Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette hyvätuloisia, tai melko hyvätuloisia...

Vierailija
31.05.2010 |

vältteletkö esim matkustelusta tai uusista ostoksista puhumista tutuille tai ystäville, joiden tiedät olevan tosi pienituloisia? (siis siksi ettei heille tulisi kurja olo kun teillä on varaa ja heillä ei)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on melko hyvätuloinen?

Vierailija
2/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rahat tuntuvat menevän ihan asuntolainaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valmennuskurssit ovat oikeasti ihan "tyhmiltä rahat pois" -meininkiä. Jos ihmisellä on älylliset ja perslihalliset edellytykset opiskella yliopistossa/ylemmässä korkeakoulussa niin sillä todellakin on myös edellytykset lukea ne kirjat kunnolla ihan itse.

Ihmiset eivät uskalla olla käymättä kursseja kun niistä sanotaan että (ja nämä luvut olen keksinyt omasta päästäni) "80% kaikista kauppakorkeaan päässeistä on käynyt valmennuskurssin". Mutta eihän se tarkoita että valmennuskurssi olisi tarpeellinen, vain että tosi moni on sen käynyt.

Se ei muuten pidän paikkaansa, että Suomessa kuka tahansa pääsisi opiskelemaan. Valmennuskurssit pitävät siitä kyllä huolen, että edelleenkin hyvätuloisuus ja korkea koulutus periytyy eteenpäin ja eteenpäin.

Vierailija
4/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valmennuskurssit ovat oikeasti ihan "tyhmiltä rahat pois" -meininkiä. Jos ihmisellä on älylliset ja perslihalliset edellytykset opiskella yliopistossa/ylemmässä korkeakoulussa niin sillä todellakin on myös edellytykset lukea ne kirjat kunnolla ihan itse.

Ihmiset eivät uskalla olla käymättä kursseja kun niistä sanotaan että (ja nämä luvut olen keksinyt omasta päästäni) "80% kaikista kauppakorkeaan päässeistä on käynyt valmennuskurssin". Mutta eihän se tarkoita että valmennuskurssi olisi tarpeellinen, vain että tosi moni on sen käynyt.

Se ei muuten pidän paikkaansa, että Suomessa kuka tahansa pääsisi opiskelemaan. Valmennuskurssit pitävät siitä kyllä huolen, että edelleenkin hyvätuloisuus ja korkea koulutus periytyy eteenpäin ja eteenpäin.

80 prosenttia ja ylikin pitää hyvinkin paikkansa, ainakin lääkiksessä ja lakitieteissä. Mutta jos sisäänpäässeistä yli 80 prosenttia oli kurssilla, niin silläkö ei sitten ole mitään merkitystä, olisivat ne päässeet muutenkin? Ei taida löytyä faktaa tällaisen väitteen perusteeksi.

Vierailija
5/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan 30 % tuloistani säästöön ja 75 % lainoihin , mies maksaa ruuat ja bensat omasta palkaastaan

suuret tulot ja suuret menot siis

Vierailija
6/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietin vähän mitä kerron ja miten.

Te, jotka olette hyvätuloisia, tai melko hyvätuloisia... vältteletkö esim matkustelusta tai uusista ostoksista puhumista tutuille tai ystäville, joiden tiedät olevan tosi pienituloisia? (siis siksi ettei heille tulisi kurja olo kun teillä on varaa ja heillä ei)

Vierailija
7/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi pahalta että jotkut joutuvat tulemaan toimeen tosi pienillä tuloilla. Ei tee mieli kertoa ihan kaikkia turhia heräteostoksiaan.

Vierailija
8/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeastaan paljonkin asioita, joissa yritän olla hieman varuillani. Asun maaseudulla, tuloni alkavat vitosella tai kutosella/kk ja asuinkunnassani on melko vähän yhtä hyvin tienaavia henkilöitä. Joskus meinaa olla vaikeahkoa...

Vierailija
9/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Opiskelin monta vuotta, elin opintotuella ja kärvistelin. Lopulta valmistuin ja sain koulutustani vastaavan työn ja loistavan palkan. Miksi minun pitäisi peitellä varallisuuttani, olen tehnyt sen eteen töitä.

Kaikilla on mahdollisuus opiskella Suomessa ja päästä opiskelun avulla hyville tuloille. Se vaatii vain työtä ja työtä. Ei todellakaan ole minun vikana jos joku tuttavani elää pienillä tuloilla, hänkin olisi voinut opiskella ja päästä paremmille tuloille.

Vierailija
10/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis jättäisi kertomatta lomamatkasta. Tuntuisi vähän oudolta salata sellainen ystävältä. Tosin ei me nyt erityisiä pröystäilyhankintoja tehdä muutenkaan. Huomaan eron aika arkipäivän jutuissa, veikkaan että mun vaattee ovat ehkä kalliimpia kuin jonkn toisen, mutta pröystäilemättömyys näkyy siinä, että mulla on aika minimimäärä vaatetta. En hamstraa.

Toki sitten laajemmin tuttavien tai muiden kaukaisempien kesken wn puhu rahoista edes sitäkään vähää.

Ystävät kuitenkin tietävät työni, joten kyllä siitä voi myös päätellä, että tuloni ovat ihan hyvät.

Vierailija
11/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ihmeessä pitäis?

kyllä nekin aina mun seurassa muistavat valittaa, kuinka rahaa ei ole tehdä mitään.

Vierailija
12/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Opiskelin monta vuotta, elin opintotuella ja kärvistelin. Lopulta valmistuin ja sain koulutustani vastaavan työn ja loistavan palkan. Miksi minun pitäisi peitellä varallisuuttani, olen tehnyt sen eteen töitä. Kaikilla on mahdollisuus opiskella Suomessa ja päästä opiskelun avulla hyville tuloille. Se vaatii vain työtä ja työtä. Ei todellakaan ole minun vikana jos joku tuttavani elää pienillä tuloilla, hänkin olisi voinut opiskella ja päästä paremmille tuloille.

tuttava alkaa kertomaan siitä, ettei ole vieläkään varaa ostaa uusia tekohampaita kun ei ole rahaa tai harmittelee kun joutuu polkemaan 10 kilsan matkan töihin kun ei ole varaa korjautta autoa. Laitatko lisää pökköä pesään ja kerrot miten ihanaa thaikkulassa oli? Luuletko että vastapuolta kauheasti kiinnostaa?

Vierailija
13/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harrastan heräteostoksia enkä mielelläni kehu niillä.

Vierailija
14/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenttaa aina ja kaikesta, ja sitten kauhistelee ja valittaa kun on tiukkaa. Onneksi sai vähän aikaa sitten perintörahoja, kun hänen appensa kuoli (tai siis kälyn mies siis peri)

Vierailija
15/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Opiskelin monta vuotta, elin opintotuella ja kärvistelin. Lopulta valmistuin ja sain koulutustani vastaavan työn ja loistavan palkan. Miksi minun pitäisi peitellä varallisuuttani, olen tehnyt sen eteen töitä.

Kaikilla on mahdollisuus opiskella Suomessa ja päästä opiskelun avulla hyville tuloille. Se vaatii vain työtä ja työtä. Ei todellakaan ole minun vikana jos joku tuttavani elää pienillä tuloilla, hänkin olisi voinut opiskella ja päästä paremmille tuloille.

Kyllä minusta on helpompi olla hieman matalalla profiililla, kuin kuunnella jotain "rahalla saa" heittoja. Tokihan sitä pitää olla koulutuksestansa ylpeä ja voi tuloistansakin olla ylpeä, mutta kyllä liialla ylpeydellä saa elämänsä ainakin mukavasti vaikeammaksi, jos ei muuta.

Vierailija
16/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym vähemmän hyvin tienaavia, jotka matkustelevat itsekin, eli kai ne on ennemmin ne pienet menot...

Vierailija
17/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pröystäile, mutten salaakaan. Kerron ensim. matkasta, mutta jätän kertomatta, minkä tasoisessa hotellissa oltiin. Yleensäkin musta on jotenkin kiusallista ja mautonta puhua siitä, mitä mikäkin on maksanut. Harvoin ostankaan kamalan kalliita vaatteita, mutta toki hankin sen, mitä tarvitsen.

Asunnon ja remontoinnin suhteen olen vähätellyt joitakin kustannuksia, kun kaverit on ihmetelleet, miten on varaa asua tällä alueella näin isossa asunnossa.

Tulot on vähän keskituloisen yläpuolella eli ei olla mitenkään rikkaita, mutta tuttavapiirissä on opiskelijoita ja lapsiperheitä, joilla rahaasiat on oikeasti välillä huonosti.

Vierailija
18/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Opiskelin monta vuotta, elin opintotuella ja kärvistelin. Lopulta valmistuin ja sain koulutustani vastaavan työn ja loistavan palkan. Miksi minun pitäisi peitellä varallisuuttani, olen tehnyt sen eteen töitä. Kaikilla on mahdollisuus opiskella Suomessa ja päästä opiskelun avulla hyville tuloille. Se vaatii vain työtä ja työtä. Ei todellakaan ole minun vikana jos joku tuttavani elää pienillä tuloilla, hänkin olisi voinut opiskella ja päästä paremmille tuloille.

Vierailija
19/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuka tahansa pääsisi opiskelemaan. Valmennuskurssit pitävät siitä kyllä huolen, että edelleenkin hyvätuloisuus ja korkea koulutus periytyy eteenpäin ja eteenpäin.

Vierailija
20/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niillä kiintiöt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi