu ihminen, huolimatta siitä että päähän tulee tuollaisia ajatuksia, pitää mölyt mahassaan.

Vierailija
8/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia aivopieruja ei tarvitse toitottaa julki.

näitä asioita ääneen (tai tässä tapauksessa kirjoittaa ne av:lle) on yksinkertainen. Fiksu ihminen, huolimatta siitä että päähän tulee tuollaisia ajatuksia, pitää mölyt mahassaan.

Vierailija
9/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes AV:lle kirjoittaa jonkun lapsen/ihmisen/tms. olevan ruma, kertoo siitä, että kirjoittaja reaalimaailmassakaan ei siinä ihmisessä näe kaunista. Sillä ei ole väliä, vaikka et sitä päin naamaa menisi sanomaankaan, yhtä kaikki se on surullista ja omalta osaltasi myös sellaista raadollista näkemystä ihmisistä tällä postauksella edistät.

Vierailija
10/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan ihan sillä että itse olen huomannut että usein tytöt on pienenä rumia, lihavia ja kumman näkösiä ja niistä kasvaa kaunottaria isoina!

Pojat on syötävän sulosia pieninä, mutta odotas että kasvaa teini-ikään! Kaameita finninaamoja, ne häpeää rankaansa ja kävelee ihan omituisesti. ;)

Vierailija
11/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää aina olla niin ymmärtäväinen ja sopuisa. jos lapsi on ruma, niin kaikkihan sen näkevät. tietty ei sitä mennä sille äidille hehkuttaa, mutta tämä tässä on juuri sellainen vessanseinä, että se sen kyllä kestää. minä en tykkä tummaihoisista. eli olen kai rassisti. mutta en tee kenellekaan pahaa. en hauku niitä, en luokka, en syrji. olen kohtelias ja ystävällinen. miksi on se on paha asia, etten tykkä? ja joku lapsi on ruma. joku on pahankurinen. mitäs siinä. sellainen on elämä. ajattelen mielessäni niitä asioita. mutta joskus on ehkä pakko saada sanottuakin jotakin. edes joskus ja nimettömänä. ettei loukkaisi ketään. Ymmärräm sinua ap.

kiva ettei loukkaa joo...

mutta siis jos inhoaa jotain etnistä ryhmää, niin kröhöm, on kyl aika yksinkertainen ihminen ja sori vaan, tunnut olevan sellainen.

Vierailija
12/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette vaan niin tekopyhiä! kyllä nimenomaan fiksu ihminen pystyy ajattelemaan ja analysoimaan ja tajuamaan asioita. Fiksu ei vaan menee niitä yleensä ilmaisemaan kasvoitusten.

sellaiset yksinkertaiset ajattelevat asioita (mikäli pystyvät ajattelemaan) yksin kertaisesti ja puhuvat aina vaan kuten on opetettu ajattelemaan tai omassa suuressa viisaudessa ja hyvyydessä ovat keksineet, että noin kuuluu... pah! ;-)

Vierailija
13/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää aina olla niin ymmärtäväinen ja sopuisa. jos lapsi on ruma, niin kaikkihan sen näkevät. tietty ei sitä mennä sille äidille hehkuttaa, mutta tämä tässä on juuri sellainen vessanseinä, että se sen kyllä kestää. minä en tykkä tummaihoisista. eli olen kai rassisti. mutta en tee kenellekaan pahaa. en hauku niitä, en luokka, en syrji. olen kohtelias ja ystävällinen. miksi on se on paha asia, etten tykkä? ja joku lapsi on ruma. joku on pahankurinen. mitäs siinä. sellainen on elämä.

ajattelen mielessäni niitä asioita. mutta joskus on ehkä pakko saada sanottuakin jotakin. edes joskus ja nimettömänä. ettei loukkaisi ketään. Ymmärräm sinua ap.

kiva ettei loukkaa joo...

mutta siis jos inhoaa jotain etnistä ryhmää, niin kröhöm, on kyl aika yksinkertainen ihminen ja sori vaan, tunnut olevan sellainen.

osaatko lukea? onko luetun ymmärtäminen sinulle vaikea? missä kohta käytin sanaa "inhota"?

Vierailija
14/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiillotelkaa nyt sädekehiänne te, jotka ette ikinä, vahingossakaan tietysti näe mitään muuta kuin ihanaa ja kaunista ja jokainen on ainoastaan suloinen ja ilo silmälle.

Tässä avauksessani lähinnä ehkä pisti silmään se, että sisarukset ovat niin eri puusta veistetyt. En ehkä olisi kiinnittänyt rumuuteen/kauneuteen mitään sen kummempaa huomiota, jos molemmat olisivat olleet yhtä rumia tai yhtä kauniita.

Ja siis jos joku epäili, etten näe tässä ko. tytössä MITÄÄN kaunista, kun sanoin häntä ulkonäöllisesti rumaksi, niin ei se nyt ihan noin yksioikoista ole (no toisaalta, täällä av:llahan yksinkertaistetaan kaikki, mustavalkoisesti) en kyllä kovin hyvin tunne tätä tyttöä, mutta mitä olen ohimennen nähnyt niin ihan tavalliseen tapaan kohtelias nuori on. Ei mikään kaunotar, mutta ehkäpä juu joskus puhkeaa kukkaan, tai jos ei, niin mitä siitä. Kyllä ne rumatkin pärjää, muilla (tärkeimmillä) avuilla sitten.

Enkä ymmärrä sitä, että täällä nimenomaan ulkonäön arvosteleminen tuomitaan jyrkästi. Itse koen enemmänkin persoonaan ja luonteeseen kohdistuvan kritiikin pahempana kuin ulkonäköön. Ulkonäköhän on kuitenkin vain pintaa. Miksi sitä ei saisi nimettömänä, jossain hiton nettipalstalla kommentoida. Tekopyhiä olette.

ap

Vierailija
15/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sinä sille mitään mahda, että pidät tyttöä rumana. Kauneus on katsojan silmässä, sanotaan. Olisit kuitenkin voinut pitää ajatuksesi ajatuksen tasolla.

Minusta on ikävää, että ulkonäöllä kilpaillaan - ja eritoten "kilpailutetaan" ihan pieniäkin lapsia, vaikka samaan aikaan toitotetaan, että ulkonäöllä ei ole merkitystä. Tekopyhää!

Ei voi mitään, mutta kirjoituksestasi tulee väkisin mieleen häivähdys jenkkien lapsikauneuskisakulttuurista, jossa lapset esineellistetään ja pistetään paremmuusjärjestykseen ulkoisten avujensa varassa mitä sairaimmissa määrin. Tuolla asenteella niissäkin mennään, vaikket ehkä itse ihan heti (itsestäsi) uskokaan - ja se jos mikä, on vaarallinen ja valheellinen asenne.

Mitä ajatteluusi tulee, niin se kyllä loppui sillä sekunnilla, kun painoit Lähetä viesti- nappulaa ja päätit julkaista mielipiteesi tänne. Enää ei ole olemassa yksiyisen ihmisen yksityistä ajatusta yksittäisistä lapsista, vaan julkinen - joskin anonyymi - mielipide julkisella palstalla, jonne pääsee kuka vain, mistä päin maailmaa tahansa. Onneksi olkoon!

Vierailija
16/16 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiillotelkaa nyt sädekehiänne te, jotka ette ikinä, vahingossakaan tietysti näe mitään muuta kuin ihanaa ja kaunista ja jokainen on ainoastaan suloinen ja ilo silmälle.

Tässä avauksessani lähinnä ehkä pisti silmään se, että sisarukset ovat niin eri puusta veistetyt. En ehkä olisi kiinnittänyt rumuuteen/kauneuteen mitään sen kummempaa huomiota, jos molemmat olisivat olleet yhtä rumia tai yhtä kauniita.

Ja siis jos joku epäili, etten näe tässä ko. tytössä MITÄÄN kaunista, kun sanoin häntä ulkonäöllisesti rumaksi, niin ei se nyt ihan noin yksioikoista ole (no toisaalta, täällä av:llahan yksinkertaistetaan kaikki, mustavalkoisesti) en kyllä kovin hyvin tunne tätä tyttöä, mutta mitä olen ohimennen nähnyt niin ihan tavalliseen tapaan kohtelias nuori on. Ei mikään kaunotar, mutta ehkäpä juu joskus puhkeaa kukkaan, tai jos ei, niin mitä siitä. Kyllä ne rumatkin pärjää, muilla (tärkeimmillä) avuilla sitten.

Enkä ymmärrä sitä, että täällä nimenomaan ulkonäön arvosteleminen tuomitaan jyrkästi. Itse koen enemmänkin persoonaan ja luonteeseen kohdistuvan kritiikin pahempana kuin ulkonäköön. Ulkonäköhän on kuitenkin vain pintaa. Miksi sitä ei saisi nimettömänä, jossain hiton nettipalstalla kommentoida. Tekopyhiä olette.

ap

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan