Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitäisi toimia? Tyttöni 9v luokalla on tyttö, jolla ei oikein ole kavereita?

Vierailija
02.06.2010 |

On ujo ja hiljainen, toisin kuin muut luokan tytöt. Tähän saakka olen kannustanut tyttöäni olemaan myös tuon ujon ja hiljaisen tytön kanssa ja tuo tyttö selkeästi tykkää omasta tytöstäni, kutsuu aina synttäreille ja on todella iloinen aina kun tyttöni hänen kanssa leikkii. Kuitenkin aina kun esim. kyselen ketä tyttöni tahtoisi kutsua synttäreilleen niin unohtaa tuon ujon tytön ja mainitsee muita tyttöjä. Myöskään ei oma-aloitteisesti ehdottele leikkivähänsä hänen kanssaan.

Nyt tyttöni 10v synttärit lähestyy ja kun on maininnut keitä aikoo kutsua, joukossa ei ole tuo ujo ja hiljainen tyttö (joka aina edellisillä synttäreillä on jäänyt syrjään muiden leikeistä). Tiedän vaan että tuo tyttö on tosi yksinäinen (äitinsäkin on kertoillut ja myös että tykkää minun tytöstä kovasti, ei kuitenkaan ole niin aloitekykyinen että tytölleni itse ehdottaisi tapaamisia).

Tähän saakka olen tavallaan itse auttanut pitämään tuota ujoa tyttöä kaveripiirissä mukana kutsumalla meille ja synttäreille jne, tämä on kuitenkin aina ollut minusta lähtöisin, ei tyttärestäni (jonka mielestä tuo ujo tyttö on tosin ihan ok mutta ei niin kiva/hauska/tms kuin moni muu). Pitäisikö jatkaa samalla linjalla vaan antaa olla kutsumatta jos ei itse ehdota? Siinä vaan se vaara että tuo tyttö jää pikkuhiljaa täysin vaille kavereita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin luokalla oli alakoulussa sellainen uusi ja hiljainen tyttö, johon sitten velvollisuuden tuntoisesti, äidin kehotuksia noudattaen, tutustuin. Sen jälkeen en sitten päässytkään tästä tytöstä enää kouluaikana eroon, vaan hän seurasi minua aina kuin hai laivaa.

Opettajat näkivät meidät aina yhdessä, joten hänet ja minut siirrettiin yläkoulussakin samalle luokalle, vaikka olin hartaasti toivonut, että tiemme eroaisivat viimeistään silloin. Hän oli varsin piikikäs persoonallisuus, joten hänen seurassaan piti olla aina varuillaan. Hän piti myös piikikkyydellään kaikki kolmannet osapuolet meistä kaukana.

Pointtini on, että toveruus syntyy henkilökemioiden kautta, en lähtisi siis asioita pakottamaan.

Vierailija
2/5 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti löytää kavereita. minusta olet tehnyt oikein, kun olet rohakissut lastasi kontakstiin tän ujonkin kanssa. jospa kutsutte hänet synttäreille, muuten saa jo oma tyttösi päättää, kenen kanssa leikkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska synttäreille kutsutaan paljon lapsia eikä vain niitä bestiksiä. Jos tyttö on mukava ja kiva minusta ap tekee hienosti ja antaa omalle lapselleenkin hyvän mallin. Semmoinen piikikäs hankala personallisuus joka vaan haluaa omia kaverin on jo ihan toinen juttu.

Elämässä joutuu tulemaan kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen. Eikä vain niiden joiden kanssa kemiat kohtaa.

Vierailija
4/5 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta pois jättäminen saattaisi syrjäyttää häntä yhä enemmän. Jos hänellä ei ole oikein ketään ystävää ujoutensa vuoksi.

Ilman muuta kutsutte mukaan, jos tyttärellesi asia on ok.

Vierailija
5/5 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuntuu, että nykyään ujot ja hiljaiset jää auttamatta täysin jalkoihin.

Tosi hienoa, että olet kannustanut omaa tytöäsi olemaan ujon tytön kanssa.

Minä vielä kutsuisin tytön synttäreille.

Mutta onhan se niinkin, ettei ketään voi pakottaa olemaan toisen kanssa. Siksipä pyytäisin synttäreille ja jatko olisi sitten tyttöjen välinen asia.

Jotenkin nykyään joka puolella meitä valetaan tiettyyn muottiin. Kaikkien pitäis olla samanlaisia reippaita ja sosiaalisia. Mutta kun me ei olla, eikä hetkessä muututa. En ihmettele ollenkaan miksi nuorten kohdalla masentuneisuus yms. on valtavan yleistä. Näistäkään ei vaan niin paljon puhuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi