Kaupanjonossa alkoi tuntematon nuoripari vnoileen
Olin ehkä heidän mielestään kiilannut tms., minulle oli kova kiire kun mies oli jättänyt pyykit pyykkikoneeseen ja joku muu oli jo varannut pyyttituvan. Olin myöhässä koska olin tulossa jumapasta, hikisenä tukka hapsottaen. Kuulin kun ne puhuiva tosilleen että "vitun huora, ei voi mitään jos on naama tuon näköinen." jne.
Olen varma että kommentit oli minulle tarkoittu. Eivät kyllä itsekään mitään hyvännäköisiä olleet, mutta minua kyllä loukkasi. Minä en arvostele koskaan kenekään ulkonäköä.
Minä en kiilannut jonossa mutta tungin heidän ohi kun he olivat tukkona kapeeall kaupan käytävällä.
Kommentit (19)
huoraksi haukkumista en puolustele, mutta tuliko mieleen että joillain muillakin saattaa olla kiire kuin sulla?
kun tungit ohi, sen sijaan että olisit sanonut anteeksi ja pyytänyt tietä?
kuinka suomalaiset eivät osaa avata suutaa jos joku on tiellä. Sen sijaan että kohteliaasti pyytäisi anteeksi pääsenkö ohi, niin tungetaan ja tönitään ohi suu viiruna. Ulkomailla tuollaista käytöstä pidettäisiin vähintäänkin epäkohteliaana.
kuinka suomalaiset eivät osaa avata suutaa jos joku on tiellä. Sen sijaan että kohteliaasti pyytäisi anteeksi pääsenkö ohi, niin tungetaan ja tönitään ohi suu viiruna. Ulkomailla tuollaista käytöstä pidettäisiin vähintäänkin epäkohteliaana.
Mitä sitten, nyt ollaan suomessa. Mä luulen että tollaisia törkeyksiä lateleva nuoripari ei oli väistynyt vaikka oli nätisti pyydetty. Tosi törkeetä. Kaupassa sitä paitsi on välillä vähän väliä joku edessä tai jättänyt kärrynsä keskellä tietä, en mä ainakaan rupea kulkemaan anteeksi pyydellen kauppareissujani. Jos joku pitää torikokousta keskellä tietä tukkien kulkuväylät, niin oma on vikansa jos kärry vähän kovemmin lonkkaan kopsahtaa.
Miksi sulle on niin vaikeaa sanoa "anteeksi"? Koetko sen jotenkin noloksi?
"anteeksi onko jotain sanottavaa?"
välistään liukkaasti kun he seisoivat siellä vastatusten, pujottelin siis, en edes hipaissut kumpaakaan. Se kauppa on todella ahdas ja on minuakin siellä tönitty, muttei tulisi mieleenkään alkaa kelleen vittuileen, minähän vastaan vain omasta käytöksestäni, en muiden.
ap.
olin kyllä heitä ennen jonossa. Mutta ehdin seistä siinä tovin ennenkuin kassa tuli ja he tulivat sitten perässä siihen, ei heillä näyttänyt olevan kiire.
ap.
ei kukaan fiksu arvostele tuohon tyyliin kenekään ulkonäköä.
Mitä sitten, nyt ollaan suomessa. Mä luulen että tollaisia törkeyksiä lateleva nuoripari ei oli väistynyt vaikka oli nätisti pyydetty. Tosi törkeetä. Kaupassa sitä paitsi on välillä vähän väliä joku edessä tai jättänyt kärrynsä keskellä tietä, en mä ainakaan rupea kulkemaan anteeksi pyydellen kauppareissujani. Jos joku pitää torikokousta keskellä tietä tukkien kulkuväylät, niin oma on vikansa jos kärry vähän kovemmin lonkkaan kopsahtaa.
Alta pois risut ja männynkävyt! Ei väistetä, ei väistetä, muita kuin puita! Tää on kuulkaa Suomi ja vapaa maa vaikka ajaa jonkun kantapäille kaupassa!
välistään liukkaasti kun he seisoivat siellä vastatusten, pujottelin siis, en edes hipaissut kumpaakaan. Se kauppa on todella ahdas ja on minuakin siellä tönitty, muttei tulisi mieleenkään alkaa kelleen vittuileen, minähän vastaan vain omasta käytöksestäni, en muiden.
ap.
En huomannu jonossa olevaa nuorta paria ( olivat mielestäni toisessa jonossa )ja menin itse jonoon. Sitten alkoi takaa kuulua: "vittu siihen piti ängetä" ( puhuivat silleen hiljempaa toisilleen, mutta satuin kuulemaan ). Käännyin sitten ympäri ja sanoin: anteeksi en huomannut teitä, menkää toki edelle. Asiasta voisi tietysti ihan kohteliaastikin huomauttaa. Molemmat hieman nolostuivat, eivätkä kuittailleet sen kummemmin.
niin törkeyksinen lateleminen on minusta todella junttimaista ja NIIN suomalaista kuin olla voi!
Varsinkin jos tuohon tyyliin altetaan ladella törkeyksiä, oli kyse siis ihan mistä asiasta vaan!
Ei ap. olisi sitä ansainnut.
Minunkin ohi on usein kiilattu kaupassa, todella se harmittaa, mutta osaan minä itse kuitenkin käyttäytyä.
kansallistapa, ei siitä sovi motkottaa. ULKOMAILLA (kaikki ulkomaa-kammoiset huomio) osataan ohittaa, ei ajeta kärryillä päin eikä liian läheltä, osataan jonottaa, mutta tässä maassa ei. Siellä osataan sanoa myös, excuse me, I am sorry ja sitä rataa, mutta täällä ei kukaan koskaan. Jos tuppaan vahingossa liian läheltä jotakuta kaupassa ja sanon automaattisesti, että anteeksi, ohitetun suu loksahtaa auki eikä sieltä kuulu koskaan mitään....
käytävien tukkeena ja vittuilla tuntemattomille kauppajonoissa.
Muistahan senkin mainita.
ap.
eihän sitä ahtaammissa kaupoissa voi oikein välttääkään. Mutta ohi haluavat osaavat avata suunsa ja pyytää tietä - ja se tietysti heille ilomielin annetaan. Se tosiaan Suomessa kiinnittää huomiota, ettei tietä voida pyytää ja pitää väkisin rynniä. Ja toisaan, kun itse avaan suuni, niin ihmiset on ihan hämmennyksissään ja tuppisuina...
käytävien tukkeena ja vittuilla tuntemattomille kauppajonoissa. Muistahan senkin mainita. ap.
Ja toisaan, kun itse avaan suuni, niin ihmiset on ihan hämmennyksissään ja tuppisuina...
i]
Kyllä kuule suomalaiset osaavat ja sanovat anteeksi, minä sanon niin myös yleensä ja mitä tulee ulkomaihin, olen asunut vuosia eri maissa ja tiedän kyllä muidenkin tavoista.
Tottakai muualla pyydetään herkemmin anteeksi, mutta harvoin kuulee miehen haukkuvan tuntematonta naista (siis varsinkaan miehen suusta se on outoa), sillä siitä voi koitua muualla todella isoja ongelmia.
ap.
ap.
Miksi et iskenyt hampaita sisään siltä joka sanoi vitun huoran?
Nyt saat kärvistellä tästä koko lopun elämäsi. Kärsi siitä mitä jätit tekemättä. Ilman sanktioita tulevat huonotapaiset haukkumaan huoriksi tulevaisuudessakin. Heillä ei ole mitään pelkoa siitä että joku päivä kaheli tai huonoon käytökseen kypriintynyt iskee ne leggot sisään.
eikä pidä sitä edes pahan jos syy on hyvä.. voi herrajestas ja suomalainen nainenko on tasa-arvoinen???