Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän ystävänne laittaneet lapselleen saman nimen kuin te?

Vierailija
31.05.2010 |

Tarkoitan sellaisia, joiden kanssa olette paljon tekemisissä? Miten suhtauduitte?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onneksi antaneet, olisihan se aika kummallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onneksi KUKAAN antanut lapselleen samaa nimeä kuin tytöllämme on, saatika että joku tuttu olisi! Tytöllä on 3 kaimaa Suomessa.

Vierailija
4/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan annettu ihan tavallisia, yleisiä nimiä ja silloin ei voi mielestäni olettaa, ettei kukaan muu anna samaa nimeä. Meidän ystäväpiirissä syntyy ihan valtava määrä lapsia koko ajan nyt viimeisten viiden vuoden aikana, enkä voi mitenkään lähteä miettimään nimiä niinpäin, ettei kellään tutulla ole samannimistä lasta. Kuopuksella on muutama kaima ja minusta se vaan tarkoittaa, että he tykkäävät siis meidän valitsemasta nimestä myös:) Suku on hieman eri asia mielestäni. Itse tykkäsin kovasti miehen serkun nimestä, mutta ei sitten annettu samaa. Hieman ehkä kummallista, jos annetaan sama, hyvin erikoinen ja harvinainen nimi...

Vierailija
5/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitsee lapselleen tavalliset suomalaiset perusnimet saa varautua siihen että niitä laittaa sekä tutut että tuntemattomat. Tietyt nimet nyt sattuu löytymään ainakin jossakin muodossaan monista perheistä, koska halutaan antaa sukupolvilta toisille periytyneitä nimiä. Tällaisia ovat esim. Juhani (Juha, Juho, Jussi, Jussa jne.), Maria (Mari, Marikki, Marie, Marjut, Maarit, Maaria jne.), Helena (Elina, Ellen, Elena, Elea jne), Saara (Sara, Sari) Anna (Anni, Anne, Annu, Annika, Annukka jne.)

Harvinainen uniikkinimi on sellainen että tuskin lähipiiri viitsii laittaa.

Vierailija
6/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menin sanomaan että haluan antaa lapselle toisen nimen joka on mummullani, niin veli antoi sen sitten lapselleen, hänen vaimonsa kysyi silloin että miksi haluan juuri tuon nimen ja selitin kun se on mummun..

Vierailija
7/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin emme enää ole paljoakaan tekemisissä ainakaan lasten kanssa. Me äidit näemme silloin tällöin. En kyllä ihan läheisen ystävän lapsen nimeä varstaisi :)

Vierailija
8/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pojan nimestä ja tytön nimestä ovat 2 ihmistä sanoneet että olen ajatellut, että jos saan pojan/tytön laitan tuon saman nimen. Johon minä, että senkus laitat, ei ainakaan meidän takia tarvitse olla laittamatta :) itsellänikin ollut nimi tytölle jo kauan mielessä ja olisi ollut kurjaa jos joku kaveri olisi sen meitä ennen laittanut omalleen.

Vierailija
9/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata kertoa niitä suosikki -nimiään kavereille ja sukulaisille. Yhtäkkiä saatkin huomata, että seuraavalla kastettavalla on se sinun miettimäsi nimi. =(

Vierailija
10/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa laitta jos joku haluaa. Eri asia jos itse keksisin nimen tyyliin Lipiläpilää, mutta nuo yleiset nimet on kaikkien yhteisessä käytössä eikä niitä tietenkään voi omia. Jos joku tykkää eniten samasta nimestä miksi ei saisi laittaa sitä vain sillä perusteella, että joku muu on ehtinyt ensin. Ei kai nimet mikään ehtimiskilpailu voi olla. Sitäpaitsi lapsilla on ihan oma elämä eikä siihen vaikuta äidin ystävän lapsen samannimisyys ainakaan myöhemmässä vaiheessa, kuten aikuisena.

Vierailija
11/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tavallaan itsekin tehdä niin mutta mies tuskin suostuisi. Ja oikeastaan minäkin haluan uniikit nimet -siihen asti että joku kaveri taas antaa saman;)

Vierailija
12/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni äiti ehti antaa nimen muutamaa vuotta aikaisemmin, mutta en antanut sen häiritä.

Olin tiennyt teini-iästä asti että jos saan pojan, annan hänelle sen nimen.

Vierailija
13/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annoimme lapsellemme saman nimen - tosin toiseksi nimeksi - kuin hyvin ystäviemme lapsella on kutsumanimenä. Tosin kerrottiin heille etukäteen, ja perusteluna on se että kulkee miehen suvussa.

Vierailija
14/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vähän ihmettelisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme