Lapsi aloittaa päivähoidon..
ens viikolla. Puhelimessa sanottiin, että paperit lähetetään kotiin. Vieäkään ei oo kuuunu. Soitan huomenna jos ei oo tullu. Mutta onko muila tullut vasta viimetipassa. Toinen kysymys, ootteko lapsen kanssa ollut tutustumassa päiväkotiin niin, että ootte jäänyt sinne muutamaksi tunniksi?
Kommentit (7)
Tai ostat/vuokrat uuden kodin.
Käytkö ensin katsomassa ja tutustumassa.
Vai ostat sian säkissä?
Totakai päiväkotiin tutustutaan, jo ennen hakemista, haluanko lapseni juuri tähän päiväkotiin. Sitten ennen hoidon aloitusta tutustumista parikin viikkoa. Lapsi voi jäädä tunniksi tai pariksi yksin. Ns. pehmeä aloitus.
Hoito alkoi elokuun alussa ja kävimme pikaisesti kirjoittamassa paperit kesäkuussa. Sitten paikka meni kiinni ja aukesi sinä päivänä kun työt alkoi. Eli kertarysäyksellä lapset sinne koko pitkäksi päiväksi... :/
Mutta ovat reippaita, uteliaita ja sopeutuvaisia lapsia, joten hyvin meni.
Eikä niitä hoitopaikkoja niin vain vaihdella jos tuntuu että ei ole "kiva". Paikan saa määriteltynä, ja jos ei kelpaa, niin jonoon takaisin.
Vai oitte hetken ja lapsi jäi esim. pariksi tunniksi ja sitten haitte pois? Lapsen hoitoaika tulee oemaan vain noin neljä tuntia joten ei kovin pitkä päivä.
ap
Lapseni aloittaa päiväkodin elokuun alussa. Teemme seuraavasti:
Nyt kesäkuussa käydään tutustumassa ihan pikaisesti lapsen kanssa ja leikkimässä vähän. Itse olen käynyt ko. päiväkodissa jo useamman kerran silloin kun kiersin päiväkoteja läpi ennen hakupapereiden laittamista ja silloin kun vein hakupaperit.
Olen sopinut työpaikan kanssa että aloitan työt vasta elokuun toisella viikolla. Elokuun alussa menemme ensin lapsen kanssa yhdeksi aamupäiväksi leikkimään mutta tulemme kotiin ennen päikkäreitä. Seuraavat kaksi päivää lapsi jää ilman minua päiväkotiin aamupäiväksi leikkimään mutta haen ennen päikkäreitä pois. Ja viikon kahtena vikana arkipäivänä lapsi jää koko päiväksi hoitoon (meillä käytännössä 8-14:30).
Tai ostat/vuokrat uuden kodin.
Käytkö ensin katsomassa ja tutustumassa.
Vai ostat sian säkissä?
Totakai päiväkotiin tutustutaan, jo ennen hakemista, haluanko lapseni juuri tähän päiväkotiin. Sitten ennen hoidon aloitusta tutustumista parikin viikkoa. Lapsi voi jäädä tunniksi tai pariksi yksin. Ns. pehmeä aloitus.
Ekalla viikolla olin siellä lapsen kanssa ja toisella viikolla hän jäi sinne ilman minua.
Parina akana päivänä kun jäi sinne ilman minua, oli vain ulkoilun ajan, kolmantena päivänä meni aamusta ja hain ulkoilun jälkeen. Pari viimeistä päivää meni ulkoiluun ja hain pois ruokailun jälkeen.
mutta vain yhdessä, ei jäänyt sinne itsekseen kuin vasta sitten, kun aloitti hoidon.