Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hejsan! Varifrån är ni och hur många barn har ni? H.Yoda *skakar igång den tysta forumen*

18.08.2003 |

Jag, min man och våra barn (flicka 6 år och pojke 3 år) bor i västra Vanda.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag 26 år, min sambo, vår gemensamma son, 11 mån. Min sambos dotter, 11 år, och son 6år. Och varannan helg min sambos andra dotter, 9år. Bor i norra Helsingfors.

Vierailija
2/61 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

jag (26år), min man och vår dotter (15 dagar) bor i Villmanstrand :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är synd att det inte finns så mycket diskussion här, jag trivs för det mesta på " vauvakuume" -sidan och har " feber" på ett tredje barn. Hade missfall i juli.

Vierailija
4/61 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

De e ganska tyst här,ha ja o märkt!Ja e från Kotka o väntar mitt första.De sku va kiva ti bekant sej me nån från Östra Nyland,som en vink bara...För de mesta siter ja på " odotus" -palsten som man kan väl giss! ;-)

Vierailija
5/61 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

en familj som ser ut så här :

Min man 31 år, jag 29 år, hans dotter 5 år och min 3 år och så en ängelflicka. Vi bor på ett liten helt finsk ort i närä Klövskog.

Vierailija
6/61 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag 27 år, min man 26 och dotter 4,5 mån gammal o vi bor i östra H:fors. Och jag sku så gärna träffa o gå på kaffe med andra svensktalande mammor som bor i närheten.

P.S Jag tror jag känner dej Tuttipullo =)

Int så svårt att gissa vem jag är...

Vierailija
7/61 |
19.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi bor i centrum av Helsingfors. Vi väntar vårt första barn. Beräknat datum 17.10. Spännande tider på kommande alltså.

Vierailija
8/61 |
19.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag 29, min man fyller 30 i september, son 9, dotter 7 o en liten flicka 18 dagar. Vi bor i Abolands skargard sen 7 ar tillbaka. Fore de i Vastra Nyland. Sen har vi en katt 7 ar o en hundvalp 6man.

Vierailija
9/61 |
19.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag e hemmamamma,för tillfället e jag litet dagmamma åt en väninnas barn.

Vierailija
10/61 |
24.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi bor i Esbo och väntar vårt fjärde barn.

Vierailija
11/61 |
25.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag, 25 år, min sambo 24 år och vår söta lilla flicka 5,5mån. bor i östra nyland. Jag har inte märkt att här finns en sida för svensktalande mammor också.

Vierailija
12/61 |
03.09.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Förra meddelande kom ivä innan jag hann få det klart.

Jag bor i Pargas. Barnen: pojke 6.5 år, poike 4.5år och flicka 6 veckor.

Vore roligt att träffa andra svenskspråkiga mammor från Pargas och Åbo.Skriv gärna: amore74@luukku.com

Vierailija
13/61 |
04.09.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag tänkte börja skriva här också om det passar. För tillfället tillhör jag mest till vauvakuume- och bebisavdelning. Jag har en son på 6 månader och vill ha mer barn. Och helst så fort som möjligt.

Varför jag är osäker om man får skriva här är att svenskan är inte mitt modersmål. Och tyvärr syns det. Jag har bott i Sverige ett antal år men återvände till Finland några år sen. Nu håller jag på att tappa svenskan helt och jag ville ju hemskt gärna lära min son lite svenska. Egentligen skulle jag vilja få honom till en svenskspråkig dagis men det lär vara svårt i Helsingfors.

Så, jag undrar om jag passar in? Annars är jag 34 år min familj består av min sambo, vårt barn och vår hund.

Hoppas att det blir lite mer liv här i denna avdelning.

Vierailija
14/61 |
04.09.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

flyttade just bort från Helsingfors för vi blev trötta på besparingsåtgärderna där, har annars bott i Helsingfors nästan hela mitt liv. Här i Vanda har ALLT varit bättre än så länge, våra barn började just på ett härligt dagis och stortrivs!

Du passar perfekt in på forumet =)

Vierailija
15/61 |
04.09.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 flickor 1 år 4 mån och snart 2 mån bebis. jag 19 år min man 26 år.

Vierailija
16/61 |
09.09.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hej på er! Tänkte också anmäla mig på den här svenska sidan. Jag är 32 år, liksom min man, och vi har två jättegulliga pojkar; den äldre är 3 år och den yngre 3 månader.

Vierailija
17/61 |
12.09.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag 24 år, min man 28, och en flicka på 3 månader, dessutom hund och katt (båda 3 år). Vi bor i Malmgård, Helsingfors. Skriv gärna, dagarna kan bli lite långa...

nani2@luukku.com

Vierailija
18/61 |
23.09.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittade just hit, bor i Pargas m 4 mån son & hans pappa. Hej Amore, ska mejla till dej nu.

Vierailija
19/61 |
30.10.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

många har gått över till det nya forumet på www.mammapappa.com, det är kanske därför det ekar lite här. Jag är på " äldre barn" , men det finns också grupper för gravida, småbarnsföräldrar och de som planerar graviditet.

Allt på svenska förstås!

*reklam, reklam* :-)

Vierailija
20/61 |
30.10.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag är 28 år, min sambo 32 och vår son fyllde just 8 mån. Vi bor i Pargas.

Jag har mera hängt där på online, men nu kan jag skriva hit också, vi hade lite problem med vår " palomuuri" .

P.S.Dani74, jag tror att vi talade nångång på gamla " odotus" -palstan:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme