Apua nimen valintaan tytölle
Meillä mietiskellään tytölle nimeä ja mielessä on aika tavanomaisia, mutta meidän korvaan mukavan kuuloisia nimiä. Valinta on kuitenkin tosi hankalaa ja kaipailen hieman ulkopuolisten mielipiteitä. Mm. näitä nimiä meillä siis pyöritellään (muitakin saa toki ehdottaa):
Ella
Nelli
Ninni
Minni
Anna
Nanna
Emilia
Joanna
Nimiä on tarkoitus antaa kaksi ja vahvimpina toisena nimenä on ollut tuo Emilia.
Olisin tosi kiitollinen jos saisin niminikkareilta apua valinnassa!
Kommentit (9)
Kiitos kommenteista ja ehdotuksista, hyvä kuulla millaisia mielleyhtymiä nimet tuottavat. Ehdotuista nimistä meille sopivia olisivat Sanni ja Nella, mutta löytyvät jo lähipiiristä.
Lisää saa laittaa!
Miettimistänne nimistä kaikkien perään sopii mielestäni tuo Emilia (paitsi Emilian tietty :D). Laitan tuohon alle omia komenttejani nimistä
Ella - tosi kiva nimi, vaikka tietysti myös todella suosittu nyt
Nelli - Ihan ok, mutta vähän "koirannimimäinen", myös teinityttöön yhdistän tämän nimen
Ninni - En oikein tykkää, jotenkin liian pikkutyttömäinen, ei aikuiselle naiselle. Myös liikaa ännää, ei äänteellisesti minusta kaunis, raikkaus ja reippaus puuttuu, ja ehkä vähän tylsä kun vain kahta äännettä. Muumien näkymätön tyttö tulee mieleen
Minni - Kivempi kuin ninni, äänteellisesti parempi ja reippaampi. Tosin myöskin aika "pikkutyttömäinen", vaikea kuvitella aikuisella bisnes-naisella.
Anna - Kiva nimi, aika paljon käytetty tosin, muttei nykyisin taida olla etunimenä niin hirveän suosittu
Nanna - Tämäkin vähän koirannimimäinen ja lastenhoitaja tulee myös mieleen (nanny). Turhan n-pitoinen omaan makuuni. Ja jotkut tosiaan käyttää hyvän/maukkaan synonyyminä puhekielessä (esim. joku ruoka voi olla "nannaa"). Persoonallisuudesta kuitenkin plussaa
Emilia - Kiva nimi
Joanna - Tästä tykkään paljon myös, reipas nimi, ei liian yleinen, muttei mitenkään outo/ tosi erikoinen.
Suosikkini näistä: Ella ja Joanna, tosi kivoja :)
Näistä minusta kauneimmat ovat
Ella
Anna
Emilia
Joanna
Hienoja nimiä kaikki!
Muut ovat minun makuuni liian lempinimimäisiä ja vähän lapsekkaita, kuten joku muukin totesi.
Laitan tähän vielä muutaman pehmeän, lempeän nimen ehdolle (joko nämä olivat, en muista)
Elina
Henna
Hilda
Ilona
Julia, Juulia
Lilja
Leona
Maisa
Minea
Ella - oikein kiva
Nelli ja Ninni - molemmat ihan ok, mutta vähän lempinimen oloisia
Minni - aikas hauska, Hippunen tuossa mainitsi, ettei osaisi kuvitella tätä aikuisen bisnes-naisen nimenä ja minä satun tuntemaan juuri tällaisen Minni-nimisen naisen... ja toisaalta myös pikkuisen Minni-tyttösen
Anna - klassinen, muttei herätä minussa valtavasti innostusta
Nanna - tästä tykkään, lähisukulaistani kutsutaan Nannaksi ja on niin suloinen ihminen, että nimikin tuntuu tosi kivalta :o)
Emilia - nätti
Joanna - tykkään, mukavasti vähän erilainen
Ehdottelenpa vielä joitakin:
Emma, Emmi
Janella, Joella
Linnea
Malla, Menni, Milla, Mimmi
Senni
Ella:Nätti
Nelli:Aivan ihana..suosikkini näistä :)
Ninni :Kiva myös..ihana
Minni:Ihan vekkuli
Anna:Kaunis ja ajaton
Nanna:ihan kiva, mutta tulee mieleen nami ;)
Emilia:Ihana
Joanna:Tää ei kovasti mun makuuni
Nelli Emilia ois ihan täyden 10 nimi minusta :)!
muutama uusi ehdotus:
Elle
Nelle
Ninna
Enni
Emmi
Enna
Lilli
Henni
Annu
Hilla
Minja
Nyt meiilä enää pohditaan annetaanko nimeksi Ninni Emilia vai Nelli Emilia... Vauvalle tuo Ninni on jotenkin niin sopiva, mutta vielä mietityttää onko se tosiaan liian pikkutyttömäinen? No, vielä on ristiäisiin muutama viikko aikaa maistella nimiä ja vielä vaikka muuttaa kokonaan mielensä niinkuin esikoisen kanssa tehtiin :D
meinasin ehdottamaan Joanna Emiliaa, mutta Ninnin ja Nellin väliltä valittuna Nelli on kyllä mun makuun enemmän.
Nämä nimiä joita itse aikoinaan pyörittelimme. Sitten päädyimme tuohon Anni-Liinuun. Joka taitaa olla ainut nimi Suomessa.
Ella-hyvin tavallinen, mutta kivempi kuin esim Elli
Nelli - spanielin tai muun koiran nimi
Ninni -kiva, pirtsakka, tulee tosin muumit mieleen
Minni -naista kivoin
Anna -kiva klassinen
Nanna - aivan hassu, yksi mun kaveri sanoo etta haluaa nannaa kun haluaa karkkia tmv
Emilia - klassinen, mutta eiko tama ole myos talouspaperin tai vessapaperin nimi?
Joanna - ihan kiva, meillapain se olisi vanhemman naisen nimi
muita ehdotuksia: Nella tai Hilla, Eeva, Siiri tai Siri, Sanna, Sanni, Enni, Enna