G: Kauanko ehditte olla sairaalassa ennen vauvan syntymää?
Kuinka paljon olitte auki sairaalaan kirjautuessa?
Kommentit (64)
Pari senttiä tais olla auki molemmilla kerroilla.
Kuopus syntyi 3h 20min sairaalaan saapumisesta, olin 2 cm auki.
Molemmilla kerroilla vedet meni kotona.
1= 32h
2= 4h
auki tiukasti yhdelle sormelle. tauotta supistuksia 6 päivää (ja yötä myös, tietenkin), pitkän kaavan mukaan mentiin. käynnistys aloitettiin 5. päivän aamuna, seur. yönä osa lapsivedestä meni, aamupäivällä saliin, epiduraali iltapäivällä, kohtutulehdus havaittiin myös, oksitosiinitippa täysillä 2 h, tulos: auki tiukasti 2 sormelle. Lopuksi sektio, ja huipennuksena anafylaktinen sokki leikkauspöydällä "jostain" lääkeaineesta. Terve lapsi, ihmeen kaupalla, etten paremmin sanoisi. Odotan toista sekavin tuntein.
(raskausmyrkytys, jouduin osastolle lepäämään)
1. kerralla synnytys alkoi vesien menolla ja ehdin olla sairaalassa 18 tuntia ennen kuin lapsi syntyi. Ponnistusaika puolisen tuntia.
2. kerralla meni 5 tuntia, joista yli tunti ponnistamiseen.
3. kerralla 10 tuntia, johon kuului supistusten loppuminen ja lopulta ponnistusta yli 2,5 tuntia.
Kaks viimeistä olleet väärässä tarjonnassa ja siksi supistukset loppuivat ja ponnistusajat pitkiä.
Itse synnytys kesti vain kaksi tuntia. En muista yhtään miksi mun piti mennä sairaalaan, mutta sitten kun menin niin ei ne enää kehdannut mua poiskaan ajaa. Oli kuitenkin jonkun verran matkaa kotiin ja synnytys aika lähellä kun oli mennyt yli lasketun ajan.
ekasta: 14h, auki ehkä sentin, synnytys ei kunnolla käynnitynyt (10pv yli, iso lapsi)
toisesta: 8h, synnytys ei silloinkaan kunnolla käynnistynyt ja hyytyikin. Piti nukkua seuraavaan aamuun.. onneksi ei lähetetty kotiin koska tajusin synnytyksen käynnistyneen ehkä siinä vaiheessa kun ponnistusvaihe alkoi :D (synn kesto 1h50min)
kolmannesta 28h, lapsivedet meni ja rv 36 (synn. kesto 11,5h)
neljännestä 5h, auki 6,5 cm (sairaalassa kaikkiaan 22h)
auki.
seuraava hätäsektiolla kirjaudutiin sairaalaan klo 18.15 vauva isän sylissä klo 18.41.
Ekasta 2h siitä, kun tultiin sairaalaan(synnytyksen kokonaiskesto 5h30min)
Tokasta 10min, eli 10cm auki jo autossa! Kokonais- kesto 2h.
Kolmannen kanssa 30min (7-8cm auki).Kokonaiskesto 2h30min.
Neljännen kanssa 1h. Kokonaiskesto 2h.
Viidennen kanssa ehdittiin olla sairaalassa 6min(8cm auki).Kokonaiskesto 2h15min.
ekassa raskaudessa menimme sairaalaan noin 12.00 sunnuntaina (lapsivesien menosta oli jo joitain tunteja), vauva syntyi 5.45 seuraavana aamuna.
Tokaa odottaessani könysimme sairaalaan noin kahdeksan aikaan aamulla ja synnytys oli täydessä käynnissä. Sitä jouduttiin kuitenkin hidastamaan, jotta ehdin saamaan antibiootit ennen synnytystystä ja lapsi syntyi puolen päivän aikaan.
1. lapsi n. 4 tuntia 20 min. Muistaakseni 3 cm auki.
2. lapsi n. 2 tuntia 20 min. 3 cm auki.
synnyttäjistä synnyttäisi alle tunnin sisällä sairaalaan kirjautumisesta. Tai sitten sairaalat ovat opettaneet ihmiset olemaan tulematta sairaalaan "liian aikaisin" ja säästävät sairaalakuluissa ja kivunlievityksessä.
että luulin menneeni sairaalaan "liian aikaisin" näytille... Vesien menosta vaan oli 8h, ja oli sovittu että silloin käyn tarkistuksessa. Olin varma että laittavat takaisin kotiin, sillä mitään järkyttäviä maailmoja murskaavia kipuja minulla ei todellakaan ollut.
Yllätys oli suuri, olin auki 9cm ja siitä 3h kuluttua syntyi meidän poika. (Olin pitkään täysin auki, mutta ponnistamisen tarvetta ei tullut... Supistuksetkin alkoivat laantua ja harventua. Sain oksitosiinitipan, ja se antoi taas tehoa supistuksiin... Ponnistamisen tarvetta ei tullut missään vaiheessa, mutta kun olin pari tuntia ollut paikat auki niin kätilö käski lopulta ponnistaa vaikkei yhtään ponnistuttanut. Lapsi syntyi viidessä minuutissa).
synnyttäjistä synnyttäisi alle tunnin sisällä sairaalaan kirjautumisesta. Tai sitten sairaalat ovat opettaneet ihmiset olemaan tulematta sairaalaan "liian aikaisin" ja säästävät sairaalakuluissa ja kivunlievityksessä.
ja 10 minsaa sairaalaan saapumisesta oli pallero kainalossa.
Meinas syntyä ambulanssiin. Olis varmaan syntyny jo kotona jos olisin vaan ponnistanu. Mua ponnistutti kotona jo, mutta en tajunnu sitä vielä sillon.
Olin muutamaa päivää aiemmin käyny jo turhaan, joten venailin nyt sitten että sitten kun on tosi kyseessä niin sattuu paljon enemmän. Kello oli vissiin 11 illalla kun heräsin ja aloin pyöriä sängyssä. Soitin synnärille että verta tulee mutta sanoivat että tuu aamulla vasta. Pari tuntia myöhemmin tajusin, että nyt varmaan pitäs lähteä. Soitin ambulanssin ja vajaa tunti meni synnärille ja suoraan synnyttämään.
(Asuin siis niin korvessa, että piti mennä ambulanssilla 100 kilsaa sairaalaan.)
Kärvistelyä käynnistyksessä lapsiveden menon takia.
Ensimmäisestä menivät vedet (en muista olinko yhtään auki) ja odottelin sairaalassa reilun vuorokauden ennen pojan syntymää. Kun synnytys kunnolla alkoi niin tulikin kiire päästä synnytyssaliin osastolta.
Tokasta olin täysin auki. Synnytyssaliin välittömästi vastaanotosata, eli alle 30 min sisääntulosta oli likka maailmassa.
1. 10cm tullessa, vauva syntyi 20min päästä
2. sormelle auki tullessa, vauva syntyi 2t päästä
3. sormelle auki tullessa, vauva syntyi 2,5t päästä
Eka kun oli yllättävän nopea niin kahden seuraavan kohdalla lähdettiin heti ekoista supistuksista sairaalaan...