Kysymys teille kokeneet karppaajat
Kesälomakausi lähestyy ja sen mukana lomareissut. Mitä otatte itsellenne evääksi esim. pitemmille auto matkoille tai uimarannalle?
Olen vasta alkaja ja kotona elo onistuu hyvin, mutta ravitolassa ruokailu ja nuo eväs asiat tuottavat harmaita hiuksia.
Imetän 4 kk vauvaani ja tarkoitus olisi mennä rintamaidolla sinne 6 kk saakka. Siksi olisi tärkeää noita välipaloja olla mukana. Painon pudotus kun saisi olla suht. maltillista vielä toistaiseksi. Raskauskiloja vielä muutama jäljellä, mutta tälläinen -2 kg / vko liia kova vauhti.
Olen jo etukäteen kiitollinen avustanne!
Kommentit (5)
ja ravintoloissa saa nykyään aika hyvin perunalisukkeen tilalle kasviksia.
Olen itsekin suht vasta-alkaja mutta olen tykästynyt pähkinöihin, ja manteleihin. niitä kannan mukanani monesti. Jos alkaa huikoa niin otan niitä kourallisen.
Lyhyemmällä matkalla saatan ottaa keitetyn kananmunan mukaani.
Tosi on että pysähdyspaikat tarjoavat "ei oota" jos tahdot välttää hiilareita, siis niitä huonoja sellaisia... :(
että lähtiessä syödään niin paljon että pärjää seuraavalle ABC.lle. Niistä saa annokset tilattua kasvislisäkkeellä, ei mitään ongelmaa. Riittävällä aterialla pärjää myös imettävä muutaman tunnin ihan varmasti. Vettä pitää toki juoda matkan aikana, mutta 500-700 kcal aterialla pärjää varmasti.
Rannallekaan en ota mukaan muuta kuin vettä/vissyä. Karppauksen kantavia ajatuksia on nimenomaan se, että syödään ateria-aikoina ja kaikenlaiset välipalat ja jatkuvat napostelut jätetään pääasiassa väliin.
ostaa huoltsikalta vaikka keittokinkkupaketin, purkin maitoa, juustoviipaleita tms. ja syö niitä napsien kun on nälkä.
Muutenhan voisi tehdä eväitä mukaan, esim. ruokaisa salaatti (kananmuna, kinkku, tonnikala tms.), paistettuja lihasuikaleita tms.
Kyllä karppia saa matkallakin. Pyytää kasviksia pottujen sijaan, syö hampurilaisesta muun paitsi sämpylän jne.
muakin kiinnostaa..