Tykkäättekö mökkielämästä?
Meillä olisi parikin mökkiä, joita voisimme käyttää, mutta olen huomannut ettei minusta oikein ole mökkieläjäksi.
Säät on harvoin ihanteellisia, on hyttysiä ja saa kärsiä vilusta. Lapsiakin joutuu vahtimaan paljon tarkemmin, kun on ranta lähellä ja pihapiirissä näkee toisinaan käärmeitä. Taidan olla liian mukavuudenhaluinen...
Kommentit (7)
mutta ilman lapsia viihtyisin myös enoni kämpällä lapissa, jonne ei pääse edes autolla aj siellä ei ole mitään mukavuuksia. Eräät parhaimmat muistot lapsuuden lomista tulee tuolta kmpältä, kun kuunneltiin pihalla kuinka karhu metelöi läheisessä vaarassa ja serkun kanssa touhuttiin siellä sääskistä välittämättä ;)
mutta sähkö on kyllä aika tarpeellinen (lähinnä jääkaappi - jos ois todella hyvä kellari niin ehkä sitten mutta en oo sellaiseen vielä törmännyt)
Meilla on kunnon ulkoiluvaatteet joka säälle niin että vähemmän ihanteellisellakin säällä on mukava puuhastella ulkona. Sisällä taas on kiva lämmittää takkaa jos on vilu ja käpertyä sen ääreen romaania lukemaan huuhkajia kuunnellen. Meidän mökilla on aika kasa erikoisia lintuja ja eläimiä, kiiltomatojakin! Niitä on kiva kierrellä katselemassa. Hyttysistä pääsee eroon oikealla vaatetuksella ja karkotteella. Lapseni olen opettanut uimaan, rantaan näkee terassilta, eikä mikään ole kivempaa kuin aamu-uinti heti herättyä lasten kanssa. Käärmeitä meidän mökillä ei ole kun on paljon muurahaisia, mutta vanhempieni mökillä niitä on sen verran, että tiedän niiden ensisijaisesti pyrkivän ihmistä pakoon (olen siis nähnyt elävän kyyn muutaman kerran ja kyllä ne aina ovat yrittäneet luikerrella mahdollisimman nopeasti poispäin).
Mun täytyy myöntää että mä nautin jopa saunaveden kantamisesta ja huussintyhjennyksestä. Olen tosin järjestänyt ne aika lyhyiksi ja hajuttomiksi hommiksi. Saunaan menee meillä 6-8 ämpärillistä vettä, huussin tyhjennyt suoritetaan noin 4 kertaa vuodessa ja kestää 5 min kerrallaan. Eikä haise.
ulkohuusseista en välitä, mutta pari kertaa kesässä pari päivää kerrallaan menee. Illat laiturilla järvenrannalla auringonlaskua ihaillen on parasta. Sadesäällä olisi ihan ok lojua sisällä kukemassa naistenlehtiä tai romaania, mutta nyt kun on lapsia niin se ei ole kovin rauhallista :/
jopa niin paljon että jäätiin talveksikin asumaan mökille. Ratkaisu johtui osin olosuhteiden pakosta.
Mutta meillä on kyllä kaikki mukavuudet.
Ens talvi olis kiva kyllä viettää oikeassa talossa jossa olis enemmän tilaa. Vaikka on tästä hiljaisuudesta todella nauttinu, kesät vois aina viettää mökillä.
Juuri ap:n mainitsemien asioiden takia. Plus, että ei ole tiskikonetta, vesivessaa ja mökin ahtaus ahdistaa (aina on joku tiellä). Eli kaikki on hitusen hankalampaa kuin kotona, varsinkin pienten lasten kanssa.
Meilläkin siis mökki, mutta lähden sinne vain "puolipakosta".
ja hyvää seuraa