Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka täällä on elänyt teinivuosiaan 80-luvulla?

Vierailija
27.05.2010 |

Täytin nyt keväällä 40 ja karmea kriisi iski. Sain vanhoilta ystäviltäni synttärilahjaksi mahtavan leffakokoelman, jossa oli mm Sixteen Candles, Breakfast Club, St Elmo´s fire ja Pretty in Pink. Katsoin ne putkeen viime viikonloppuna ja voi että mikä ihana nostalgia-aalto tulvahti ylitseni: ihanat, suloiset näyttelijät, typerät juonet - ja ne vaatteet, hiukset ja musiikki. Voi että 80-luku oli ihanan mautonta aikaa :-)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena ihan umpirakastunut Andrew McCarthyyn

Ainoa syy, miksi katsoin Lipstick Junglea viime syksynä...

80-luvun musiikki on aina ollut mun juttuni, en ole koskaan lakannut kuuntelemasta sitä enkä paljon muuta kuuntelekaan - vaikkakin tyyliltään kuuntelen musiikkia laidasta laitaan.

Vierailija
2/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultainen 80-luku... Ihanaa aikaa, ja silloin tehtiin parasta musiikkia ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunnistan kyllä jotenkin nuo jutut mitä on mainittu (leffoja lukuunottamatta), mutta mitään nostalgiaa ne ei herätä. Olin nuorena punkkari joten oli vähän eri jutut ;-) Oon koittanu joskus muistella vaikka bändejä mitä silloin kävin katsomassa, mutta nimet ja biisit on kyllä häipyny mielestä...

mustaa, niittejä ja solkia kyllä riitti :-) Ja sitä hiuslakkaa...

Vierailija
4/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kylän nuoret ostivat sieltä vaatteensa ainakin pari vuotta, se oli Sokoksen MicMac-malliston lisäksi ainut "nuorisovaate"paikka. Puserot ja mekot hentoa persikkaa ja muita pastillivärejä, takit lyhyitä ja ylhäältä leveitä ja löysiä, korut isoja ja muovia - ja pastillivärejä. Katselin just kuvaa meidän luokkaretkeltä keväällä 1985. Ihanan suloisia, kiharahiuksisia nuorukaisia Särkänniemessä käymässä.

Vierailija
5/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tiennyt kuka se oikein oli. Täytyy sanoa että ei heti uskois miehen nykyisestä ulkonäöstä kuinka pehmeäposkinen söpöliini hän on nuorena ollut :-)

Mä olin nuorena ihan umpirakastunut Andrew McCarthyyn

Ainoa syy, miksi katsoin Lipstick Junglea viime syksynä...

80-luvun musiikki on aina ollut mun juttuni, en ole koskaan lakannut kuuntelemasta sitä enkä paljon muuta kuuntelekaan - vaikkakin tyyliltään kuuntelen musiikkia laidasta laitaan.

Vierailija
6/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa kuuntelen taas nykyään, enkä pelkän nostalgian vuoksi.

Minulla on kanssa kananpoikasen värinen hiuskuontalo ja todella raskaat meikit. Ne hämähäkkihousut, punaiset korkkarit ja "punk"-takki :) Kajalia ja tupakkaa kului niihin aikoihin, hiuslakasta puhumattakaan.

Vierailija
7/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rauhallista teini-ikää 80-luvulla

Vierailija
8/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olihan se ihanaa huoletonta aikaa, vielä kun oli nuori ja kaunis.

Vierailija
9/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon kaikki luokkani tytöt olivat lääpällään ja joka ei meihin edes vilkaissut. Lukiossa hän lähti vaihto-oppilaaksi ja sieltä palattuaan tuli samalle luokalle mun kanssa. Eikä edelleenkään huomannut mua. Lukion jälkeen lähdettiin eri suuntiin opiskelemaan, eikä hän koskaan tullut luokkakokouksiin tai muuhun. En tiedä mitä hänelle nykyään kuuluu, onko elossakaan. Mutta muistan edelleen, kuinka yläasteella makasin sängyssäni iltaisin ja vingutin vanhalta c-kasetilta Madonnan Crazy for you:ta ja haaveilin hänestä

Vierailija
10/29 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun radiossa soitetaan silloisia hittejä, kuten vaikka Life is life, jota muistan kuunnelleeni Kreikan diskoissa vuonna 85. Ap:n mainitsemista elokuvista St. Elmo's fire on jäänyt mileen... Oli se 80-luku kyllä aika kivaa aikaa kaikkine kaameine väreineen, vaatteineen ja hiuksineen. Mullakin oli sähkönsiniset silmälasit, AARGH!

Vierailija
11/29 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "vasta" 36, mutta nuo leffat tuli katsottua. Yläasteella poukkoilin vielä 80-luvun loppupuolella. Olin parasta Dingo-fani-vuosikertaa, ei vielä murkkuikäkään kunnolla päällä, kun piti sifonkihuiveilla koristautua ja kuolata c-kasetilla vinkuvat Nipan perään (taivas, miten mies onkaan muuttunut, huhhuh).

Fame-telkkusarjaa katselin myös silloin pikkulikkana ja ihailin kovasti.

Discoissa (kun sinne pääsin) paukkui Life is Life, Bananarama, Madonna, Eurythmics, Sabrina, Samantha Fox, Scorpionsin Still loving you ja myöhemmin mm. Europen Final countdown.

Mulle kasari jäi mieleen nousukautena, meidän perheellä oli yllättäen paljon rahaa ja ostettiin kaikkia ylellisyyksiä kuten mikroaaltouuni, korvalappustereot, sähköhammasharja jne. Radiossa soi Nuorten sävis ja telkussa näkyi Hittimittari ja myöhemmin Heli Nevakare piti niitä nuorten musaohjelmia.

Vierailija
12/29 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vieläkin kaunis. Täytän 39..

Vierailija
13/29 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vieläkin kaunis. Täytän 39..

Vierailija
14/29 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin perhe vaurastui silloin. Vanhemmat ostelivat kaikenlaista.

90-luku oli kuin sangollinen kylmää vettä päähän. Ei työpaikkaa valmistumisen jälkeen, tiukkuutta ja ahdinkoa vuodesta toiseen. Eikä vieläkään ole tullut takaisin 80-luvun kaltainen hyvä ja iloinen aika.

Jotenkin tuntuu hiukan petetyltä. Ei meitä sen ajan nuoria varoiteltu yhtään, että ajat voivat olla ankeita ja aikuisuus rankkaa.

Vierailija
15/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en oo ikinä nähnyt tuota Breakfast clubia, vaikka se on KLASSIKKO. Ehkä se joskus tulee vastaan...

Vierailija
16/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tuntuiko se vaan siltä? =)

Vierailija
17/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähetin sille Universalin studioillekin jonki fanikirjeen. Sain signeeratun kuvan sieltä postissa. Kaverista ei koskaan tullut mitään suurta tähteä, vaikka kuului Brat Packiin ja kaikkea. Huoh, mutta oli se supersuloinen...

Vierailija
18/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 80-luvulla aina permis. Ja mikä hassuinta karsein silloinen kampaukseni löytyy sykyään Saimi Hoyerin päästä.

Vierailija
19/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 80-luvulla aina permis. Ja mikä hassuinta karsein silloinen kampaukseni löytyy sykyään Saimi Hoyerin päästä.

Hävettää...

Vierailija
20/29 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytän 39 tänä vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän