Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USAan matkalle.

Vierailija
25.05.2010 |

Tahtoisin käydä vaikka Floridassa. Mutta en uskalla, kun se maahantulotarkastus on niin kauhea.

Kerran olen amerikassa käynyt ja siitä tarkastuksesta jäi kauhea olo. Tentataan ja tiirataan minuuttikaupalla ja matkustajia vietiin takahuoneeseen jossa virkailijat kiskoivat muovikäsineitä käsiinsä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt immigrationin läpi toistakymmentä kertaa ja pahimmillaan on kysytty syytä matkaan (työmatka) ja sitä, missä majoittuu. Tutkimustyöviisumin kanssa joutui joskus kertomaan paikan, johon meni töihin.

Vierailija
2/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nätisti kun hymyili virkailijoille niin eivät isosti kyselleet. Kysyi vaan mistä maasta joulupukki tulee ja toivotti hauskaa lomaa. :)

Näin toki jonottaessani kuinka monetkin joutuivat tenttiin ja vedettiin sivuunkin muutamia.

Itse lähtisin heti takaisin Floridaan jos olisi mahdollista, ihana paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se virkailija oli oikein kiva, kyseli tietysti matkan syytä ja kauanko ollaan, kuva napattiin. Siis nämä perusjutut. Sen lisäksi kertoi missä kannattaa käydä lasten kanssa ja jutteli muutenkin mukavia.

Oli varmaan poikkeustapaus, oli siellä rivissä niitä isoja pelottavan näköisiä mustia miehiäkin...

Turhahan sitä on kuitenkin pelätä jos on puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
4/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan pelkäät. Mitä enemmän näytät että 'mä oon mennyt tästä ennenkin' niin sitä vähemmän itsekin stressaat ja sinulle mitään tarkastuksia tehdä... Asiakaspalvelu siellä on tiukkaa ja kysymykset typeriä (ja itseääntoistavia), mutta älä ota sitä henkilökohtaisesti.. sen tarkoitus on vaan seuloa ihmisistä varmaan ne herkimmin tulistuvat :D

Lähde ihmeessä lomalle. Paikka on ehdottomasti näkemisen arvoinen. Key westiä ja Miamia Floridassa suosittelen ;)

Vierailija
5/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat vain asiallisesti kaikkiin kysymyksiin, etkä hermostu niin kaikki menee hyvin.

t. ensi talvena Floridaan matkaava

Vierailija
6/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin maahantulo sujuu ilman ongelmia. Jos vihreässä lomakkeessa on puutteita (esim. osoite USAssa merkitty puutteellisesti), niin silloin tulee helposti hankaluuksia.

Yleensä maahantulotarkastuksessa kysytään vain, kuinka kauan aikoo oleskella USAssa. Lisäksi ne saattavat kysyä, mitä aikoo maassa tehdä. Olen mennyt maahan monta kertaa, ja koskaan ei ole kysytty mitään muuta.

Vierailija
7/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen monen monituista kertaa Usassa käynyt ovat maahantulotarkastukset olleet mulle aivan järkkyjä. Takahuoneeseen ei ole koskaan viety mutta on kysytty kuka mun lapsia hoitaa kun itse olen matkalla, missä olen työssä, koska pitää olla takaisin työpaikalla, mihin kellon aikaan, siis aivan käsittämättömiä kysymyksiä ja näitä samoja kysymyksiä kysytään noin 20 kertaa sen "kuulustelun" aikana.

Vierailija
8/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkkia puraisemaan! Paaset tutustumaan USA:n oikeuslaitokseen.

Onneksi Floridassa on aika vähän jenkkejä, jos ei eksy johonkin eläkeläisten siirtokuntaan.

Florida = God's Waiting Room.

Vierailija
9/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen monen monituista kertaa Usassa käynyt ovat maahantulotarkastukset olleet mulle aivan järkkyjä. Takahuoneeseen ei ole koskaan viety mutta on kysytty kuka mun lapsia hoitaa kun itse olen matkalla, missä olen työssä, koska pitää olla takaisin työpaikalla, mihin kellon aikaan, siis aivan käsittämättömiä kysymyksiä ja näitä samoja kysymyksiä kysytään noin 20 kertaa sen "kuulustelun" aikana.

Niilla vaan seulotaan pois sellaisia jotka aikovat jaada laittomasti maahan (niita riittaa).

Ei kannata hermoilla jos ei ole mitaan laitonta tekemassa.

Minulle on suoraansanottuna v****ltu Helsinki-Vantaalla kun olen nayttanyt USA:n passia mutta puhunut suomea. Kylla teillakin osataan.

Vierailija
10/19 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siilitukkaisia, naispuolisilta tai hieman vanhemmilta virkailijoilta saattaa löytyä parempaa asennetta

Vierailija
11/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa varoa niitä tummia ihmisiä eli african-americcalaisia ja mexicolaisia. Monasti tekevät hämäriä bisnexiä päivällä ja yöaikaan. Saattavat ryöstellä jne. turistin. Ole niin kuin american siellä paikan päällä, pure jenkkiä ja kävele leveesti ja hitaasti. Niinkun norsu. Niin et erotu paikallisista.

Vierailija
12/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa varoa niitä tummia ihmisiä eli african-americcalaisia ja mexicolaisia. Monasti tekevät hämäriä bisnexiä päivällä ja yöaikaan. Saattavat ryöstellä jne. turistin. Ole niin kuin american siellä paikan päällä, pure jenkkiä ja kävele leveesti ja hitaasti. Niinkun norsu. Niin et erotu paikallisista.

Mutta oikeasti, mitä ihmeen hermoilemista siinä maahantulotarkastuksessa oikein on? Mua on joka kerta kohdeltu niissä oikein ystävällisesti, muutama hassu kysymys ja "have a nice day".

Vierailija
13/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilla vaan seulotaan pois sellaisia jotka aikovat jaada laittomasti maahan (niita riittaa).

Ei kannata hermoilla jos ei ole mitaan laitonta tekemassa.

Minulle on suoraansanottuna v****ltu Helsinki-Vantaalla kun olen nayttanyt USA:n passia mutta puhunut suomea. Kylla teillakin osataan.

Vierailija
15/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilla vaan seulotaan pois sellaisia jotka aikovat jaada laittomasti maahan (niita riittaa). Ei kannata hermoilla jos ei ole mitaan laitonta tekemassa. Minulle on suoraansanottuna v****ltu Helsinki-Vantaalla kun olen nayttanyt USA:n passia mutta puhunut suomea. Kylla teillakin osataan.

Muualla maailmalla sitten on mennyt mukavammin. Ja USAssa aivan erityisen ystävällisesti.

Vierailija
16/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos paperit on kunnossa. Ja vuosien varrella ovat ilmeisesti saaneet jotain "asennekasvatustakin", ainakin nykyään ovat hyvin ystävällisiä verrattuna johonkin 20v sitten tilanteeseen. Mutta kyllä mullakin välillä pulssi kohoaa... :)

Ja kaikki "takahuoneeseen vietävät" eivät ole muuten mitään kriminaaleja, vaan se on ihan normaali käytäntö tietyissä viisumiasioissa. Esim. kun on green card -hakemus sisällä, mutta ei vielä korttia niin pitää käydä näyttämässä paperit "takahuoneessa". Tai näin ainakin oli vuosia sitten.

Toki on siellä niitäkin, joiden paperit ei ole kunnossa.

Vierailija
17/19 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Floridassa on aika vähän jenkkejä, jos ei eksy johonkin eläkeläisten siirtokuntaan.

Vierailija
18/19 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole jenkeissä käynyt, mutta äitini oli tälläisen artikkelin lukenut:

http://inmywayaroundtheworld.blogspot.fi/2017/09/united-states-in-a-mon…

Toivottavasti auttaa matkan suunnittelussa!

Vierailija
19/19 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole jenkeissä käynyt, mutta äitini oli tälläisen artikkelin lukenut:

http://inmywayaroundtheworld.blogspot.fi/2017/09/united-states-in-a-mon…

Toivottavasti auttaa matkan suunnittelussa!

Auttaskohan äidin neuvot näin seitsemän vuoden jälkeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän