Voiko todellakin olla niin, ettei laihdu, vaikkei syö?
Puhutaan paljon säästöliekistä, jolloin laihtuminen loppuu tai ainakin hidastuu.
Jos nyt painan 91kg ja söisin tästä eteenpäin vaikkapa 500kcal päivässä, voisiko elimistöni mennä säästöliekille niin, etten laihtuisi?
Miksi anorektikot sitten laihtuvat, vaikkeivät todellakaan syö mitään?
Kommentit (5)
Laihtuihan ne keskitysleirillä kun koko huone soi yhden nauriin päivässä mutta siis on laihtumista ja terveellistä laihtumista. Mieti sinä kumpaan sarjaan toi älytön "suklaapatukkapäivässä" dieetti menee.
Toki elimistö kompensoi matalaa energiansaantia ja voi hidastaa kulutusta mutta laihtumista kyllä tapahtuu, ihan väkisin.
Jos ei syö juuri mitään, laihtuu väkisinkin. Järkevää se tosin ei ole laihduttamisen kannalta, koska aineenvaihdunta hidastuu ja pian olet entistä pahemmassa kierteessa, ja lihot entistä vähemmästä.
ainakaan varmaan tohon 500 kaloriin laskis.. Oon ite laihtunut 4kg/ 3viikossa, ja syön aamulla esim paistetun munakkaan/ lasin marjakeittoa tms, ei niin täyttävää. Sitten siinä 5 maissa syön yhen kulhollisen ruokaa, oli siinä sitten makkarakastiketta, taikka porkkanapaloja. Olen kokeillut että syön 3-4 tunnin välein vähän, mutta ei mun kohalla onnistunut, tähän oon tyytyväinen!
Mä nutrasin kaksi kuukautta. Ensimmäisen kuukauden aikana laihduin 8 kg, toisen kuukauden aikana 200 grammaa.