Kauppa veloitti liikaa, voiko valittaa? ov
Kävin eilen kaupassa ja ostin kolme tuotetta, joiden olisi pitänyt maksaa 8.25 euroa, kauppa kuitenkin veloitti 4,5 euroa liikaa. Huomasin tuon vasta nyt, kun katsoin nettipankin sivuja. Kuitin heitin tietty eilen sinne kaupan roskakoriin eli sitä ei löydy.
Kannattaako tuosta käydä valittamassa (meidän lähikauppa) vai unohtaa koko juttu? 4,5 euroa on kuitenkin iso raha.
En huomannut tuota maksaessa, koska taapero kitisi väsymystään ja nälkäänsä, yleensä kyllä tarkistan kuitin, kun olen pakannut tavarat.
Kommentit (33)
Tuskin ne sua kuuntelee nyt pari päivää myöhemmin jos ei kuittiakaan ole. Pitäisi tarkistaa heti, virheitä sattuu usein. Kerrankin yksi kassa näppäili minulle 20 jugurttia, vaikka oikeasti ostin vain 2 :)
Ja kaupassa on kuitit itsellään eli tietenkin menet valittamaan! Törkeää tuo jatkuva kauppojen huijaaminen, aino veloittavat väärin. Vai onko joskus joltain veloitettu liian vähän?!?
Neuvonnassakin sanoivat, että ilman muuta.
Pankkitiliotteessa näkyy kuitenkin vain erittelemätön loppusumma, olet voinut ostaa ihan mitä tahansa sillä rahalla.
Jatkossa tarkistat sen kuitin heti kassan jälkeen, jos noin persaukinen olet.
Ja just tuo kukkalannoite on maksanut 4,5 euroa eli onkohan myyjä sitten jostain syystä vetänyt sen paketin kaksi kertaa? En tiedä.
Mutta täytyy tänään käydä kokeilemassa saisko rahat takaisin. Ketuttaa vaan ja rankasti, että menin heittämään sen kuitin roskiin, just silloin kun sitä olis tarvinnut.
Sattuipa muuten viime viikolla niin, että kävin ostamassa maitoa ja salaatti ainekset (ei meidän lähikaupasta vaan Siwasta). Ihmettelin kassalla, että miksi hinta on enemmän kuin pitäisi ja kuitista, kun katsoin, niin salaattien hinta oli humpsahtanut tuplahinnaksi (hyllyssä oli hinta 0,49 euroa ja kassa veloitti siitä 0,89 euroa per salaatti). Valitin asiasta ja ne nyrppis myyjä väitti kiven kovaan, että kyllä se hinta on ihan oikea.. En sitten viitsinyt alkaa kinaamaan asiasta.
ap
Pankkitiliotteessa näkyy kuitenkin vain erittelemätön loppusumma, olet voinut ostaa ihan mitä tahansa sillä rahalla. Jatkossa tarkistat sen kuitin heti kassan jälkeen, jos noin persaukinen olet.
Jos viitsit lukea aloitukseni kokonaan ennen kuin aloit aukomaan päätäsi, niin siinä lukee ihan selvästi, että yleensä tarkistan kuitin, kun olen pakannut tavarat..
Ja haist kuule huilu, sulle 4,5 euroa voi olla pikku rahoja, mutta mulle tuo on periaatteessa iso raha, kuitenkin kyse on 4,5 eurosta, vaikka onkin pikku raha.
ap
Miettikää nyt mitä sillä jo voisi ostaa ruoaksikin. Valita vaan ap, kannattaa valittaa, voihan olla että ko tuotteen hinnassa on virhe siellä jossain kassakoodeissa (sori, en näistä paljon ymmärrä), mutta asiaa ainakin auttaa kun tiedät minkä tuotteen kohdalla virhe on tehty.
Miksi mua potuttaa tuo teidän ainainen "valittaminen".Ettekö te osaa enää keskustella ja esittää asiaanne asiallisesti. Usein se tuottaa parempaa tulosta kuin valittaminen ja vaatiminen?
Pankkitiliotteessa näkyy kuitenkin vain erittelemätön loppusumma, olet voinut ostaa ihan mitä tahansa sillä rahalla. Jatkossa tarkistat sen kuitin heti kassan jälkeen, jos noin persaukinen olet.
Jos viitsit lukea aloitukseni kokonaan ennen kuin aloit aukomaan päätäsi, niin siinä lukee ihan selvästi, että yleensä tarkistan kuitin, kun olen pakannut tavarat.. Ja haist kuule huilu, sulle 4,5 euroa voi olla pikku rahoja, mutta mulle tuo on periaatteessa iso raha, kuitenkin kyse on 4,5 eurosta, vaikka onkin pikku raha. ap
Mutta tosi on, että minulle 4,5 euroa on todella pieni raha.
Kunhan vaan totesin, että oma oli mokasi. JOS 4,5 euroa sinulle on niin iso raha, sinun on syytä olla jatkossa vieläkin tarkempi. Ei voi mennä montaa sekuntia vilkaista laskua, jos tosiaan on ostanut vain muutaman tuotteen. Eri asia sitten, jos on ostanut sadoilla euroilla viikoksi hurjan läjän ruokaa, silloin ymmärrän, ettei ehkä ihan saman tien osaa kaikkien tarkkaa hintaa räknätä.
hankala tuossa on kyllä tehdä mitään, jos ei kuittia ole tallella. Vain siinä tapauksessa, että se hinta tulee tosiaankin sieltä koneelta väärin, voisi ehkä onnistua. Miettikää nyt ihan oikeasti kuinka helppo olisi tuolla tavalla tehdä rahaa kun menisi vain pokalla ilman kuittia kassalle väittämään, että rahastivat väärin. Ja voihan kyse oikeasti olla omasta unohduksestakin, ettet vain muista ostaneesi vaikka jäätelöt samalla reissulla.
liikkeellä.
Ei, en ostanut mitään muuta kuin nuo kolme juttua. Ja kävin äsken kaupassa, kun taapero heräsi päikkäreiltä.
Myyjä lupasi tutkia asiaa (heillä on kuulemma jossain nuo kuitit tms. tallella ja hän pääsee vasta kolmen jälkeen tutkimaan noita tietoja), koska tiesin sen kassan ja osasin sanoa oikean summan + sen mikä tuote on luultavasti veloitettu tuplasti. Myyjää en osannut sanoa, mutta sillä kassalla ei ollut kuin yksi myyjä siihen aikaan eli vaihtoehtoja ei ole kovin montaa.
Ja tuo myyjä oli aika toiveikas, että eiköhän tuo selvinne. Ja ihan asiallisesti kävin kysymässä asiaa enkä valittamassa ja vaatimassa, kuten yksi asian ilmaisi.
Siis teidän muutaman mielestä on ihan ok, että kauppa veloittaa 5 euroa liikaa? Okei, teillä ei sitten varmaankaan ole pikku rahasta puutetta.
Ei tuo nyt meidän taloutta kaada, kuivakaapit on täynnä ruokaa ja pakastin täynnä ja jääkaappi myöskin, mutta periaatteen vuoksi..
ap
Miksi mua potuttaa tuo teidän ainainen "valittaminen".Ettekö te osaa enää keskustella ja esittää asiaanne asiallisesti. Usein se tuottaa parempaa tulosta kuin valittaminen ja vaatiminen?
Olen aivan samaa mieltä tämän valittajan kanssa...eiku...
Jos heillä edelleen kone velottaa samasta tuotteesta ylihintaa, niin luulisin kaupassa uskovan että olet tosiaan maksanut niistä liikaa. Jos oikein haluavat tarkistaa, niin jos olet maksanut kortilla ja/tai käyttänyt jotain plussakorttia tms. niin löytyy se ostotapahtuma sieltä.
Itselläkin joskus käynyt niin, että vasta illansuussa käydessäni kaupassa tarjoushinnan sijaan on peritty normaalihinta. Ja sen lisäksi että lehdessä on ko tarjous tavaran hyllyssä voi olla iso mainos. Ja sitten kassa perii normaalihinnan...Ilmeisesti kukaan ei ole koko päivänä huomannut.