Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauvasta/lapsesta ei sais puhua "meidän neiti"?

Vierailija
28.05.2010 |

Täällä aina jossain ketjuissa joku puhuu, että meidän neiti sitä tai tätä ja joihinkin joku/jotkut tulee kommentoimaan, että onks pakko sanoa meidän neiti. Mikä tuossa on niin pahaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muakin ärsyttää tuo sanonta. Se on jotenkin niin pikkusievä. Vähän niinkuin käärisit lapsen possunpunaiseen tylliin ja olisit vakuuttunut, että asu on tosi tyylikäs.

Vierailija
2/7 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kuulostaa jotenkin ärsyttävältä, ehkä? En ole itsekään oikein koskaan pitänyt tuosta tavasta, mutta en osaa sanoa mikä siinä oikein ärsyttää. Ei kai siinä nyt mitään sinänsä, jokainen saa sanoa miten haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Nyt meni hakuammuntana, saattaa olla väärin kirjoitettu.)

Käyttäkäämme siis jatkossa muotoa "neitimme"!!!

:)

Vierailija
4/7 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aika usein itsekin meidän neitiä ja kyllä se joskus omaankin korvaan kuulostaa vähän pikkusievältä. Eli ymmärrän kyllä.

Vierailija
5/7 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä possessiivisuffiksi on yhdyssana. Ja tuollaiset tapaukset kuin meidän neiti tai meidän perhe ovat saaneet sen suhteen synninpäästön.

Ei mua häiritse, jos joku sanoo "meidän neiti", mutta onhan se sievistelevä. Nykyisin siitä tulee vain mieleen se ylipirteä mainos, jossa on Tuuli Matinsalo.

Vierailija
6/7 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sillä lapsella kai nimikin. Ja mua tuo ärsyttää siksi, että mun työkaveri ei puhu mistään muusta kuin "meidän neitistä". Siis se jatkuvat puhuminen siitä lapsesta ärsyttää enemmän kuin meidän neiti -nimittely, mutta liittyy siihen niin kiinteästi, että ärsyttää se nimittely neidiksi siinä sivussa. Ja oikeasti lounaalla ei puhuta muusta kuin miten meidän neiti eilen söi, miten kakkasi (tämä erityisesti on hänen lempiaihe), miten kiukutteli jne. ja vaikka yrittäisi kääntää puheen johonkin muuhun aiheeseen, aina palataan meidän neitiin.

Vierailija
7/7 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tosin poika, joten en voi tuota nimitystä käyttää. Mut moni käyttää, enkä mä siitä ärsyynny. Siitä kuultaa läpi ylpeys omasta lapsesta, ja sehän on lähtökohtaisesti ihan myönteinen juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi