Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Hoitajat, pidättekö vielä sormuksia, kelloja tms käsikoruja töissä?

Vierailija
29.05.2010 |

t: sh, joka ei pidä sormuksia tms. töissä

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa viedä pöpöjä kotiin? Lääkärit meillä kyllä käyttävät kelloja, rannekoruja ja sormuksia. Näpelöidään infektoitunutta haavaa Kalevalakoru kilisten ja sen jälkeen - käsidesiä käyttämättä - tutkitaan potilaspapereita.

Vierailija
2/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä ei todellakaan ole iskostunut kaikkiin..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä pesen alta jä päältä, ts. liikuttelen niitä työvuoron aikana. Kovin montaa pöpöä en oo kotiin sormuksissani tuonut :)

Vierailija
4/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta lekurit ei alkas vikitteleen sua?

Vierailija
5/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kanna potilaasta toiseen vaikkapa MRSA:ta tai VRE:tä yms kivoja kamuja.

Ootko ihan mikroskopoinut sormuksesi, kun tiedät, ettet oo "kovin montaa" pöpöä kotiin kantanu?

Vierailija
6/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä arvosta niitä kollegoja niin paljon kuin muita jotka ei tästä hygieniasta välitä..

t. se joka haluaisi että kaikki noudattaisi sääntöjä

Vierailija
7/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan perusjuttu. Eikä käytä kukaan työkaverikaan.

Vierailija
8/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siihen pitää puuttua enemmän (siis korujen pitämiseen, ainakin lääkärit joskus viis veisaavat ja kierrolla kandit joskus tuhahtelevat, jos sanoo hygieniasta. Ei siis papereita potilaan sängylle ym.. no tämä nyt vähän aiheen vierestä, mutta liittyy kuitenkin. Ap

Vierailija
9/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulaketju ja korvakorut on ainoat korut.

Vierailija
10/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloa en muutenkaan käytä, mutta sormukset laitan kaulaketjuun roikkumaan työvuoron ajaksi.

Vierailija
11/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä sitä ohjetta juuri kukaan noudata. Eihän se käsidesi auta, kun sormuksen alla on kuitenkin pöpöjä.

Vierailija
12/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajakello roikkuu työpaidan rinnuksissa. En itsekään tahdo kuskata bakteereita ainakaan sitä kautta keneenkään, varsinkaan toiseen potilaaseen. Käsidesiä tulee lutrattua kokoajan ja joka välissä.Myöskään kynsilakka ei kuulu sormiini töissä. Pisti kyllä silmään kun leikkurissa anestesiahoitajalla oli repaleiset kynsilakat sormissa.

Kaulakoru ja korvikset minulla kyllä on.

Vierailija
13/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman hanskoja en hoida ketään. Olen töissä ambulanssissa ja työ on hieman erilaista kuin osastolla.

Vierailija
14/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähi-, perus-, lasten-, mielenterveys- psykiatrinensairaan-, sairaan- lissäkin hoitajia varmaan löytyy.

Jos tarkoitit sairaanhoitajia, niin siinäkin niin erilaisia työpaikkoja ja -tehtäviä. Että ei voi yleistää, ettei sh voisi pitää koruja.

Vierailija
15/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormus eroaa kynnenalusista, varmasti samanverran pöpöjä, ja varmasti molemmat pestään hyvin jos haluaa pestä.

itse pidän sormuksia ja kaulaketjua, en pitäisi jos olisin jollain infektio, tms osastol, mut vanhankodis tulee pidetty vihkisormusta kyllä. nyt kun vaihdan työpaikkaa akuuttihoitoon niin en laita. mihis muuten laitette aina sormukset, pukuhuoneeseen vai? muistaako ne ottaa mukaan?

Vierailija
16/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pitänyt töissä koruja. Sormuksia, kelloja ja rannekoruja en pidä hygienian takia, ja korva- ja kaulakorut jätän pois turvallisuuden takia. Potilaista suurin osa on dementikkoja, ja saattavat tarrata kiinni ihan mistä vaan. En myöskään lakkaa kynsiäni töihin. Jos joskus laitan kynsilakkaa, poistan sen ennen seuraavaa työvuoroa.

Vierailija
17/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko minun on ulkona, retkellä tai ihan vaan sisälläkin tietää paljonko kello on.

Lisäksi olen sitä mieltä, ettei terveiden lasten kanssa saa mennä liiallisuuksiin hygienian kanssa. Meillä ainakaan ei lapset paljon sairastele, vaikka päiväkodin henkilökunnalla on sormukset sormessa.

Sairaalamaailma on asia aivan eriksee.

Vierailija
18/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan pitänyt, vanhainkodissa olen töissä, en osaisi edes hoitaa ihmistä sormukset kädessä tai tehdä ruokaa, YÄK!

Vierailija
19/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kynnet ovat lyhyet ja lakattomat. Ammatin vuoksi jätin myös haavelemani kulmalävistyksen ottamatta...

Vierailija
20/20 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei saisi käyttää sormuksia. Kelloa kyllä pystyy pitämään vaikka taskussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä