Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistien lapsi vastailee hetken. Kysyttävää?

Vierailija
28.05.2010 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. alkkiksen lapsi itsekin

Vierailija
2/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 31v. lapset 1v5kk ja 3 vko.

muutama vuosi sitten vielä join melkolailla joka viikonloppu, paremman tekemisen puutteessa ja luulin oikeesti, että hauskuus+ vapaa-aika = dokaus.

nykyään en juo juurikaan kuin pari kertaa vuodessa saunakaljan tai lasin viiniä. känniin en tahdo tulla, se fiilis ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pienessä (ja suuressa) sievässä leikkivät meidän kanssa. Meistä se oli ahdistavaa.

Tunnistatko tilanteen?

Vierailija
4/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko halunnut sijaiskotiin?

Vierailija
5/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin harvoin. Pystyn pitämään hauskaa ilman viinaakin. Juon ehkä kerran kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Silloin kun otan, otan yleensä humalahakuisesti. Inhoan tissuttelua. Saunasiiderin voin ottaa joskus, mutta esimerkiksi ruoan kanssa juon mielummin vettä tai limua viinin tai oluen sijasta.

Meillä vanhemmat eivät humalassa tulleet lasten seuraan. Olimme aika lailla keskenämme. Joitain syvällisiä keskusteluja yrittivät joskus käydä kanssamme ja nämä hetket koin kiusallisina.

En ole vanhemmilleni vihainen. Isälleni kannoin pitkään kaunaa, mutta totesin että vihanpito söi minua itseäni sisältä. Kun isäni muutama vuosi sitten sai aivoinfarktin, hän muuttui. Ehkä myös kaksi lastenlasta muuttivat häntä. Hän juo edelleen, mutta se ei vaikuta väleihimme koska en asu enää heidän luonaan. Lisäksi hän on alkanut osoittaa olenvansa kiinnostunut asioistani ja suhatutuu minuun enemmän isällisesti. En koe olevani enää riesa.

Meillä on todella hyvät ja lämpimät välit äidin ja isän kanssa, näemme usein ja teemme äitini kanssa aljon asioita yhdessä.

Äidin kanssa lapsuudesta puhuminen onnistuu ja hän on myöntänyt olevansa pahoillaan. Isän kanssa ei voi puhua, hän ei myönnä/myöntäisi edelleenkään juomisestaan aiheutuneita riitoja ja stressiä.

Vierailija
6/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini piti meistä lapsista aina huolen, vaikka joikin. Enemmän toivoin aina että äitini eroaisi isästäni ja jatkaisimme elämää ilman häntä.

Uskoin että äidin juominen johtui isästäni. Hän ei kestänyt katsella isääni selvinpäin vaan alkoi juoda itsekin.

Vierailija
7/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ei aina ollut, minua lyötiin, kiusattiin koulussa likaisista vaatteista jne.

Nyt itse kolmen lapsen äitinä teen kaiken toisin kuin omat vanhempani. en ole absolutisti, mutta en ikinä juo humaltumistarkoitukessa. Haluan, että lapseni näkevät, että alkoholia voi käyttää ilman että siitä seuraa mitään ihmeellistä. Juon siis yhden, korkeintaan kaksi siideriä kerran tai kaksi kuukaudessa.

Menneisyydestäni johtuen halveksun aikuisia, joilla on tarve juoda kännit. En ymmärrä sitä lainkaan....

Vierailija
8/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ei aina ollut, minua lyötiin, kiusattiin koulussa likaisista vaatteista jne. Nyt itse kolmen lapsen äitinä teen kaiken toisin kuin omat vanhempani. en ole absolutisti, mutta en ikinä juo humaltumistarkoitukessa. Haluan, että lapseni näkevät, että alkoholia voi käyttää ilman että siitä seuraa mitään ihmeellistä. Juon siis yhden, korkeintaan kaksi siideriä kerran tai kaksi kuukaudessa. Menneisyydestäni johtuen halveksun aikuisia, joilla on tarve juoda kännit. En ymmärrä sitä lainkaan....

Niin kuin sanoin osaan pitää hauskaa myös selvinpäin. Ja itse en juo koskaan itseäni sellaiseksi etten tajuaisi miten käyttäydyn, en muistaisi seuraavana päivänä koko iltaa tai että minulla olisi edes krapulaa.

Lapset eivät koskaan ole nähnyt minua tai isäänsä kännissä, eivätkä tulekaan näkemään ainakaan minua.

Olen pistänyt merkille, että vanhemmat jotka iltaisin korkkaavat viinipullon ja luulevat tissuttelevansa sivistyneesti niin ettei siitä ole haittaa (koska se on viiniä, ei viinaa), ovat lapset myös huomanneet vanhempiensa "hilpeyden" ja ihmetelleet. Tästä syystä en myöskään halua kotonani tissuttelua harrastaa.

en itsekään ymmärrä aikuisa jotka juovat ja sitten ördäävät ja oksentavat ja aamulla valittavat pahaa oloaan eivätkä muista mitä ovat törttöilleet edellis iltana.

Meillä oli aina puhtaat vaatteet, me emme kokeneet väkivaltaa, ruokaa oli aina. Äiti huolehti nämä asiat. Kummatkin hoitivat työnsä. Siksi kukaan ei ulos päin uskonutkaan minkälainen helvetti meillä oli kotona. Tuli yllätyksenä aikanaan kaikille kun asia tuli julki että vanhempani ovat alkoholisteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi