Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Downshifting - miten olet toteuttanut?

Vierailija
01.06.2010 |

Olen kyllästynyt oravanpyörään ja haluaisin kokeilla jotain ihan muuta, ei nyt ihan maallemuuttoa ja luomuporkkanoiden viljelyä, mutta ainakin vähemmän työtä ja enemmän aikaa perheelle.

Mistä pienistä valinnoista kannattaisi aloittaa, niin että on vielä "mahdollisuus palata" takaisin, jos downshiftaus ei onnistukaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta aikaa lapsillekin.

Vierailija
2/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain siksi että niitä on kiva nuuhkia. Porkkanoita en viljele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin itse saa tehdä sen mukaan kun jaksaa...

Voi järjestellä menot lasten/perheen tarpeiden mukaan.

Vierailija
4/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittaisella hoitovapaalla olen ollut vuoden ja aion olla, kunnes nuorin pääsee toiselta luokalta. Myös sen jälkeen mahdollisuuksien mukaan pyrin tekemään osittaista päivää.

Kesäisin pidän kaksi kuukautta lomaa (toinen palkaton), jos työnantaja jatkossakin suostuu.

Vierailija
5/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ollut osittaisella hoitovapaalla 1,5-vuotta. Luultavasti mun työt vähenee ensi vuonna.

Olemme myös muuttamassa pieneen asuntoon hyvälle paikalle. Okei, asutaan nytkin hyvällä paikalla, mutta vielä puoli vuotta sitten ihan kaikki ei ollut "nurkantakana".

Meiltä kun tipahtaa pois 17m2 asuinpinta-alaa, niin myös tavaraa on syytä vähentää.

Ei siis mitään suurta meillä, mutta eihän downsiftauksen tarvitsekaan olla mikään iso elämäntapamuutos.

Vierailija
6/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä vielä radikaalimman muutoksen, koska työ on yhä stressaavaa ja joudun ajoittain tekemään ylityötä..

Vierailija
7/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen lasten ja perheen käytettävissä ja opiskelen.

Vierailija
8/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaraa sen takia, että se vähentää siivousta yms. ja samalla näet josko pienempikin asunto(=asuntovelka) riittäisi. Vähennä tekemistä ja sitoumuksia (esim. lue sähköpostit vaan 1-2 kertaa päivässä, vähennä telkkarin katsomista, jos on tosi paljon harrastuksia niin lopeta joku jne jne) niin jää vapaampaa aikaa mikä vähentää stressiä.

Vierailija
9/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähteneet opiskelemaan jotain kivaa. Opiskelija saa itse määrätä tahtinsa. Tuloja ei opiskelusta tietty tule, joten pitää olla varallisuutta ja hyvin tienaava mies. Yksi on alkanut tehdä vapaaehtoistyötä ja sjaisuuksia.

Vierailija
10/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin itse saa tehdä sen mukaan kun jaksaa...

Voi järjestellä menot lasten/perheen tarpeiden mukaan.

Vierailija
11/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tuokin vielä tällaiselle, joka lukee 1 - 2 kertaa kuukaudessa sähköpostit.

Vierailija
12/13 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikan lähelle muuttaminen onkin uusi idea! Olin ajatellut ihan toista suuntaa :)

ap

Vierailija
13/13 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto hyvien palveluiden äärelle lähelle työpaikkaa. Aikaa ja rahaa säästyy ihan siinä kun kaikki on kävelyetäisyydellä. Jokainen voi miettiä kuinka paljon mukavammin työpäivä alkaa kun on ensin kävellyt vartin töihin vai kun on puoli tuntia töötännyt torvea ruuhkassa.

Tämä valinta johtaa automaattisesti pienempään asuntoon ja tavaramäärään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan