Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tunnistaa narsistin?

Vierailija
29.05.2010 |

Olen lähemmäs vuoden tapaillut erästä miestä tai no kyllä tätä voisi oikeastaan sanoa jo ehkä seurusteluksikin. Alusta asti kaikki on tuntunut epätodelliselta, siis mies on niin täydellinen eikä hänessä ole mitään vikaa. Hyväksyy lapseni, kohtelee minua kuin prinsessaa (kuvainnollisesti) jne. On kaikin puolin todellinen aarre.

Entinen mieheni ja lasteni isä oli väkivaltainen enkä ole sen jälkeen vakavasti seurustellut. Tämän miehen kanssa tämä menee koko ajan vakavammaksi, mutta nyt mieltäni on alkanut kaihertaa/vaivata, että entäs jos täydellisyys on vain peliä, entä jos jossain vaiheessa mies muuttuu tai se tapahtuu hitaasti, etten edes huomaa?

Olenkohan ihan vainoharhainen? Itsestäni ainakin tuntuu siltä kun tällaista ajattelen, mutta en vaan tiedä voinko uskoa, että mies oikeasti on noin täydellinen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huijaa.

Hae itsellesi huonompi mies.

Tero

Vierailija
2/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hänen lähipiirinsä on? Millaiset välit perheeseen, entä exiin? Onko hänellä ystäviä?

Nuo voivat kertoa jotain siitä, onko täydellisyys todellista vai valheellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolissani! Suomalainen mies ei voi olla noin täydellinen eikä pysty sitä noin kauan feikkaamaan. Nimim. kokemusta löytyy

Vierailija
4/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen ei voisi olla keskustelutaitonen ja mukava?

Kyllä kaikissa on vikoja mutta jostain muistan lukeneeni että se ihana asia kumppanissa saattaa olla myöhemmin se v-mäisin.

Jos sulla natsaa jonkun kanssa kemiat niin miten se tekee ihmisestä narsistin?

Oletko itsekin silloin narsisti?

Vierailija
5/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monista seurustelukumppaneistani on vuoden aikana paljastunut ihan uusia piirteitä.

Pierevätkin.

Tero

Vierailija
6/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hänen entiset ystävät (edelliseltä paikkakunnalta jossa asui) eivät pidä häneen yhteyttä, tätä joskus ihmettelin kun minulla on kyllä ystävyyssuhteet säilyneet, vaikka olen vaihtanut paikkakuntaakin. Vanhempiensa kanssa ei ole väleissä. Miehellä on kolme exää, näistä vain yhden kanssa enää tekemisissä, heillä on yhteinen lapsi.

Kritiikkiä ei kauhean hyvin siedä. Jos joskus olen ihmetellyt hänen jotain toimintaansa, joka on minusta ollut outoa niin hän on melkeen loukkaantunut siitä. Vähän ajan päästä kyllä ollut taas ihan normaali ja se asia on unohdettu. Alkuhuumassa en tähän kiinnittänyt huomiota tai ajattelin, että suuttuu vain herkästi tai jotain, mutta nyt tuo on alkanut hiukan ihmetyttää. Osaa kyllä aina selittää hyvin, että miksi siitä suuttui ja selitykset on ihan uskottavia.

Mutta kuten alussa sanoin, kaikki tuntuu liian täydelliseltä ollakseen totta.

ap

Millainen hänen lähipiirinsä on? Millaiset välit perheeseen, entä exiin? Onko hänellä ystäviä?

Vierailija
7/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kohtelee sinua niin hyvin ettei edes välillä hiukan läpsäise kun olet ollut tuhma niin narsisti on. Jätä se, ennenkun itsetuntosi on pohjamudissa etkä enää löydä ulospääsyä.

Vierailija
8/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hänen entiset ystävät (edelliseltä paikkakunnalta jossa asui) eivät pidä häneen yhteyttä, tätä joskus ihmettelin kun minulla on kyllä ystävyyssuhteet säilyneet, vaikka olen vaihtanut paikkakuntaakin. Vanhempiensa kanssa ei ole väleissä. Miehellä on kolme exää, näistä vain yhden kanssa enää tekemisissä, heillä on yhteinen lapsi.

Kritiikkiä ei kauhean hyvin siedä. Jos joskus olen ihmetellyt hänen jotain toimintaansa, joka on minusta ollut outoa niin hän on melkeen loukkaantunut siitä. Vähän ajan päästä kyllä ollut taas ihan normaali ja se asia on unohdettu. Alkuhuumassa en tähän kiinnittänyt huomiota tai ajattelin, että suuttuu vain herkästi tai jotain, mutta nyt tuo on alkanut hiukan ihmetyttää. Osaa kyllä aina selittää hyvin, että miksi siitä suuttui ja selitykset on ihan uskottavia.

Mutta kuten alussa sanoin, kaikki tuntuu liian täydelliseltä ollakseen totta.

ap

mun narsistiseen exään, niin huolestuttavimmasta päästä ainakin tuo exien määrä (jos pitkiä suhteita) ja huonot välit exiin, suhteiden katkominen vanhempiin ja todellisten ystävien puute. Myös huono/olematon kritiikin sieto kielii narsismista.

Tietty meissä kaikissa on narsistisia piirteitä, ja vain pieni osa kärsii varsinaisesta narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Mutta jo se, että kaikki tuntuu olevan liian hyvää ollakseen totta, voi olla alitajuinen varoituskellon ääni tulevista ongelmista. Mittatilausmies kun voi olla mittatilausmies monille muillekin (siis persoonallisuus vaihtuu herkästi, mikään ei ole pysyvää) ja sitten vielä päälle nuo huolestuttavat merkit...

Ole varuillasi, ap. Tiedän mistä puhun.

Vierailija
9/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyrkin ja hellan välissä...

Vierailija
10/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin elämä on yleensä täynnä poltettuja siltoja ja ns. "helvetin hankalia ihmisiä", "kateellisia" ja "pelureita". Haukkuu entisiään mutta ei näe omassa käytöksessään mitään ongelmaa.

Vierailija
11/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä. Niitä löytyy tältä palstalta useita. Kyllä se narsisti sieltä kaivetaan, usko vaan. Kukaan mies ei ole hyvä.

Vierailija
12/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin elämä on yleensä täynnä poltettuja siltoja ja ns. "helvetin hankalia ihmisiä", "kateellisia" ja "pelureita". Haukkuu entisiään mutta ei näe omassa käytöksessään mitään ongelmaa.

Jännä kun kaikki ihmiset aina narsistia kadehtivat. Samaan aikaan narsisti haluaa kateuksissaan viedä toisilta ihmisiltä kaikki mitä irti lähtee. Narsisti haluaa toisten omaisuuden, toisten onnen, toisten parisuhteen, toisten kaikki materia ja ei-materiaalisenkin. Narsisti tarvitsee huomiota jatkuvasti mutta samaan aikaan haukkuu niitä ihmisiä joilta haluaa huomiota. Narsistin puheet ovat täynnä liioiteltuja juttuja ja se omankehun vuodatus suorastaan oksettaa. Kaikki muut ovat paskoja, avuttomia, tyhmiä, kateellisia, elämässään epäonnistuneita mutta narsisti tekee ja on aina tekevä kaiken oikein. Ja narsistihan ei siedä sitä, että jollain on jotain sellaista mitä hänellä ei ole. Vaikka kysymys olisi mummon vanhasta patalapusta, narsisti haluaa senkin. Ja on valmis vaikka tuhoamaan ihmisen tämän takia.

Vierailija
13/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy oikein miesten vihaajia. Miksei mies voisi olla kiltti ja auttavainen, ilman että siinä piilee taka-ajatus?

Itse olin parisuhteessa narsistin kanssa ja muutaman vuoden sain pahasti turpaani ja itsetunto oli pitkään todella nollilla. Pitkän prosessin jälkeen pääsin hänestä eroon.

Sitten tapasin nykyisen mieheni, lasteni isän. Hän on juuri sellainen hyvä mies, millaisia en koskaan uskonut maailmasta löytyvän. Hän tekee kotitöitä, pitää huolta minusta ja lapsista, jäi töistä kotiin hoitamaan lapsia.

Aluksi olin totta kai varpasillani, niin pahasti siipeeni sain aikasemmassa suhteessa.

Nyt vuosia on kulunut, tottahan toisesta löytyy itseään ärsyttäviä piirteitä ja hän on myös huono ottamaan palautetta vastaan. Mutta siinä itsellä peiliin katsominen, en minä myöskään ole täydellinen. Eikä olla narsisteja kumpikaan.

Miksi sitä pitää elää koko ajan pelossa, ettei voi kuitenkaan luottaa toiseen ihmiseen ja että hänellä on kuitenkin jotain taka-ajatuksia.

Mä tein niin, että päätin luottaa, silläkin uhalla, että mun hyvä mies olisikin paljastunut mulkuksi (niinkuin kaikki muutkin miehet!) No, eipä ole tarvinut katua :)

Vierailija
14/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänessä on vikaa, millon mistäkin syystä. Nyt kun tarkemmin mietin niin käytös on ehkä juuri tuollaista, ettei miehessä ole koskaan vikaa, aina vika on jossain toisessa. Mutta selittää nämä niin hyvin, että alkuhuumassa uskoin täysin.

ap

Vierailija
15/18 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, jätä mies tämän palstan perusteella :)

On olemassa oikeasti hyviä miehiä, joissa toki on vikoja, mutta ei mitään tajuttomia. Eivät kaikki ole narsisteja.

Vierailija
16/18 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähemmäs vuoden tapaillut erästä miestä tai no kyllä tätä voisi oikeastaan sanoa jo ehkä seurusteluksikin. Alusta asti kaikki on tuntunut epätodelliselta, siis mies on niin täydellinen eikä hänessä ole mitään vikaa. Hyväksyy lapseni, kohtelee minua kuin prinsessaa (kuvainnollisesti) jne. On kaikin puolin todellinen aarre. Entinen mieheni ja lasteni isä oli väkivaltainen enkä ole sen jälkeen vakavasti seurustellut. Tämän miehen kanssa tämä menee koko ajan vakavammaksi, mutta nyt mieltäni on alkanut kaihertaa/vaivata, että entäs jos täydellisyys on vain peliä, entä jos jossain vaiheessa mies muuttuu tai se tapahtuu hitaasti, etten edes huomaa? Olenkohan ihan vainoharhainen? Itsestäni ainakin tuntuu siltä kun tällaista ajattelen, mutta en vaan tiedä voinko uskoa, että mies oikeasti on noin täydellinen.

Täähän sopii keskimääräiseen av-mammaan. Naisen luonnehan on suoraan narsistinen. Mikä tää vimma on leimata miehet narsisteiksi? Helppo perustelu jättää ja etsiä uusi elareiden maksaja?

Vierailija
17/18 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun kaikki ihmiset aina narsistia kadehtivat. Samaan aikaan narsisti haluaa kateuksissaan viedä toisilta ihmisiltä kaikki mitä irti lähtee. Narsisti haluaa toisten omaisuuden, toisten onnen, toisten parisuhteen, toisten kaikki materia ja ei-materiaalisenkin. Narsisti tarvitsee huomiota jatkuvasti mutta samaan aikaan haukkuu niitä ihmisiä joilta haluaa huomiota. Narsistin puheet ovat täynnä liioiteltuja juttuja ja se omankehun vuodatus suorastaan oksettaa. Kaikki muut ovat paskoja, avuttomia, tyhmiä, kateellisia, elämässään epäonnistuneita mutta narsisti tekee ja on aina tekevä kaiken oikein. Ja narsistihan ei siedä sitä, että jollain on jotain sellaista mitä hänellä ei ole. Vaikka kysymys olisi mummon vanhasta patalapusta, narsisti haluaa senkin. Ja on valmis vaikka tuhoamaan ihmisen tämän takia.

Kaikissa asioissa täydellinen eikä kukaan muu osaa mitään.

Vierailija
18/18 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne yh:n uudet miehet mitään elareita joudu maksamaan, eihän lapset ole biologisesti hänen.

Olen lähemmäs vuoden tapaillut erästä miestä tai no kyllä tätä voisi oikeastaan sanoa jo ehkä seurusteluksikin. Alusta asti kaikki on tuntunut epätodelliselta, siis mies on niin täydellinen eikä hänessä ole mitään vikaa. Hyväksyy lapseni, kohtelee minua kuin prinsessaa (kuvainnollisesti) jne. On kaikin puolin todellinen aarre. Entinen mieheni ja lasteni isä oli väkivaltainen enkä ole sen jälkeen vakavasti seurustellut. Tämän miehen kanssa tämä menee koko ajan vakavammaksi, mutta nyt mieltäni on alkanut kaihertaa/vaivata, että entäs jos täydellisyys on vain peliä, entä jos jossain vaiheessa mies muuttuu tai se tapahtuu hitaasti, etten edes huomaa? Olenkohan ihan vainoharhainen? Itsestäni ainakin tuntuu siltä kun tällaista ajattelen, mutta en vaan tiedä voinko uskoa, että mies oikeasti on noin täydellinen.

Täähän sopii keskimääräiseen av-mammaan. Naisen luonnehan on suoraan narsistinen. Mikä tää vimma on leimata miehet narsisteiksi? Helppo perustelu jättää ja etsiä uusi elareiden maksaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi