Valkoiset pienet sienet vallanneet rivarin takapihan.
Kommentit (9)
Siinä vaiheessa, kun olivat ihan pieniä. Nyt ei ole ainakaan vielä näkynyt, vaikka itsekin olin sitä mieltä etteivät ne tietysti mihinkään voi hävitä kun rihmastot on maan alla. Toki nurmikkoa on normaalisti lannoitettu, jos se vaikka sisältää jotain tuhoavaa?
kahden tähden ruokasieni nuorena. Vanhana muuttuvat tummaksi mönjäksi. Minä olen aina nyppässyt sienen pois kun olen nähnyt ja heittänyt pusikkoon. Ovat mielestäni hyvin pieni riesa verrattuna muihin nurmikolla kasvaviin sieniin.
Olen kuullut että Atamon-vedellä (Atamon on säilöntäaine, saa marketeista) kastelu auttaisi ainakin vähentämään sieniä ja pääsemään jopa eroon niistä. Eli pussillinen Atamonia kastelukannulliseen (10l) vettä. Kastele ongelmakohdat.
Jos ovat, asut hallusinogeenipellossa.
Pienemmät on lähinnä herkkusienen näköisiä pallukoita ja isommat tasalakkisia, osa muuttunut ruskeaksi. Onkohan ne kaikki samaa lajia, ja elinkaaren eri vaiheessa olevia?
mutta ne isommat, tasalakkiset kyllä jotain ihan muuta. Nuijakuukusia ei kumpikaan. Täytyy jostain hommata sienikirja, ei ole nämä sieniasiat mulla kovinkaan hyvin hanskassa...
oliskohan niillä jotain tekemistä asian kanssa?
mutta ne isommat, tasalakkiset kyllä jotain ihan muuta. Nuijakuukusia ei kumpikaan. Täytyy jostain hommata sienikirja, ei ole nämä sieniasiat mulla kovinkaan hyvin hanskassa...
ap
Jos ovat samaa lajia kuin meidän entisessä asunnossa, ne kasvettuaan muuttuvat mustaksi mönjäksi ;) Meillä helpotti vähän nurmikon rei'ittäminen ja hiekoittaminen. Täysin eroon ei silläkään päästy. Kai sitä maaperän happamuutta pitäisi yrittää johonkin suuntaan säätää?