Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nimistä...

29.05.2008 |

Moikka! Viitsisikö joku kertoa mielipiteitä kyseisistä nimistä ja miten sopisivat mielestäni Iidan puolisisarrukselle. Haluaisin kovasti toisen lapsen.

Prinsessojen nimiä:

-Veera

-Elli

-Verna

-Taika

Prinssien nimiä:

-Patrik

-Topias

-Leevi

-Kasperi

Myös jos haluaa voi ehdotella toisia nimiä, vaikka toinen lapsi nyt vasta tekovaiheessa onkin, toivottavasti hyvä yritys auttaa!

Kiitti :) Riikka

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle:

- Veera: nätti nimi, tykkään paljon

- Elli: ihan ok, mutta mulle tulee mieleen Apulannan kappale Elli, jossa lauletaan: Elli, Elli en sua kaipaa...

-Verna: vähän liian outo mulle, ja tulee mieleen Iittalan lasit

-Taika: on mun makuun liian merkitysnimi

Pojalle:

- Patrik: ihana nimi mutta kirjoittaisin mieluummin Patrick

- Topias: en oikeen tykkää, en tiä miks

- Leevi on yks mun lemppareita tällä hetkellä Veetin lisäks

- Kasperi: kiva nimi, mutta olis ihana jos olis Kasper tai Casper

Täs on mun mielipide näistä ehdotuksista. Onnee yritykseen! :)

Vierailija
2/11 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Veera: Kiva, tykkään paljon. En ole kyllästynyt nimeen, vaikka tiedänkin moooonta pikku-Veeraa :)

-Elli: Tämä olisi minusta tosi kiva Iidan siskolle, mutta moni muu nimi käy myös. Minun mielestä sisarusten nimien ei tarvi olla samantyylisiä eikä muistuttaa toisiaan. Siis Elli on nätti nimi.

-Verna: Ehdotinkohan minä tätä sulle tuolla aiemmasa ketjussa? ;) Tämä on aivan ihana. Olisin halunnut omalle tytölle, mutta miehen mielestä liian outo. Minulle ei tule lasit mieleen häiritsevästi.

-Taika: Ihana on tämäkin.

Prinssien nimiä:

-Patrik: Ihan kiva. Ei mun suosikki, mutta ei huonokaan.

-Topias: Tästä tykkään.

-Leevi: Tästä en tykkää ollenkaan. En osaa selittää miksi, mutta ei kuulosta kivalta mun korvaan.

-Kasperi: Tämä taas on tosi ihana, myös muodossa Kasper.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasrouskulle:

Juu totta ehdotit Vernaa minulle edellisessä ketjussa. Ihastuin siihen heti. Todella kaunis. Välillä tuntuu vaan, että nimiä olisi vaikka 20:lle lapselle, mutta lapsia ei kuulu, eikä näy.

Mutta kiitos sinulle kommenteista ja Jerskulle myös!

Vierailija
4/11 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera: ihan kiva vanha nimi kuten Iidakin ja sopiikin hyvin Iidan siskolle.

Elli: kuten edellä ja jotenkin ihanan pirtsakka ja samalla suloinen.

Verna: tää on aivan ihastuttava ja kuuluu suosikkeihini! Myöskin vanha nimi.

Taika: myös suosikkejani, ihana. Ehkä tämä ei sovi kuiteskaan niiin hyvin Iidan kaveriksi kuin nuo edelliset > varmaan tämä fiilikseni johtuu siitä, että on uudempi nimi.

Patrik: ihan kiva, mutta jotenkin särähtävä nimi Iidan kaveriksi.. Toisaalta toisi särmää.

Topias: ihan nätti ja sopii kivasti Iidan veljelle.

Leevi: Iida & Leevi > ois aikas hauska sisaruspari.

Kasperi: tämäkin aika "pörräävä" soinniltaan.

Vierailija
5/11 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset myös sinulle kommenteistä. Ehkä tuon Patrikin sivuutan kun on niin eri sarjaa, ois se kiva kun ois hieman samanlaiset, samalla kirjaimella en halua et alkaa. Mut tyylillisesti samanlaisia etsiskelen.

Leevi ja Veera ovat aika vahvoilla tällä hetkellä!

Mieheni ehdotteli myös nimeä Petteri, mutta on vaan kauhean pitkä nimi... Onko Petteristä mielipiteitä?

Riikka

Vierailija
6/11 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera- minusta kiva, hyvin suomalainen vaikka onkin kai alkuaan venalainen nimi

Elli- liian tavallinen minusta, tykkaan enemman esim Ella, Elianna

Verna- minusta kiva, en ole tavannut koskaan joten varmaan viime aikojen nimi Suomessa

Taika-itse tykkaan paljon, harkitsin tytolleni. MUTTA minusta tama ei ole tyylillisesti lainkaan Idan pari. Mutta miksi pitaisikaan? Kyseessahan on siskopuoli! toisaalta Ida ja Inka....hm-m...ehka liian samanlkaltainen.

Patrik- aika kova nimi, tarkoittaa patrioottia joten jos haluat pojasta isanmaallista?

Topias - en itse tykkaa

Leevi - en tykkaa, minusta samaa sarjaa kuin Tauno tai Jorma

Kasperi - tulee mieleen kasinukke

pojalle sopisi minusta

Robert (ida ja Robert-eiko kuulosta hyvalta?)

Vaahteramaesta sopii Idalle pariksi Emil!

Leif? Erik? Daniel? Samuel? Samu? Joona? Elias?

Petteri on pitka joten mitens Petter (ruotsalaisittain) tai Pete?

Tykkaan myos nimesta Kaspian mutta onko sille huono ajoitus kun se Narnia-filmi on nyt tulossa prinssi Kaspianista...

Vierailija
7/11 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pangolin myös sinulle!

En välttämättä etsi paria Iidalle, vaan ihan nimeä, mistä pidän. Iida kirjoitetaan muuten kahdella II:llä.

Robertista en tykkää yhtään. Liian ulkomaalainen.

Emil/Eemeli on ollut harkinnassa, mutta pelkään, että muksuja kiusataan sen takia.

Leif, Erik, Samuel, Joona nimistä en tykkää yhtään.

Daniel on kiva, mutta mielestäni todella eriparia Iidan kanssa.

Samu ja Elias ovat tutuilla, vaikka niistä nimistä pidän.

Kaspian on ihana, mutta Kasperi vei voiton kun punnitsimme samantyylisiä nimiä.

Ja vielä Inkasta en tykkää yhtään.

Vierailija
8/11 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta et tykkaa Robertista, mina juuri valitsin sen ehdolle silla perusteella etta olisi ulkomaalaisen oloinen koska minusta Iida on ulkomaalainen, yhdistan sen mielessani Hollannissa yleiseksi nimeksi (tosin en itse asu Suomessa, Suomesta tiedan vain yhden Iitan.)

Minusta Kasperi on kasinukke ja kaupunginosa Seinajoella, entas Jesper? Kasper, Jesper ja Joonatan-laulusta....

Robertista en tykkää yhtään. Liian ulkomaalainen.

Vierailija
9/11 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos taas Pangolin!

Minä taas miellän Iidan vanhaksi Suomalaiseksi nimeksi, en missään nimessä ulkomaalaiseksi. Aika jännä juttu kuinka erilaisia mielipiteitä nimet herättävät.

Santerista en tykkää. Petteri on paljon hauskempi. Jesper olisi ihan kiva, mutta Kasperi on parempi.

Vierailija
10/11 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että Iida on vanha suomalainen nimi, ennen vuotta -1899 on väestörekisterissä jo 8711 nimeä. ;) Suomen kielessä on ennen käytetty paljon enemmän nk. "vierasperäisiä" kirjaimia, Iita on paljon harvinaisempi nimi Suomessa, niitä on kastettu vain 677kpl, kun Iida-nimi on annettu 29467 kertaa.

Esim. nimi Eufrosyne on ollut suosittu 1899- 1939. Nykyään ihmisillä on jo sekaisin nämä, siis unohtunut, mitkä ovat oikeasti vanhoja suomalaisia nimiä.. harmi.

Vierailija
11/11 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta eri ihmiset ajattelee eri lailla sen etta mika on vanha suomalainen nimi joten en aivan ymmarra sita mita tarkoitit etta on saali etta ihmiset unohtaa. Edellisen vuosisadan vaihteessa ja 1800-luvun lopulla suomalaisissa nimissa oli paljon vaikutteita Ruotsista ymv tai esim kun Albert oli Englannissa niin Suomessa kastettiin Pertteja jne Mina mieltaisin vanhoiksi suomalaisiksi nimiksi Kalevala-nimet (Aino, Terhi jne seka Tapio ym jumalanimet) ja luontonimet, muuten suomeen on tullut niin paljon nimia muista maista etta ne eivat ole vanhoja suomalaisia vaan ajat sitten ulkomailta adaptoituja nimia. Etko ole huomannut miten monta kertaa talla palstalla joku kyselee kunnon suomalaista nimea ja sitten vastauksina tulee just tammoisia mitka on alkuaan ulkomailta. Ihmiset ei tieda, mutta miksi se kauheasti haittaa? Eufrosynen aikoihin on ollut Nymphodora-nimeakin. Tuskin silti kukaan suomalainenkaan ajattelee etta JK Rowling on ottanut vanhan suomalaisen nimen romaaniinsa!

Minua naurattaa ja arsyttaa enemman se etta ihmiset eivat ajattele nimen merkitysta esim asun Englannissa ja taalla on ollut nimi Cameron suosittu mutta se tarkoittaa kaljupaata. Ihmiset eivat tieda etta Natalie-nimi liittyy jouluun jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan