Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys allergiaverikokeista! ov

Vierailija
31.05.2010 |

Vauva on 4kk ja allerginen ties mille. Sai juuri lähetteen verikokeisiin joilla yritetään selvittää hommaa vähän alkuun edes. Vauva on täysimetyksellä, ja olen nyt kaksi viimeistä viikkoa ollut viljattomalla dieetillä, jonka tuloksesta en oikein osaa sanoa. Mutta kysymys on siis, että jos huomenna vien vauvan verikokeeseen, onko tulos luotettava tämän dieettini takia? Eli pitäisikö minun olla syönyt gluteenipitoisesti jotta vauvan veressä sitten mahdollisesti olisi/ei olisi niitä vasta-aineita? Unohdin kysyä tätä lääkäriltä eikä sinne enää tietenkään voi soittaa.

Olisin tosi kiitollinen vastauksista!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta epäilen ettei ole merkitystä, mitä oot syönyt. Mun 3kuisella todettiin veritesteissä kananmuna-allergia, vaikkei oli viimeiset viikot saanut vain korviketta.

Mut veritestit eivät nekään ole luotettavat. Meillä verestä pystyttiin varmentamaan ainoastaan toi kananmuna, mutta lapsi oli lisäksi allerginen maidolle, kaikille jauhoille ja sitruksille. Ihon prick-testitkään eivät muuta kuin kananmunaa näyttäneet...

Vierailija
2/2 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meilläkään veritestit ei luotettavia. Negaa näytti kaikki, ja samoin prickit. Altistettuna suun kautta allergiapolilla sitten todella vakavat reaktiot mm maito, soija, viljat pienistä määristä.

Itse imetysdieettasin viimeset 3kk 7 ruoka-ainetta, ja lapsi oli oireeton. Näistä lapselle käy 3. Meillä on nyt 2v iässä 13 ruoka-ainetta millä pysyy iho-oireet kurissa ja maha hyvänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän