Kuuromykkä kerjäläinen vaati 15 € kotiovella...
Hän soitti ovikelloa ja oven avautuessa työnsi naaman eteen lapun, jossa luki, että hän on kuuromykkä ja hän haluaa 15 €. Mieheni pudisti päätään merkiksi että hän ei anna kerjäläiselle rahaa. Kerjäläinen näytti erittäin vihaiselta... Todella törkeää porukkaa...
Kommentit (65)
kun itsekin asun ja vielä maalla, niin ois kiva varautua...
ja viimeaikoina on kolme kertaa ollut oven takana vittuuntuneen näköinen nuorimies reppuineen. Ikkunaverhon raosta nähtynä, ja arvaan että jos menen ovelle mies tunkee käteen lapun lapsellani on leukemia blaa blaa. En mene enää avaamaan ovea automattisesti niin kuin ennen.
..mies joka törkkää lapun käteen ja jossa lukee, että on mykkä ja haluaa saunaan.
oli mustalaisnainen, jolla pieni vauva sylissä ja kerjuukuppi nenän edessä, kun vauva lakkasi parkumasta tämä ämmä nipisti vauvaa, niin että se huusi taas, kuin syötävä.
Kangasalla joku nuori nainen lapun kanssa, luin "Olen kuuromykkä Karoliina.." ja löin oven kii.
en edes vilkaissut mitä siinä luki.
Sellainen muovitettu läpyskä se oli.
Tuli mieleen idea että seuraavan kerran otan sen lapun käteeni ja sanon kiitos ja sit nappaan oven kiinni. Hoen vaikka hölmönä lisäksi "ei ymmarra ei ymmarra ei ymmarra"
monesti näitä kun vielä asuin kotona n.7v sitten. Omillani asuessa en ole näihin törmännyt mutta olen aina asunut karrostalossa jossa alaovi lukossa.
Silti jehovan todistajat aina pääsee sisään?:D
lähti kyllä äkkiä, kun vastasin ilahtuneena, että "yes, please!"
Nuori mies lappunsa kanssa "olen xx, olen kuuro ja mykkä..." En lukenut pidemmälle vaan lämäsin oven kiinni.
Puolalainen naisopiskelija on käynyt jo pari kertaa. Toisella kertaa oli myynnissä taidetta, toisella jotain koristeita.
kuuromykkä on sekä kuuro että mykkä.
Jos luki, niin todennäköisesti kyseessä ei ole ollut kuuro. KuuroMYKKÄ-nimitys on tosi loukkaavaa kuuroille, sillä eivät he mykkiä ole. Kommunikoivathan ne viittomakielellä. Näin olen käsittänyt.
MYKKÄ-sana tarkoittaa että on jotain vikaa puheentuottamis-elimissä ja kuuroilla on vikaa yleensä vain korvissa. Eli he eivät ole kuuroMYKKIÄ.
Kuurous ei estä puheen tuottamista. Ovat kaksi ihan eri asiaa. Kuuroilla puheen tuottaminen on vaikeaa, mutta ei mahdotonta, vrt esim Marlee Matlin.
Meillä kans kävi mieskerjäläinen jonka lapusa luki, että mieheni on sairastunut....
Yks päivä kävi sellainen nainen, jolla oli paljon lastenleluja. Kaiketi vanhoja. Tätä naista kyllä kävi sääli, kun pyysi lapsille ruokaan rahaa. Siksi myi kuulemma leluja. Nainen alkoi itkemään. Silmistä näki että oli oikeasti hätä. Teki mieli sanoa että mee parveekkeen alle niin heitän näkkileipäpaketin. Luulen kyllä että tais tarvita sitä rahaa pomolle kuin lapsille..
Asun Espanjassa ja täällä noista rominialaiskerjäläisistä on tullut suuri ongelma. Muovitettujen lappujen ("Minulla on 5 lasta ja ei rahaa. Auta. Jumalan siunasta" tai "Lapseni on sairas. Tarvitsen rahaa." plää plää) kanssa niitä näkyy joka kadun ja kirkon kulmalla, liikennevaloissa koputtelevat autoilijoiden ikkunoihin ja ahdistelevat ihmisiä kaduilla. Toivon todella, ettá suomalaiset tajuavat olla antamatta sentin senttiä tällaisille huijareille. Jos niille ei anna rahaa, ei ne sinne seuraavana vuonna uudestaan palaa kerjäämään. Ihan oikeasti, kannattaa olla antamatta rahaa, vaikka kuinka säälittäisi. Ongelma on todellinen ja kohta se Suomessakin räjähtää käsiin.
(lahdessa) kävi myös kotvan aikaa sitten, hakkasi myös ovia :( ehdin lapusta lukea vain, että "olen kuuromykkä..." minkä jälkeen ovi menikin sujuvasti kiinni.
Asun Hgin keskustassa, Bulevardin tienoilla. Eilen kävin iltakävelyllä ja kun tulin takaisin kotinurkille, siinä Bulevardilla oli 3 romanialaiskerjäläisten pakettiautoa parkissa. Liukuovet auki, kamala dunkkis kadulle asti, ryönää ja roinaa ja pyykit siellä sisällä roikkumassa.
Että noita alkaa sitten olla ihan joka paikassa. Aamuun mennessä olivat pakut kadonneet, mutta oikeasti noita kerjäläisiä on jo joka kulmassa, varmaan eniten just keskustassa, jossa paljon ihmisiä ja liikennettä.
En voi mitään sille, että tämä kehityskulku huolestuttaa. Itse asun kerrostalossa, jossa luonnollisesti alaovet ja portit lukossa, mutta jos joku sisään haluaa, eiköhän se keinot keksi.
Ikinä en avaa kenellekään vieraalle, jos sattuu pääsemään alaovesta sisälle. Kaverit soittaa aina ennakkoon.
Asun yksin ja viime aikoina on ollut iltaisin ja öisin jotensakin orpo olo. Aika suojattomia me ihmiset kuitenkin ollaan. Tosta munkin ovesta tulis kevyesti roistoporukka sisään, jos niin päättäisi. Huolimatta turvalukosta.
Lappu kourassa. Siinä luki jotain, ettei se pysty puhumaan, ja blablaa...Sanoin kiitos, ja ovi kii. Kaupitteli jtn tauluja.
Tutun ovella kävi kans tällanen kuuromykkä myymässä jotain, ja kun oli päässy pihasta pois niin oli alkanu puhuun puhelimeen...
Kuuromykkä taas liikkeellä. Hinta tällä hetkellä 20 €...