Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunulkoinen raskaus :(

Vierailija
27.05.2010 |

Miten teillä on hoidettu, jos on huomattu aikaisessa vaiheessa?

Olin gynel viime torstaina, ja löytys sit oikeasta munatorvesta kohdunulkoinen..menkkojen mukaan ois ollu ihan alussa (5+2).Hgc oli vaan vähän yli 100..perjantaina kävin aamusta verikokeissa ja hgc näytti 262..maanantain kokeiden jälkeen olikin sitten jo noussu reilusti,862..

Mul ois nyt sit huomenna aamusta kokeet ja heti perään sit lääkärintutkimus.

Mitenköhän tätä hoidetaan tästä eteenpäin..saanko huomenna nyt sit sen "soluntappaja" piikin, vai jatketaanko vaan hcg:n seurantaa..

Mitään kummempia kipuja tai vuotoja ei ole ollut,hieman alavatsa särkyä ja väsymystä.

Ois ihanaa, jos joku osais kertoa jotain tulevasta..googlettamalla ei löytynyt oikeen vastausta..:(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko rv 5. Yht´äkkiä kamala vatsakipu, joka vaan kesti. Tuntu ettei pysty ees hengittään. Meni yöhön mennessä ohi. Viiden päivän kuluttua uudestaan (rv 6) alko kipu kesken päivän. Terkassa epäilivät kohdunulkoista ja eikun äippäpolille. Siellä ultrasivat ja kohdussa vaan valtavasti nestettä ja jonkun verran verta. Hcg 4500. Vuorokauden olin tiputuksessa ja syömättä jottas pääsisin heti tarpeen vaatiessa leikkaukseen. Seuraavana päivänä Hcg 5500 ja pistivät "solumyrkyn". Illällä pääsin kotiin osastolta. Nyt siitä on kolme viikkoa. Eka kävin kaks krt/vko verikoikeissa ja kerran ultrassa. Toka viikol myös kaks verikoetta ja tallä viikolla enää yks verikoe. Hcg arvot oli 5030, 4030, 2900 ja tän päivän arvoja en vielä tiedä.

Kuinka pitkään tää seuranta vielä kestää? Tiedä häntä... =(

Saikulla ollu koko ajan. Alkio luultavasti mutatorvessa, eivät osanneet sanoa. Munatorvi voi kuulemma vieläkin revetä ja leikkuri on sillon edessä.

12vko pitää odottaa ennen ku voi yrittää uutta raskautta. Toinen lääkäri käski odottaa puol vuotta.

Vierailija
2/3 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvät pahoitteluni kohdunulkoisen johdosta :(

Mulla itselläni oli viime syksynä myös, mulla alkoi vuotamaan siinä rv 5, olin toki huolissani, että mitäs nyt??? Mutta tosissaan huolestuin kun n. rv 6+ tuli jo enempi, menin tk päivstykseen ja siellä lääkäri teki sisätutkimuksen ja epäili keskenmenoa. Sieltä sitte äippäpolille päivystysultraan, jossa lääkäri vaan sanoi, ettei täällä mitään ole :( Kohdussa vaan verta mutta oikeassa munatorvessa epämääräinen möykky muttei sykettä. Mulla ei ollu mitään kipuja tms. ainoastaan sitä vuotoa, johtui varmaan siitä että pikkuinen oli mennyt kesken. Onneksi itsestään, ettei tarttenut mitään järeämpiä keinoja.

Samana päivänä otettiin hcg-testi verestä, oli 1142, kahden päivän päästä 815. Sulla kuulosti onneksi aika alhaisilta nuo arvot, Miten kävi??? Mulle lääkäri sanoi, että yleensä normi keskenmenossa hcg puolittuu kahdessa päivässä. Eli se mulla viittasi kohdunulkoiseen kun ei ollu niin nopsaan laskenut. Mulla ei sen kummemmin hoidettu paitsi seurattiin hcg:tä ja kuukauden jälkeen kontrolliultra, jossa ei näkynyt enää mitään poikkeavaa. Samalla otettiin vika kontrolliverikoe, jonka tulos oli 16,4 eli siihen loppui kontrollit mun osalta. Hoitui siis kuivui itsestään pois.

Voimia sinulle ja toivottavasti hoituisi suht helpolla eikä tarttis leikkausta tms!!!

Sanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä saatiin tosiaan ohjeet olla varovaisia kolme kuukautta. Marraskuussa 2010 alettiin sitten yrittään uudestaa. Ei tulosta... keväällä 2011 jäi menkat tulematta kahdeksi kuukaudeksi ja kaikki 4 raskaustestiä näytti negaa.

Sen jälkeen taas menkat tuli kuukausi kuukauden perään. Ei pelkoakaan raskaudesta.

Joulukuussa 2011 otin sitten yhteyttä neuvolan lääkäriin th:n suosituksesta. Toivo oli jo menny, kun ei uutta raskautta ollu kuulunu yli vuoteen. Tammikuun alussa menin lääkäriin ja ultrassa näkyi "jotain". Verikoe paljasti positiivisen raskauden. La olis syyskuun 20.

Ensimmäistä lasta "tehtiin" myös 10kk (2004), toinen (2005) sai alkunsa yhdestä varomattomasta yhdynnästä. Tää kolmas onkin ollut vähän hankalampi tapaus kaikkineen.