Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v viikoksi ulkomaille isovanhemman kanssa???

Vierailija
25.05.2010 |

Yksi isovanhempi pyysi mukaansa lastamme 5v ulkomaille kanssaa viikoksi? Uskaltaisitteko antaa mukaan? Siis isovanhempi varmasti pärjäisi siitä ei ole kyse. Mutta se että itse en pärjää noin kauaa ilman lastani joka olisi todella kaukana... Ja en usko siihenkään että lapsi olisi valmis noin pitkään poissa oloon. On ollut siis max2pvä putkeen yökyläilemässä joskus. Päätin kyllä että en anna mukaaan. Haluaisin vain kuulla muita mielipiteitä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis isovanhempi on luotettava ja matkakohde samoin. Miksi en antaisi!

Ei 5 v enää ole mikään vauva. Kyllä sun on jo aika katkaista napanuora! Siis miten niin et pärjää 2 pvää pidempään ilman lastasi? Anna lapsen kokea muutakin kuin omat vanhempansa. Kyllä sinä ehdit lapsesi kanssa olla vaikka tämä viikon reissussa kävvisikin!

Vierailija
2/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi muistaa sen lopun ikäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä. Jos kerran isovanhempi pärjää lapsen kanssa, en näe mitään ongelmaa asiassa. Lapsi on jo kuitenkin 5v. On varmasti hänellekin upea kokemus päästä uusiin maisemiin =)

Vierailija
4/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjäisivät, mutta no no no...

Vierailija
5/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lähes kaikki tähän kysymykseen vastanneet päästäisivät matkalle. Minä en kyllä osaa sulattaa ajatusta... Viikko ON pitkä aika. Ja mitä JOS jotain kuitenkin sattuisi? Tai lapselle tulisi kova ikävä?

Vierailija
6/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä aika ja liian pitkä välimatka. Meidän lapselle tulisi ikävä - itse kyllä kestäisin viikon eron.

Vierailija
7/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksenkin siinä samassa.

aivan varmasti päästäisin 5-vuotiaan.

Vierailija
8/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla riskit ovat aina suuremmat, ja jos jotain sattuu, selvittely on haastavampaa (kieli, erilaiset käytännöt esim. byrokratia, sairaanhoito jne) Kotimaassa voisin päästää viikon reissulle, koska tiedän, että pääsisin hätiin tilanteen niin vaatiessa.

Vierailija
9/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitoa saa muuallakin kuin suomessa, parempaakin ja nopeammin.

Vierailija
10/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat olleetkin. Ja on ollut ihanaa.

Vierailija
11/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vain viikoksi, ei viideksi viikoksi, juu, päästäisin ilman muuta, vaikka ylempänä toisin sanoin :D

Vierailija
12/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi ihanaa sekä lapselle että isovanhemmalle. Puhumattakaan siitä, että kun lapsi on turvallisessa seurassa lomalla saavat vanhemmat lomaa kotona ja voivat tehdä aikuisten asioita (siis jos kyseessä ainoa lapsi).

Mutta ap, asetit nyt omat tunteesi lapsen ja isovanhemman tunteiden ja toiveiden edelle. Pelkäät, ettei lapsella olisikaan sinua hirveä ikävä kun hän kokee uusia asioita ilman sinua. Ja se olisi sitten ilmeisesti joku kauhea katastrofi?

(Ennenkuin jäkätys alkaa: minulla on kolme lasta, jotka ovat olleet ilman minua mökillä, lomamatakoilla jne. Se vaati aluksi totuttelua, mutta oli kaikkien kannalta loppujen lopuksi kivaa ja hyvä asia.)

Vierailija
13/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli viime kesana 5v ja oli mummolassa "ulkomailla" pari viikkoa ilman meita vanhempia.

Me asutaan siis ulkomailla ja mummola on Suomessa. Hienosti meni ja tana kesana uusiksi.

Tama on tietenkin vahan erijuttu kun mummola oli lapselle tuttu paikka ennestaan.

Tunnet lienee oman lapsesi parhaiten ja tiedat minkalainen on hanen suhteensa isovanhempin ja matkustamiseen yleensa.

Vierailija
14/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun isovanhemmat luotettavasti pitävät lapsesta huolta. Eivät hekään huvikseen kysy lasta mukaan, varmasti on hieno kokemus molemmille ja lähentää suhteita entisestään.

Hauskaa matkaa lapselle ja rentouttavia vapaapäiviä sinulle!

Vierailija
15/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keskimmäinen olisi ollut valmis reissuun vaikka jo 3 v. Isointa en päästäisi vieläkään, 8 v nyt.

Vierailija
16/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti mun on tosi vaikea kuvitella asiaa koska meidän isovanhemmat eivät voi ottaa lastamme edes yökylään, ovat sen verran höpsähtäneitä. Mut jos ajatellaan että kykenisivät niin siltikin miettisin. Meidän lapsi on esim ollut vain kaksi yötä poissa kotoa eikä niitäkään peräjälkeen. Toinen seikka on, että mihin kauas... Sehän voi olla missävaan kun ei ap sitä eritellyt. Esim Intian joka kolkkaan en taatusti päästäisi.

Vierailija
17/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat olleet n. viikon pätkiä mummolassa alkaen 4v (mummon pyynnöstä). 5v ei enää ole mikään vauva, joten jos isovanhemmat pärjäävät ja lapsi itse tahtoo lähteä, niin mikä on ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi