Somalin kohtaaminen??
Tapaan pian somalinaisen joka ei puhu suomea ja minua pelottaa että teen tai sanon jotain mikä loukkaa naista. Kertokaa somalien tapoja joista eivät tykkää.Miten kohtaan hänet niin että hänelle jää minusta hyvä kuva?
Kuuluuko uskontoon tai kulttuuriin jotain mitä minun olisi hyvä tietää?
Kommentit (12)
ulkomaalaisten on aika tyhmää ja turhaa loukkaantua, jos joku heidän kulttuuriaan tuntematon tekee jonkun virheen, josta voisi heidän kulttuurissaan loukkaantua. En minäkään oleta, että kun menen ulkomaille, että paikalliset tietäisivät, mikä minua saattaa loukata ja mikä ei!
Käyttäydyt niin kuin Suomessa on tapana.
niin ole valmis väistämään, nimittäin muuten se jyrää sut. Somalit ei "väärä-uskoisia" väistele.
Ei minun käsittääkseni ole mitään erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon.
Tapaan päivittäin somaleita ja enpä nyt keksi mitään millä voisi loukata vahingossa. Älä nyt mitään sianliharuokia / liivatejogurtteja tarjoa. Huumorintajuisiakin tuntuu somalialaiset todella olevan. Hankalaa tietty, jos ei ole yhteistä kieltä.
Ja että millä tavalla pitäisi kohdata - no ihan samalla tavalla kuin ketä tahansa muuta. Taatusti arvostavat sitä, jos kohtelee kuin ihmistä ;-)
jos tosiaankin kohtaaminen on näin helppoa. Tapasin kerran Thai-perheen ja onnistuin suututtamaan äidin täysin kun taputin hänen lapsensa päätä :( on jotain uskontoon liittyvää ilmeisestikin. Sen takia pelkään nyt tämän somalinaisen kohtaamista!!
Jihuu! Melba on töissä Espoon fattalla!
se on jotenkin "alentavaa" heistä, en muista tarkemmin.
Niin, no se ehkä pitää mainita, että mies on perheen pää. Jos isäntapaista ei perheessä ole, niin 17 v poikakin voi olla sit perheen pää. Uusperheitä on somalialaisillakin ihan siinä missä meillä suomalaisillakin eli perhekoukerot voi olla ihan yhän hankalia kuin vaikka minulla ;-)
Suuri paljastus: en ole Espoon fattalla töissä.
ulkomaalaisten on aika tyhmää ja turhaa loukkaantua, jos joku heidän kulttuuriaan tuntematon tekee jonkun virheen, josta voisi heidän kulttuurissaan loukkaantua. En minäkään oleta, että kun menen ulkomaille, että paikalliset tietäisivät, mikä minua saattaa loukata ja mikä ei!