Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei käy..Kokemuksia kuparikierukasta??

Vierailija
26.05.2010 |

Olen kokeillut kolmea eri merkkiä yhdistelmäpillereitä (Mercilon, Yasminelle, ja Cilest, jälkimmäisten "pitäisi olla" matalampi hormoonisia), minipillereitä ja ehkäisyrengasta (nuvaring).

Kaikki nuo aiheutti, toiset enemmän, toiset vähän vähemmän, mielialan vaihteluita, totaalista haluttomuutta (juu, ehkäisyteho oli kyllä 100%, ehkäisi pienimmänkin ajatuksen seksistä!).

Yksi yhdistelmä merkki aiheutti myös hirveää turvotusta, paino nousi vaikka mitä tein.

Kun lopetin pillerit parissa viikossa paino tippui yli 2kg, vaikka en muuttanut juurikaan ruokailutottumuksia tai liikkunut yhtään enempää kuin muutenkaan.

Aiheutti käytännössä jatkuvan "pms" oireilu!

Nyt loppui minulla hormonaalisen ehkäisyn käyttö, olen saanut niiiin tarpeekseni!

Mutta. Sitten palataan tietysti siihen, että mitäs nyt?

Sterilisaatio ei ole vaihtoehto, vaikka lapsiluku nyt onkin mielestämme täysi, meillä on kuitenkin sen verran paljon lapsentekovuosia edessä vielä, ettei siihen uskalleta lähteä, ettei tarvitse katua.

Kumitkaan ei pidemmällä tähtäimellä ole hyvä ratkaisu, ja olen niille lievästi allerginen, enkä haluaisi "ärsyttää" muutenkin herkkää ihoani, etten allergisoidu pahemmin. Eikä ne muutenkaan ole mikään paras vaihtoehto.

Jäljelle jää siis käytännössä vain kuparikierukka. Kaipaisin kokemuksia siitä, olen kuullut melkeimpä ainoastaan huonoa siitä, olisiko kenelläkään positiivisia kokemuksia, uskaltaudunkohan kokeilemaan?

Kiitos, jos joku osaa vastata :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan viikon tai pari alkuun "tuntui", mutta ei varsinaisesti sattunut. Kuukautiset pitenivät ehkä päivällä, mutta mulla ne on muutenkin melko lyhyet, joten ei senkään niin väliä. Huoleton, hormoniton keino. Voisin laittaa uudelleenkin.

Vierailija
2/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi kuukautisten aikaan iski myös hiivatulehdus, johon auttoi vain suun kautta otettava reseptilääke. Tätä katselin sitten (tyhmänä) kaksi vuotta. Tulehdukset loppuivat kuin seinään, kun kierukka poistettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikä myöskään valitamista. Ei tarvitse muistaa ehkäisyä ainakaan. Laittaminen ei juurikaan satu. Tuntuu epämiellyttävältä kylläkin. Itsellä vasta kolmannella kerralla osui kohdalleen. Kuukautis kipuja oli aluksi mutta nekin meni ohi. Vuoto hiukan runsaampaa mutta sekin on yksilöllistä. Ei juur valittamista. Kuukautiset myös suht säännölliset..suosittelen!

Vierailija
4/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikään hormonaalinen ehkäisy ei sopinut mullekaan! Ei mikään, vaikka kuinka piti olla matalahormoninen tai paikallisesti vaikuttava (rengas). Juuri mainitsemiasi mielialanvaihteluita tuli kaikista. Ja haluttomuutta.

Nyt mulla on ollut kuparikierukka 1,5v ja olen siihen tosi tyytyväinen. Olen ihan oma itseni ilman mitään ihme "oloja". Kierukan laitto ei sattunut, mutta sen jälkeen huimasi, pyörrytti ja supisteli tosi kipeästi. Sanoivat, että kohtu koettaa poistaa vierasesinettä. Lepäilin laiton jälkeen puolisen tuntia ja kivut helpotti. Kannattaa ottaa kunnolla kipulääkettä jo ennalta.

Vuoto oli ekat 6kk paljon runsaampaa kuin normaalisti, mutta tasaantui sitten. Nyt en juuri edes muista koko kierukkaa, niin hyvin se mulle sopii!

Vierailija
5/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollu 3,5 vuotta.

Kuukautiset runsaammat kuin ennen. Kesto 5-7 päivää, joista 2 päivää vuotaa kuin seula.

Muuten hyvä.

Vierailija
6/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kuukautisten pitenemistä/ runsautumista minä vähän pelkään, kun muutenkin kestää melkein 7 päivää..Kovin runsaat ei onneksi ole kuin sen pari päivää, mutta saakohan tuo kierukka sitten aikaan tulvan?

Entäs menkkakivut? Onko teillä ollut niihin vaikutusta? Minulla oikeastaan ainoa pillereiden hyvä puoli oli se menkkakipujen totaalinen loppuminen, normaalitilassa kipuilen jonkin verran parina päivänä, mutta ei sellaista, etteikö sitä kestäisi (joskus joutuu ottamaan lääkkeen).

Minulle tuo rengas oli itseasiassa kaikista kamalin kokemus, vaikka sen muka pitäisi olla hyvin siedetty, koska vaikutus on paikallinen, tuntui, että sekoan sen kanssa, oli pakko nakata sillä kuikkaa kuukauden jälkeen!

Hiivatulehduksia minulla ei ole ollut, kuin joskus yksi, en muista oliko jonkun raskauden aikana, vai pian sen jälkeen. Mutta valkovuoto oli iso ongelma myös pillereiden aikaan, se oli ihan järkyttävän runsasta, onkohan kuparikierukalla siihen vaikutusta?

Kokemuksia vielä jollain?

Kiitos paljon, jos vastaat!

ap

Vierailija
7/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut vasta kahdet menkat kuparikierukan kanssa. Ekat kesti pari viikkoa, mutta suurimman osan ajasta vaan tuhrutteli, nyt toiset oli sitten vain 6 päivää, mutta kaksi ekaa oli kyllä melkoista tulvimista... :/ Täytyy toivoa, että se siitä rauhoittuu, koska muuten kuparikierukka on toiminut hyvin - ei ole tuntunut siis missään. Ja se on kuitenkin ollut mulla jo vuoden, mutta kun menkat alkoi vasta kun lopetin imetyksen.

Mulla ei siis ole ollut mitään valkovuoto- tai hiivaongelmia.

Vierailija
8/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään ja voin suositella. Kuukautisia runsastuttaa, ja jonkin verran kipuja alkupäivinä. Huoleton ja halpa ehkäisin. Kannattaa ostaa edullusempi Flexi T malli :)

Syy miksi halusin kuparin oli se, että en halunnut oman elimistön hormoni toimintaan puuttua.

Laitto ei sattunut. 1:sen poisto kyllä tuntui, kun langat olivat hävinneet kohdunkaulakanavaan. Tämä on kyllä todella harvinaista, kunhan lekuri jättää tarpeeksi lankoja...

Vierailija
9/20 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi kysymys?

Voiko se kierukka tuntua? Minulla on jostain syystä kammo siitä, että se sitten tuntuu jatkuvasti..Kammo tuli ja jäi siitä riivatun Nuvaring renkaasta, joka tietysti on ihan eri asia, mutta oli sen verran traumaattinen kokemus kaikenkaikkiaan, että mietityttää se voiko tuo kierukka tuntua?

Kiva tosiaan kuulla hyviäkin kokemuksia! Sitä menkkojen runsastumista toki vähän pelkään, mutta parempi sekin, kuin se kokonaisvaltainen kauhea olo, ja haluttomuus minkä hormoonit sai aikaan.

Menee vähän pointti syödä pillereitä, jos sen takia seksi loppuu..

ap taas

Vierailija
10/20 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku on täynnä ja ikää 37 vuotta, lisäksi hormonaalisista ollut sivuvaikutuksia - joten lääkäri ehdotti kuparikierukkaa. Ja nyt pitäisi päättää laitetaanko.

Voiko tamponeja käyttää? Joissain ohjeissa lukee, että ei, koska kierukan narut voi tarttua.

Ja jostain olen lukenut, että mies saattaa tuntea narut yhdynnässä?

Vierailija
11/20 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuparikierukka ollut myös 3vuotta.Menkat kestää viikon,kaksi ensimmäistä päivää vuotaa niin paljon että tulee super plus tamponista ja yösiteestä läpi...hulahtaa niin nopeasti että side ei ehdi imemään.Menkkojen jälkeisellä viikolla tulee vielä tiputtelu vuotoa joka kestää n.viikon.

Ennen kierukkaa mulla kesti menkat 4-5 päivää ja vuoto oli kohtuullista joten on hiukan yllättävää näinkin pitkälle pidentää menkkojen kestoa ja vuodon määrää...juu,tarkoitus olisi mennä vaihtamaan toiseen ehkäisyyn mutta kärsin gynekologi pelkoa joten asia nyt vaan venyy ja pitkittyy :(

Vierailija
12/20 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan kanssa ongelmitta.

Gynekologilta luulisi saavan lääkkeitä verenvuotoa hillitsemään, jos kuukautiset on erittäin runsaat.

Minulla menkat kestää 7vrk, kaksi ensimmäistä päivää vuotaa runsaasti, mutta sitten tasaantuu.

Vierailija
13/20 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi kysymys? Voiko se kierukka tuntua? Minulla on jostain syystä kammo siitä, että se sitten tuntuu jatkuvasti..Kammo tuli ja jäi siitä riivatun Nuvaring renkaasta, joka tietysti on ihan eri asia,

Toinen menossa. Täysi harmiton ensimmisten parin päivän jälkeen. Joillekin taas ei sovi yhtään, aiheuttaa epämukavaa oloa ja supisteluja (=kk-kivut), kun kohtu ei totu vierasesineeseen. Kokeilemalla selviää.

Rengas on ihan eri juttu, se on emättimen puolella ja aika iso. Kierukka mahtuu kohtuun kokonaan, ekä mitenkään paina reunoja, jos pysyy kohdallaan.

Vierailija
14/20 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kuparikierukka nyt vuoden ja tyytyväinen olen. Hiukan on kk-vuoto runsastunut, mutta lähinnä vaan niiden tuhnupäivien määrä lisääntynyt. Ovulaation tunnen nykyään tosi selvästi, jomottaa pari tuntia, en tiedä johtuuko kierrukasta. Alussa mies sanoi tuntevansa langanpäät jossain asennoissa, mutta nyt ne ovat ilmeisesti hakeneet paikkansa niin eivät enää tunnu. Itse tunnen kierrukan joissain yhdyntäasennoissa, se ei ole kivaa. Mutta ihanaa on olla oma itsensä eikä sellainen masentunut ja haluton niin kuin hormonien kanssa.

Vierailija
15/20 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuukuppia, hyvä vaivaton yhdistelmä.

Vierailija
16/20 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyytyväinen on. Olen käytänyt myös ehkäisyrengasta. Tämä ei tunnu kuin se. On kuitenkin paljon syvemmällä. Itse pelkäsin jos tuntuu yhdynnässä mutta ei siinäkään mitään.

Mulla on vähän lisääntynyt vuoto ja pidentynyt parilla päivällä. Kuukupilla mennään. Suosittelut sillekin. Sitä kannattaa poistaessa vähän painaa kasaan eikä vain vetää siitä antennista ettei tule painetta joka ehkä saattaisi vaikuttaa kirukkaan. Tämä on ihan oma ajatus ja päätelmä.

Mulla on aina ollut sellainen vuorokauden kestävä masennus ennen menkkojen alkua. Ne loppuivat kierukan asennuksen jälkeen.

Vierailija
17/20 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa cilest ilman ennalta reseptiä et heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus  http://www.europepills.com

Vierailija
18/20 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen teille, joilla on lapsiluku täynnä, sterilisaatiota. Aivan mahtava ehkäisy , ei pelkoa raskaudesta eikä haittavaikutuksia. Helppo tehdä miehelle, polikliininen toimenpide , vajaan viikon ajan kipua.

Minä hommasin sterilisaation kun vaimolle ei sopineet hormonaaliset ehkäisyt ja sitten laitettiin kuparikierukka. Siitä seurasi kierukkaraskaus, joka infektoitui ja keskeytyi h. 22 . Kokemus oli karmea, ensin käyt läpi se asian , että meille tulee sittenkin se kolmas lapsi vaikkei suunniteltu, ja sitten kun olet asian kanssa sinut, menetetäänkin lapsi.

Hommatkaa sterilisaatio. Yksityispuolella ajan saa nopeasti.

Vierailija
19/20 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuparikierukka. Ekana vuotena tuli todella vahvoja kipukohtauksia vatsan alueella. Noin vuoden päästä kivut loppuviat (tietysti menkkakivut on vielä). Menkat niin runsaat että joudun menemään vessaan kun tunnen että "hulahtaa", muuten pöksyt veressä. Nyt kolmantena vuotena minulle on tullut ikävä bakteerivaginoosikierre, joka on jatkunut jo kuusi kuukautta. Muuten olen ollut tyytyväinen, ei ole tullut lapsia mikä on oireiden arvoista.

Vierailija
20/20 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kärsiä tuollaisia oireita , kun saatavilla on sterilisaatio ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän