Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on hoitovapaalla, onko oikeus saada vuosilomakorvaus töistä?

Vierailija
28.05.2010 |

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajallekin ok ja ihan vain ilmoitusluontoinen asia. Ei mitään ongelmaa :)

ap

Vierailija
22/24 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIETENKIN maksetaan kotihoidontukea vuosiloman ajalta, jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Kotihoidontuen maksaminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihminen olisi hoitovapaalla.

Ymmärrätkö? Kaksi eri asiaa.

Hoitovapaalla ei voi pitää vuosilomaa. Ihminen joko on töissä (oikeasti töissä tai ansaitulla vuosilomalla) tai sitten palkattomalla vapaalla (eli hoitovapaalla).

Lain mukaan ihmisen on mahdollista olla sekä hoitovapaalla että vuosilomalla yhtä aikaa. Piste. Olen selvittänyt omalle työnantajalleni tämän jo kolmesta lapsesta liittoni juristin kanssa ja näin olen siis myös toiminut. Työnantajat eivät yleensä tiedä kovin hyvin näitä lakipykäliä!! Jos nainen/mies on vuosilomalla ja hoitovapaalla yhtä aikaa hän saa seuraavat rahat: - kh-tuki - mahdollinen kuntalisä - loma-ajan palkka +lomaraha (ei välttämättä lomaltapaluurahaa, jos TES edellyttää työhön palaamista) Kotihoidontuen lisää ei yleensä saa tältä ajalta, koska tulot ylittävät siihen oikeutetut rajat. Ja tämä on faktaa. Eli jo ihan rahan takia kannattaa olla vuosilomalla& hoitiksella samaan aikaan. Vuosiloma EI KATKAISE hoitovapaata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sanottiin näin: "hoitovapaa ei katkea vuosiloman aikana". En sitten tiedä, mikä on totuus, mutta omalla kohdallani järjestyi ainakin tuo taloudellinen puoli.

ap

Vierailija
24/24 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin vuosiloman keskellä hoitovapaata. Töistä olin hakenut hoitovapaata, joka piti peruuttaa paperilla loman ajaksi, jotta palkka voitiin maksaa. Eli periaatteessa hoitovapaa katkaistiin, mutta käytännössä se ei vaikuttanut hoitovapaaseen, eli pystyin hakemaan lisää hoitovapaata myöhemmin. Kelalle ei tarvinnut mitään ilmoitella, koska en saanut hoitolisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme